wat zijn eigenlijk pennymeisjes?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hoi

wat zijn eigenlijk pennymeisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 13:39

wat zijn pennymeisjes eigenlijk? als ik het vragen mag? want ik heb gehoord dat pennymeisjes niet aardig zijn voor paarden

Raiza

Re: wat zijn eigenlijk pennymeisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:44

Pennymeisjes zijn meestal wel aardig voor paarden hoor

Ik ken niet zoveel pennymeisjes, maar mijn idee van een pennymeisje is een jong kind dat aan iedereen vraagt of ze voor hun paard mogen zorgen, dat paard helemaal vertroetelen (als het even kan met roze strikjes ) en na 2x doen alsof het hun eigen paard is

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:45

gewoon die dikke verhalen hebben...wooh dat paard bokt hoog en ik bleef zo maar zitten terwijl dat paard nog niet eens 3 cm van de grond kwam bij wijze van! En zulk soort dingen allemaal!

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:48

nou mijn beeld bij een penny meisje is roze halster, vlechtjes liefst met strikjes bandage liefs zelfde kleur al sjabrak en verder helemaal gek van paarden, kunnen over niets anders dan paarden praten enz. ik heb laatst gemerkt dat het niet leefdrijd gebonden is.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:50

Haha,grappig allemaal..voor mij zijn pennymeisjes,meisjes in de leeftijd van 0 tot en met ong. 18 jaar. Meisjes met verzorgpony's die druk in de weer zijn er mee en een hoop aan het leren zijn.Er is niks negatiefs aan het woord pennymeisje,ookal word het weleens gebruikt op het forum.Dan doelt men eigenlijk op een jong iemand die nog een hoop moet leren.

ellepel

Re: wat zijn eigenlijk pennymeisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:51

ik ben vroeger ook penny meisje geweest!!!!!

heerlijk!! paardjes verzorgen en met strikjes in de manen, de hele dag omtutten met die dieren en aan iedereen vertellen dat ik wel 10 eigen paarden had en hoe mooi ze wel niet waren en dat we de beste wedstrijdruiter waren..blablabla.......

hahahahaha

die goeie oude tijd

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:51

ook nogal voro paardenposters op je kamer hangen...maar in setjes rijden is juist mooi en ook in zeg mah dus niet penny maarja iedereen heeft zijn eigen beeld erbij.
maar met de uitspraak hierboven niet maar daar boven ben ik het niet helemaal eens vooral omdat ik daar ook in zit! maarja!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:53

Lieve penny meisjes zijn meisjes die graag troetelen en verzorgen.
En hun kamer vol paarden plaatjes hebben hangen

vervelende penny meisjes zijn die met grote sterkte verhalen over mishandele wilde paarden
en die alles hebben gered van de slacht
En als enige op die wilde hengst (euh ruin) kunnen rijden
en ook denken dat ze perfect rijden en zeker niet naar een ervarender iemand hoeven te luisteren.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:53

ja de die penny tijden.....
Ik was er ook een denk ik en een heerlijke tijd genieten van paarden en uren weg dromen van een eigen paard
Verzorg pony's zoeken bij alke boerderij aanbellen of ze niet nog een leuk paard/pony hebben staan om te verzorgen.
rijden hoefde van mij nog niet eens.
met stallen uitmesten voelde ik me al een echte rot in het vak haha
Vind het leuke meisjes omdat ik ook zo ben geweest en als ze vragen of ze mijn paardje mogen poetsen of verzorgen zeg ik zeker geen nee.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:54

je hebt penny's en penny's.
Je hebt de lieve penny's, deze gaan elke dag trouw naar het weilandje een paar minuten verderop om naar de paardjes te kijken en ze te vertroetelen. Op de manege(1x in de week) zijn ze de hele middag bezig met poetsen en plukken.
En je hebt vervelende penny's deze meisjes weten alles(athans zo doen ze zich voor) hebben een grote mond, en helpen allerlei wild west verhalen de wereld in. Als ze een verzorgpony hebben doen ze er alles mee(vaak ook dingen wat de eigenaar verboden heeft) en vaak gaan ze jou als eigenaar de les proberen te lezen.

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:54

aafje87 schreef:
Je hebt de lieve penny's, deze gaan elke dag trouw naar het weilandje een paar minuten verderop om naar de paardjes te kijken en ze te vertroetelen. Op de manege(1x in de week) zijn ze de hele middag bezig met poetsen en plukken.
En je hebt vervelende penny's deze meisjes weten alles(athans zo doen ze zich voor) hebben een grote mond, en helpen allerlei wild west verhalen de wereld in. Als ze een verzorgpony hebben doen ze er alles mee(vaak ook dingen wat de eigenaar verboden heeft) en vaak gaan ze jou als eigenaar de les proberen te lezen.

ben het helemaal met je eens!

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:56

ik versta onder pennymeisjes ook meisjes die heel erg overdrijven in hun verhalen die ze vertellen over paarden en als het erop aan komt, niks kunnen rijden.

