Eindelijk is het zover, morgen petries.. waar op letten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Eindelijk is het zover, morgen petries.. waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 15:18

Jaaaaaaaa eindelijk is het zover

Ik krijg morgenavond mijn petries. Ik krijg waarschijnlijk de standaard. Weten jullie nog iets waar ik goed op moet letten bij aanschaf?

Groetjes!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:28

Dat ze goed passen
Kuit, de voet, de hoogst, moet allemaal prima in orde zijn, is het dat niet, dan krijg je er vroeg of laat spijt van, goede maten zijn erg belangrijk! Veel plezier met je Petries en veel rijden en traploen dan maar

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:45

Je moet even voordat je erheen gaat, je eigen benen opmeten, want je kan natuurlijk niet van 1x meten uitgaan. Kijk even op www.rijlaarzen.nl Daar staat het precies op. Hebben ze de juiste maat niet, laat je dan geen andere aansmeren!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 16:09

dankje

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:10

Oh, trek ook je rijbroek aan met je rijsokken dan weet je of er daarmee in past, zit toch heel anders dan als je zou gaan passen met bijv. panty's aan

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:17

idd rijbroek met rijsokken. anders zit je alsnog met eenprobleem.

ik weet niet of je last hebt van opgezette benen?? ik wel na een dagveel staan en vooral in de zomer.
sochtends geenlast van, maar savonds wel. heb regelmatig dat ik mijn laarzen haast niet in of uit kom.

dus daar ook even op letten.

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:23

ze niet nemen ik heb hele slechte ervaring met petries bij mij komen ze het huis niet meer in, ik wil er niet eens meer naar kijken wat een rot dingen, de naden laten los, ze waren te klein afgeleverd weer laten oprekken, maar rekken net zo hard weer terug de zolen zijn zo kapot en weet ik het wat er allemaal niet mis aan is.. wat een rot dingen..

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:39

nou dat vind ik meevallen, die van mij zijn heerlijk, lopen heerlijk en is niets aan stuk! wel heb ik van de perfect gehoord dat de coating vaak loslaat, deze zijn dus een stuk minder duurzaam!

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:42

Nou k had ze nog geen jaar en toen vielen ze al bijna uit elkaar..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 16:46

hm.. jij bent de eerste van wie ik zoiets hoor. Hoor wel dat de Perfect de coating loslaat. Die neem ik dus absoluut niet! Ik wist het van me rijbroek en sokken en gekke_koei dankje

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:25

ik dacht ik zeg het niet, omdat je zo blij bent dat je laarzen krijgt

maar ik ben ook absoluut geen petri fan. ik heb veel liever de cavallo's. ik heb 3 paar waarvan 2 paar 5+ oud zijn en die zien er nog beter uit dan die van mijn vriend

mijn vriend heeft ook petries, ik weet niet welke.. weet alleen dat ze 225 euro hebben gekost. het is dat hij de laarzen nu op stal heeft staan, anders had ik je even een foto laten zien van de petries na1,5 jaar. coating helemaal eraf aan de binnenkant, de p aan de zijkant is er af gevallen, de zool laat los.. echt zonde.

maar jemoetdragen wat jij fijn vind. moet ook wel zeggen dat mijn vriend niet van de poets is en hij door blubber loopt enzo. zal ook wel extra slijtage met zich mee brengen, maar toch, het hoort niet.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:29

Ik heb ook de standaard en weet neit of je dressuur rijdt?
Ik heb namelijk ze iets hoger laten aanmeten,
doet ietsje meer pijn met inlopen en rijden,
maar ziet er een stuk netter uit dan laarzen die later teveel zakken en dus een paar cm onder je knieholtes zitten !!

ohwjah,

en neem ze pas echt als je ze zelf lekekr vind zitten,
dus niet als de verkoopster zegt dat die andere paar mooier staat,

zonde van je geld als je ze niet aandoet !!

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:32

als je naar Hyporama in rotterdam gaat helpen ze je wel heel goed om de juiste laarzen te vinden...en anders kunnen ze op maat gemaakt worden.......

