Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
yeah

langs onze oprit heen bij het rijden. Amanda weet dat wel, en loopt netjes door. Dewi had de eerste paar keer iets van
en twijfelde heel erg of ze nou moest luisteren en doorlopen, of terug naar huis zoals ze wilde
Verder zijn ze nooit heel erg rennerig geweest, wel iets vlotter, maar nog altijd beschaafd. En anders zet ik ze stil, draai ze weer om en rijd zo heen en weer. Inmiddels weten ze het wel.

Anouar15 schreef:Ik ken het helemaal. Als ik naar het bos ga is Anouar het stuk over de weg niet vooruit te branden. Als we bij het bos komen wil hij al helemaal niet meer en gaat om de twee meter stilstaan.
De paden die richting huis gaan gaat hij dan heel hard en als we die paden andersom doen (dus niet richting huis) dan is hij niet vooruit te branden.
Als we op een kruising komen waar bijvoorbeeld rechts richting huis is en ik wil links hebben we standaart ruzie. Het duurt zeker 5 minuten voor ik hem zover heb dat we niet richting huis gaan.
Ookal gaan we naar de hei of rijden we op paden waar we nog niet eerder geweest zijn, hij weet het gewoon.
Maar nu heb ik ook wel een paard met een hele sterke eigen wil. Wat hem niet aanstaat gebeurd niet, tenzij je heel veel moeite doet hem over te halen. Boos worden helpt niet, je moet hem echt overtuigen.
)