Las hier in een andere reacties dat het meisjes zijn die altijd in setjes willen rijden... nou, ik ben zelf geen pennymeisje maar rij ok wel altijd in een setje hoor, en zo ken ik nog meerdere mensen ook hoor. Is toch vrij logisch dat je dezelfde getten/bandages als je zadeldoek aandoet? Of toch die erbij passen?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:57

Elisa2 schreef:
Haha,grappig allemaal..voor mij zijn pennymeisjes,meisjes in de leeftijd van 0 tot en met ong. 18 jaar. Meisjes met verzorgpony's die druk in de weer zijn er mee en een hoop aan het leren zijn.Er is niks negatiefs aan het woord pennymeisje,ookal word het weleens gebruikt op het forum.Dan doelt men eigenlijk op een jong iemand die nog een hoop moet leren.

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik denk dat de leeftijd tot een jaar of 14-15 is.(ze worden ouder en vaak verliezen ze intresse in de paarden maar richten ze zich op jongens en uitgaan)
Moet wel zeggen dat de jongeren steeds sneller (lieve)penny af zijn, het vervelende type gaat iets langer door. Maar het is nu eemal zo dat jongeren steeds sneller volwassen worden.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:58

noekiejj schreef:
aafje87 schreef:

Je hebt de lieve penny's
, deze gaan elke dag trouw naar het weilandje een paar minuten verderop om naar de paardjes te kijken en ze te vertroetelen. Op de manege(1x in de week) zijn ze de hele middag bezig met poetsen en plukken.

ben het helemaal met je eens!

ik ook!

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:59

Volgens mij was ik eerst ook wel heel erg penny...ik had een hekel aan meisjes die er maar kakkerig in mijn ogen uitzagen. En zo loop ik er nu zelf ook bij! Niet kakkerig hoor maar toen vond ik dat! Vanaf dat ik echt les kreeg werd dat heel stuk minder. Ik had een hekel aan mensen die hun paarden aan de teugel reden vond ik zielig! whaha....en nu denk ik zouden er nu ook kinderen aan mij een hekel hebben....

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:02

ik heb ook wel eens gejokt hoor dat ik iets had meegemaakt wat niet zo was.
ik reed ook bij een manege die wat lessen deed puur voor het geld denk ik.
er stonden veel prive paarden die hoog in de sport reden oo wat heb ik altijd naar de les zitten kijken naar hun rijkunsten en dromen dat ik ooit zo goed zal kunnen rijden.
en als ze dan afstapte en vroegen of ik hun paard wou uitstappen wow dat was geweldig zodat de eigenaar alvast een pilsje kon drinken.
ja dan kwam ik wel eens thuis en vertelde dat ik echt op dat paard had gerden.
dat werd natuurlijk niet gelooft hoor haha
maar goed ik was blij en vond het een eer.
en dan thuis op de bank met een van de honderd boeken van bianca op de manege en bianca op springles etc etc

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:03

whahaha!

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:06

Wij hebben ook op stal zo'n 'vervelend' penny meisje die aan alle eisen voldoet! Maar ze is en poetsertje van iemand maar opscheppen!! Jeeee!! Ook liegen enzo op niks af. Maar ze staat een beetje voor l u l omdat ze enige is met die grote verhalen. Dus doet ze het niet meer zo vaak, ze gaat het leren!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:08

noekiejj schreef:
whahaha!

ja erg he??????? haha
maar goed wel een mooie paardentijd en ik heb veel geleerd van andere.
en dat doe ik nu nog elke dag

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:15

Ik was juist zo'n verlegen penny....
Heel de dag op stal en graag helpen poetsen....
ook als ik mocht uitstappen was ik trots, maar was bang dat ik iets verkeerd zou doen
Als ik nu van dat soort penny's zie, wil ik ze graag helpen...beetje herkenning dus...
Maar nu ben ik niet verlegen meer en heb ik m'n eigen paarden

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:37

runningkawa schreef:
Lieve penny meisjes zijn meisjes die graag troetelen en verzorgen.
En hun kamer vol paarden plaatjes hebben hangen

vervelende penny meisjes zijn die met grote sterkte verhalen over mishandele wilde paarden
en die alles hebben gered van de slacht
En als enige op die wilde hengst (euh ruin) kunnen rijden
en ook denken dat ze perfect rijden en zeker niet naar een ervarender iemand hoeven te luisteren.

hier ben ik mee eens
dolfijns schreef:
nou mijn beeld bij een penny meisje is roze halster, vlechtjes liefst met strikjes bandage liefs zelfde kleur al sjabrak en verder helemaal gek van paarden, kunnen over niets anders dan paarden praten enz. ik heb laatst gemerkt dat het niet leefdrijd gebonden is.

Als dat penny is zijn er toch ontiegelijk veel penny's!
Om gek te wezen op dekjes en setjes enzo ben je nog geen penny hoor

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:38

Op onze stal zijn de de 3 pennymeisjes!
Wij niet in setjes ofzo, maar onze paarden zijn ons heilig en niemand mag eraan komen

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:39

Ben het met Moonlightje eens

Dan ben ik dus ook een "lief"Penny meisje
erg?
Nee trots

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:42

van mij mogen ze mijn paardje best peotsen of knuffelen dat vind ik niet erg en mijn paard al helemaal niet.
dus een leuk lief penny meisje is altijd welkom vind het ook wel gezellie

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:43

dolfijns schreef:

Ik heb een rose halster, sjabrak en bandages,
ben ik dan gelijk een penny?

Nee,,
toevallig vind ik rose een leuke kleur
en ik vind het ook leuk om een beetje in "stijl" te rijden.. om het zo maar te zeggen..

dus dit is een beetje kort door de bocht