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:19

Ik heb wel meer mensen gehoord met slechte ervaring met petries en die van mij waren geen kopje omdat ik ook geen standaard maat heb.. wat een rotdingen

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:50

Ik zou ook niet voor petries gaan, ga liever voor Cavallo's das tenminste wel waar voor je geld. Liever meer geld en meer waar, ik heb ze nu 3 jaar en zijn nog helemaal mooi en goed. En bij Hypo helpen ze je maar met een ding: van je geld af!!!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:04

Sfiejj schreef:
hm.. jij bent de eerste van wie ik zoiets hoor. Hoor wel dat de Perfect de coating loslaat. Die neem ik dus absoluut niet! Ik wist het van me rijbroek en sokken en gekke_koei dankje

Dat komt door de nieuwe poetsmiddeltjes. Dat brengt zoveel vet tussen de lagen dat ze loslaten. Gewoon schoonmaken met een vochtige spons en daarna oppoetsen met een schone doek.

belinnie

Re: Eindelijk is het zover, morgen petries.. waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:06

Ik heb ook Petrie's in de kast staan.Ik heb een poging gedaan om ze in te lopen en te rijden,maar wat een krengen zeg!Ik had blauwe kuiten en kon haast mijn knieen niet buigen.Een beetje pijn is niet erg,maar dit is ook niks.
Ik heb nu laarzen overgekocht die bij Van Huet vandaan komen,en die van kalfsleer zijn gemaakt.Dat kan ik je aanraden!Wat een genot na doe Petries!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:17

de standaard heeft (gelukkig) geen coatinglaag
ik heb petri's met een coating laag en die zou ik geen 2e keer meer nemen (klik even op de link in mijn onderschrift.. waarom niet !!)

verder hoorde ik van een vriendin die bij de bereden politie zit
dat ze daar allemaal (de duurdere) cavallo hebben omdat die veel lekkerder lopen
dus volgende keer moet ik misschien maar een keer cavallo's proberen

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:30

de cavallos die ik nu te koop heb staan, heb ik gekregen van iemand die chef is bij de bereden politie in rotterdam. ik heb er 2 jaar met plezier mee gereden en toen waren ze al een aantal jaar oud en nu liggen ze al 3 jaar in de kast

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:01

Ik heb de petrie perfect en ik heb er geen klachten over. Het ligt erook aan hoe je ze verzorgt en hoe je er mee omgaat. Ik ken een meisje die heeft de petrie's zo'n 5 jaar altijd intensief mee gereden nu begon er een klein stukje los te laten nou dat is netjes gemaakt en klaar is kees. Zou dat mij overkomen, zou ik een klacht indienen bij petri. Leren laarzen heb je voor een heel aantal jaren, niet voor een jaar!! Daarbij alle leren laarzen hebben nadelen!!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:01

Ik heb mijn petries 3x ingesmeerd met biwell.. een vet voor bergschoenen, schapenvet om precies te zijn. En ik kon er zo op weglopen, terwijl ik eerst weken met pijn had gelopen.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:14

Ik heb de Petrie Standaard. Ze zijn nu iets van 4 jaar oud en zijn inmiddels aan nieuwe zolen toe. Ik ben er best tevreden mee, maar ga voor mijn volgende paar voor een stel Cavallo laarzen omdat die van mijn zus (cavallo) een stuk soepeler zijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:01

Ik heb de Petrie standaard, volledig maatwerk en met rits.
Ik vind het een mooie laars, maar verder ben ik er niet kapot van.

De zolen slijten erg snel, het leer is tamelijk stug en de pasvorm vind ik ook niet echt goed. Voor mij is het toch een beetje een miskoop.

Ik heb zel alleen aan op concours (en die rijd ik erg weinig).
Normaal rijd ik toch maar weer met chaps.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:09

ik heb ook eenstel ouwe petries te koop. die zien er stukken beter uit dan de petries die me vriendnu heeft. die ouwe zullen ook een jaar of 7 oud zijn, tegenover 1,5 jaar voor de nieuwe.

ik denkd at ze gewoon gerommeld heben met hoe ze hun laarzen tegenwoordig maken. dieouwe zijn ook erg intensief gebruikt.. en toch zijn die nog veel mooier

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 16:34

ik hoor opeens best veel nadelen over de petrie standaard. Maar bij Divoza zeiden ze dat de Cavallo voor bredere voeten waren. Maar ik zie het vanavond wel Bedankt voor alle tips! (kan niet wachten )