Koude vingers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kwadraatje

Koude vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 18:16

Ik heb sinds een tijdje last van koude vingers.
Met poetsen valt 't nog wel mee, maar in 't begin met rijden zijn ze zo koud, dat 't pijn doet en ik er geen gevoel meer in heb.
Ik heb soms zelfs 't gevoel dat de teugels door mijn handen glippen, omdat ik er geen gevoel meer in heb.
Ik rijd in een binnenbak en heb handschoenen aan, maar ik blijf koude vingers hebben.
Op 't laatste van 't uur zijn ze hartstikke warm, maar 't begin is altijd vreselijk.
Ik heb gewoon normale rijhandschoenen. Ik wil wel fleece handschoenen aandoen, maar die zijn te glad.

Dus ik vraag me af hoe jullie dat doen?

Hebben jullie tips om me warme handen te geven?

Alvast bedankt.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:17

ik heb het vooral als ik lang aan het bokken ben zoals nu
En met handschoenen typen heb ik 1 x geprobeerd ma snel opgegeven

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:19

Heb het ook als ik er net opzit. Lekker hard werken is bij mij de oplossing!!

Maar dat zal je onwaarschijnlijk al hebben geprobeerd

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:25

misschien eens bij een ruiterzaak kijken, of ze daar dikkere handschoentjes hebben met antislip ofzo?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:28

Al handschoenen aandoen met poetsen en opzadelen e.d.
Is niet altijd even handig, maar met van die koude vingers kun je ook niks.
Ik heb voor het stalwerk handschoenen van neopreen, maar die zijn te dik om lekker mee te rijden. Rijden doe ik met leren handschoenen die ik vantevoren al in m'n broekzak heb gestopt, dan zijn ze niet zo koud met aantrekken.

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:30

Ik heb ook vaak last van koude handen. Kijk idd eens bij een ruiterzaak voor wat warme handschoentjes. Ik heb nog een goede tip (maar dan niet tijdens het paardrijden) : Er bestaan van die Air Bags, dat zijn een soort van zakjes met groen spul erin. Je moet dan zo'n dingetje kapot knijpen en dan wordt het groene wit spul en word het harstikke warm! Moet je es proberen, weet niet waar je ze precies kan kopen (moet ik es vragen aan mijn moeder) maar ik denk bij de drogist ofzo?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:33

Ik heb het ook.. gewoon helemaal witte vingers waar geen gevoel of iets meer in zit. Zelfde bij mijn tenen trouwens, waren zondag niet eens wit meer, maar ondertussen gewoon blauw. En een pijn dat het dan doet als er weer gevoel in komt
Zelfs een dikke laag vaseline, 3 paar sokken en plastic zakjes helpen niet.
Handschoenen.. 2 paar heel dik helpt nog niet, na 10 minuten op mijn brommer zijn mijn vingers wit.
Ik stap echt alleen met warme handen op mijn paard, neplederen handschoentjes werken imo het beste..

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:37

nog een tip die bij mij weleens helpt, maar niet handig op je paard of hij moet heel bomvast zijn:
hard met je hele arm draaien. Door de middelpuntvliedende (ofzoiets) kracht stroomt het bloed dan naar buiten en krijg je t gevoel terug.
Helpt bij mij meestal wel.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:38

Ik ga denk ik maar eens wanten kopen, dus dat al je vingers bij elkaar zitten, gewoon een maat te groot en daar dan 3 lagen dik fleece in naaien.
Kijken of het helpt.. maar geen oplossing voor paardrijden natuurlijk

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:39

Ook heel belangrijk: droog houden!

Ik draag vaak hele dunne thermohandschoentjes van zo'n vochtafvoerend high-tech stofje onder m'n normale stalhandschoenen. Want gek genoeg zweten mijn ijskoude handen wel een beetje Door die thermodingen blijft je huid goed droog en dat scheelt een stuk. Geldt ook voor sokken trouwens!

Ik heb nu deze handschoenen in bestelling, lijkt me ideaal:

www.bluebalance.nl
Kitt Neotech Stalhandschoenen

Handschoenen voor de echte koukleumen. Bijzonder dik neopreen. Met terugklapvingers zodat de handschoenen niet uitgetrokken hoeven te worden wanneer je een kleine handeling moet doen.

Afbeelding

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:10

Voordat je gaat rijden even onder de ijskoude kraan houden, gaan ze van opgloeien

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:12

veel bezig zijn met je handen?
met je vingers bewegen ed

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 20:06

Bedankt voor de tips.
Ik heb nu een soort handschoen gevonden die van fleece zijn en waar ook een beetje gripgedeelte op zit.
Maar ze zijn niet speciaal voor 't rijden gemaakt.
Dus hopelijk werken die, ik ga ze morgen uitproberen.

En anders ga ik ze eens onder de kraan houden zoals Sjonniej zegt, hopelijk werkt dat ook.

Veel bewegen doe ik al, maar met paardrijden zelf heb ik ze ook best wel stil, en dat helpt niet echt.

Verder ga ik de tip met handschoenen aan al poetsen en opzadelen ook wel gebruiken.
Hopelijk werkt dat ook, want je bent bezig met je vingers en je warmt je handschoen dan op.

