omheining vraagje, draad of prikkeldraad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ferroowtje

omheining vraagje, draad of prikkeldraad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:40

Wat is gevaarlijker, prikkeldraad of glad staaldraad?
*ik weet dat beide niet zeer geschikt zijn voor het houden van paarden, maar stevig is het wel... stevige niet super dure alternatieven zijn ook welkom schrikdraad alleen is niet sterk genoeg (nogal lompe-sloper-ponies)
Laat maar horen die meningen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:42

prikkeldraad is echt helemaal verschrikkelijk
maar gladdraad is ook niks, net een kaasschaaf.
Dus als je van je ponys houd, gooi je beide er uit

Veel meer stroom erop en dat houd alles binnen.
Dus kijk eens goed naar wat voor stroomapparaat je hebt en of het goed geaard is.

hier blijven jonge koeien achter 1 lintje van 1cm breed, wat direct knapt als ze er doorheen zouden gaan, of ook maar iets lomp zouden zijn.

elskebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:46

ik zou ook voor stroom draad gaan!! mijn vorige pony is eens door het prikkeldraad los gerbroken en dood gebloed...
ik zou dit een ander niet gunnen, denk er dus nog maar eens goed over na.

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:47

*het zijn niet mijn ponies, en schrikdraad gaan ze gewoon echt doorheen! ook met hoge stroom dus schrikdraad is niet stevig genoeg... anders lopen ze 1xper maand over straat of iets, zijn we ook niet blij mee....
Ik wil ook van prikkel/glad draad af, daarom vraag ik hier om alternatieven! Ze staan nu al in een schrikdraadwei, met 1 draad prikkeldraad voor de stevigheid... alleen schrikdraad vindt de eigenaar niet stevig genoeg en zo veel heb ik er niet over te zeggen, ik kan wel goed gegrond advies geven waar ik aan probeer te komen op deze manier

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:51

Wat voor draad is het nu dan dat ze achter staan?
Lint?
Koord?
hoe breed/dik?

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:52

en als je er veel stroom op zet ?? mijn paard die heeft respect voor de stroomdraad en niet zo'n klein beetje ook. als ze er een keer tegen aan lopen dan voelen ze zelf toch wel een grote schok dat ze respect er voor krijgen

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:53

het is lint en ik denk dat het zo'n 40mm breed is

@ love_lucca, er staat al aardig wat stroom op en mijn verzorgpaardje gaat er niet doorheen maar de haflingers met veel te veel vacht voelen er gewoon weinig van en trekken zich er niets van aan

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:54

Echt GEEN gladdraad of prikkeldraad gebruiken !!! Levensgevaarlijk !!

Blijven ze echt niet achter goede stoom met lint staan zit er niets anders op als een houten omheining, denk ik. Wil je het veilig houden echt geen gladdraad of prikkeldraad, echt je wil niet weten wat ik al gezien heb door dat soort draden !!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:56

Dat denk ik dus ook love_lucca
Bij ons blijven lompe koeien er zelfs achter en die hebben ook wintervacht.

maar ik kan je ook zeggen er staat gruwelijk veel stroom op.
Echt kijk daar maar eens naar, met een metertje, voordat je andere dure oplossingen gaat verzinnen

En dat brede lint, breekt dat dan?
Of hangt dat alleen maar slap?

En gebroken of uitelkaar getrokken lint, verliest ook de geleiding van stroom, dus staat er ook steeds minder op

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:57

Idd Ludora, ken van beide teveel ellende
Ook van dik koord, geeft ook ellende

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:59

@ ludora Ik weet dat het niet veilig is, daarom vraag ik om alternatieven!! Dus aub geen commentaar meer dat het vanalles en nogwat kan doen met je paard, dat weet ik daarom wil ik er vanaf! Tips voor alternatieven zijn zeer zeker welkom, het is dus bedoeld als aanvulling op het schrikband wat er al is!

@ runningkawa: Het probleem is dat het band losschiet als ze er goed hard inlopen, en dat de ponies dat weten.... Als ze maar snel genoeg lopen, onderbreken ze de stroomkring en krijgen ze dus geen schok... die gaat maar af en toe en staat niet continu erop
Ik zal binnenkort gaan meten hoeveel stroom erop staat... hoeveel stroom is nog "menselijk" volgens jullie dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:03

ah op die manier
dan moet je idd iets gaan verzinnen dat niet losschiet. Dan krijgen ze ook hun stroom

dan kom je denk ik al vlug op hout uit met daarvoor een stroom draadje
Of misschien is dit iets?
http://www.beo-band.nl/
Maar heb er geen ervaring mee.
Ook altijd draadje ervoor doen

Of hekwerk, eenmalig wel duur, maar wel erg praktisch heb ik al meerdere malen ondervonden.
Maar dat zal de eigenaar vast niet willen

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:07

Kijk daar heb ik wat aan beo-band is een soort van hout maar dan van plastic of niet? geleid geen stroom maar geeft stevigheid? Iemand daar ervaring mee?