Ik hoop dat ze werken

Anders moet ik toch maar naar de paardenwinkel om daar andere handschoenen te halen.
Ik zag er daar laatst liggen, die waren van fleece en hadden ook gripstukken, maar dan speciaal voor 't paardrijden.

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:11

Vingers in warme paardenpoep stoppen

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:15

Ik rijd gewoon met hansschoenen van de v&d, ze zijn van buiten suede achtig en van binnen fleece heerlijk kan er prima meer rijden.

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:26

Margreet schreef:
Ook heel belangrijk: droog houden!

Ik draag vaak hele dunne thermohandschoentjes van zo'n vochtafvoerend high-tech stofje onder m'n normale stalhandschoenen. Want gek genoeg zweten mijn ijskoude handen wel een beetje Door die thermodingen blijft je huid goed droog en dat scheelt een stuk. Geldt ook voor sokken trouwens!

Ik heb nu deze handschoenen in bestelling, lijkt me ideaal:

www.bluebalance.nl
Kitt Neotech Stalhandschoenen

Handschoenen voor de echte koukleumen. Bijzonder dik neopreen. Met terugklapvingers zodat de handschoenen niet uitgetrokken hoeven te worden wanneer je een kleine handeling moet doen.

Afbeelding

Je bent me voor!!!! Ik heb ze!! Niet die met terugklapvingers maar een andere versie. (er zijn er 3, ook te zien op www.equestrainnomads.nl) en de mijne zijn wat dunner.

Het zijn mijn allereerste handschoenen die warm zijn en waar je ook nog mee kan rijden zonder glij teugels!!!

En ook al zijn ze helemaal nat door regen en/of zweet, ze blijven warm omdat het isoleert!!!

Ik heb er ook de lange chaps van en daar loop ik nu standaard elke dag in (ik ben echt een koukleum!!)

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:31

Muts op doen. Via je hoofd verlies je veel warmte.

Je hebt bij bv de perry sport ook sjaals die niet los kunnen. Ze zijn ook verkrijgbaar met een stuk fleece eraan en de rest van de stof is ook dun genoeg om onder een cap te passen. Zo heb je warme oren tijdens het rijden. Ze heten Buff , via Google kan je meer info vinden.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:38

Spetterlover schreef:
Ik heb het ook.. gewoon helemaal witte vingers waar geen gevoel of iets meer in zit. Zelfde bij mijn tenen trouwens, waren zondag niet eens wit meer, maar ondertussen gewoon blauw. En een pijn dat het dan doet als er weer gevoel in komt
Zelfs een dikke laag vaseline, 3 paar sokken en plastic zakjes helpen niet.
Handschoenen.. 2 paar heel dik helpt nog niet, na 10 minuten op mijn brommer zijn mijn vingers wit.
Ik stap echt alleen met warme handen op mijn paard, neplederen handschoentjes werken imo het beste..

Dit had ik ook altijd en het werd alleen maar erger.
Het gebeurd bij een temperatuurswisseling en daar is een naam voor,
vraag maar bij de huisarts...
Nu gebruik ik veel vitaminepillen en het wordt eindelijk minder....

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:42

ik heb het ook snel koude handen, maar snel handschoentjes aan doen! ik heb het vooral bij een buitenrit dan krijg ik soms niet eens de riempjes van het hoofdstel meer open
als ik ga rijden heb koud handen zorg ik dat ik ze even goed beweeg dat scheelt meest ook een hoop..

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 21:41

Boeli_Wendy schreef:
Vingers in warme paardenpoep stoppen

Ha ha ha

tamary schreef:
Muts op doen. Via je hoofd verlies je veel warmte.

Je hebt bij bv de perry sport ook sjaals die niet los kunnen. Ze zijn ook verkrijgbaar met een stuk fleece eraan en de rest van de stof is ook dun genoeg om onder een cap te passen. Zo heb je warme oren tijdens het rijden. Ze heten Buff , via Google kan je meer info vinden.

Ik heb koude vingers, de rest is wel warm

Ben benieuwd morgen

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:43

Ik heb normaal altijd koude handen maar met rijden niet? Ik heb leren handschoenen van Roeckl.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:01

Ik heb fleece-paardrijhandschoenen. Van harry's horse zijn ze geloof ik . Die zijn echt lekker warm. En als ik tijdens het rijden koude handen krijg, doe ik de handschoenen even uit, en blaas ik erin .

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:08

Sjonniej schreef:
Voordat je gaat rijden even onder de ijskoude kraan houden, gaan ze van opgloeien

Was het maar zo simpel....

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:47

ik heb handschoenen van dun neopreen en de binnenkant is helemaal van kunstleder... je hebt dus en gevoel in je vingers met rijden en de warmte van het neopreen. door het kunstleder ga je ook niet zweten, het ademt namelijk goed.
en ze waren nog niet duur ook!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:53

Die heb ik ook, maar voor het stalwerk in de winter vind ik die écht te koud. Het koude metaal van de staldeur ofzo gaat er dwars doorheen!

Maar ik heb met rijden eigenlijk geen last, dan worden ze vlug warm.