Hekwerk gaat echt boven het budget vrees ik... (vind het zelf ook wel praktisch maargoed zoveel centjes hebben we niet )

Woest

Re: omheining vraagje, draad of prikkeldraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:09

wij gebruiken dikke stroomkoord!
voorbeeld
Afbeelding
en die rechtse pipo (haf) die sprong er vroeger over,
maar nu nie meer

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:09

Ik bedoel het niet als commentaar, maar het komt in je eerste bericht over dat je moet kiezen tussen 2 elendelingen !!!

Maar goed, als ze er dus hard in rennen en de bevestigingsclipjes laten los wil het zeggen dat die clipjes aan de buitenkant zitten denk ik ?? Dan schiet het er pas uit in mijn ogen, dus probeer die dingen er aan de binnenkant op te zetten. Met mss nog wat meer stroom......

Menselijk is het als ze leren er achter te blijven !!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:10

Van een afstand lijkt het idd op hout, maar is idd maar van kunsstof
Maar ik verwacht erg stevig.
geleid idd geen stroom, dus het lint wat je nu hebt, zou ik er gewoon bij laten zitten.

maar goed nogmaals, geen ervaring mee, dus weet weet lúl ik wel onzin

van koord heb ik ook eens een heel erge draad wond gezien, maar ja, pech hebben kun je natuurlijk met alles...

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:13

Die Beo Band wel ervaring mee, word als zeer positief en onderhoudsvriendelijk beschouwd, maar ook best prijzig, en je moet er nog wel een stroomdraad voor spannen want ze kunnen er in gaan bijten....... Das dan een duur grapje....

Die dikke draad vindt ik ook niet je van het !!

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:14

Ferroowtje schreef:
het is lint en ik denk dat het zo'n 40mm breed is

@ love_lucca, er staat al aardig wat stroom op en mijn verzorgpaardje gaat er niet doorheen maar de haflingers met veel te veel vacht voelen er gewoon weinig van en trekken zich er niets van aan

okei mijn paardje blijft er wel achter staan maar kan wel dat die pony's het voort zo door hebben zonder stroom te krijgen maar uhum.. bij ons in de buurt staan knollen ( echte knollen dan ) en daar staat van dat ronde ijzerdraad met stroom erop ( echt veel) en daar onder van dat gaas niet kippen gaas maar dat met wat grotere gaten of je kan natuurlijk van hout doen maar verder weet ik even niets

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:17

duur, dat valt toch mee
rond de euro per meter
dat ben je voor iets fatsoenlijks al snel kwijt

Deze is ook geweldig,dat is wel al direct stroomdraad.
Van het merk gallagher

het is de gewone ijzerdraad, maar dan bewerkt met een glad omhulsel.

Ook deze komt rond de euro per meter uit

Omschrijving
Afrasteringsdraad voor een permanente paardenafrastering. Permanentkabel is een draad ommanteld met stroomgeleidend kunststof, speciaal ontwikkeld voor een veilige paardenafrastering. Goed zichtbaar. Diameter 8mm. Rol 250 meter

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:18

gaas moet niet te groot zijn, daar kunnen ze makkelijk met hun hoeven door.
Dus van dat schapengaas wat je vaak ziet, is niet meest ideaal

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:30

Nee niet heel erg duur, maar je moet er nog wel draad voor spannen, dus heb je en palen voor de achterste Beo Band nodig, met bevestigingen en palen en schrikdraad voor de voorste draad.........

Maar ja wel veel goedkoper als hout idd !!!

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:59

beoband is idd erg sterk..Ik baal er ook van maartje dat er 'per se' een prikkeldraadje moet blijven zitten.
Ik hoop dat nu wij toch een deel van de afrastering betalen dat er 2 weides zonder kunnen ofzo...

EsmeeF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:02

Ze zijn allebei ongeschikt!
Als jij een goede draad zoekt, gebruik dan stroomdraad!
Dat werkt, en ze kunnen zich dan ook niet aan die lelijke prikkels verwonden!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:13

Ludora schreef:
Nee niet heel erg duur, maar je moet er nog wel draad voor spannen, dus heb je en palen voor de achterste Beo Band nodig, met bevestigingen en palen en schrikdraad voor de voorste draad.........

Maar ja wel veel goedkoper als hout idd !!!

Maar lint heeft ze al
Dus dat kan ze er aan laten zitten en de beo band erbij doen.
Dan heb je geen extra palen nodig.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:14

charlieb0y schreef:
Ze zijn allebei ongeschikt!
Als jij een goede draad zoekt, gebruik dan stroomdraad!
Dat werkt, en ze kunnen zich dan ook niet aan die lelijke prikkels verwonden!

waar je waarschijnlijk overheen hebt gelezen is dat alleen stroomdraad (lint) met stroom lang niet altijd voldoende..

Dat is dus het probleem