Wat besteden jullie gemiddeld aan ruiterkleding.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sharonlisa

Wat besteden jullie gemiddeld aan ruiterkleding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 09:45

Ik vroeg me af wat jullie gemiddeld per maand of per jaar aan kleding uitgeven voor op stal of voor op wedstrijden.
Besteden jullie meer aan ruiterkleding of aan je eigen normale kleding.

Hoop leuke antwoorden te krijgen die ik kan gebruiken voor een verslag voor school.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:07

Ik koop eigenlijk alleen kleding voor stal indien nodig. Laatst toevallig nog een keer twee rijbroeken overgenomen, maar daarvoor al jaren geen broek meer gekocht. Ik geloof dat het ophoudt bij 1 x per jaar stalschoenen.
Gewone kleding hangt af of ik a genoeg geld over heb en b of ik de mode mooi vindt.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:11

Ik besteed meer geld aan rijkleding dan aan gewone kleding, maar dat komt omdat mijn ouders mijn gewone kleding betalen.

Wat ik dit jaar heb uitgegeven is ongeveer:
Bodywarmer: 100 euro, rijbroek 140 euro, sokken 25 euro.
Voor kerst krijg ik een new rijbroek.
Dit is ongeveer wat ik dit jaar heb uitgegeven, terwijl ik vorig jaar ongeveer 1000 euro heb uitgegeven: rijlaarzen, ariats, rijbroek, Anky vest.

Ik koop gewoon wanneer ik vind dat ik iets nodig heb.

sharonlisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 11:14

Nog meer mensen die hun bestedings patroon willen laten zien?

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:15

Ik besteed meer geld aan rijkleding, kan geen bestedingspatroon laten zien, zou wel schrikken denk ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:19

Ik besteed zoiezo niet zo heel veel geld aan kleding maar denk wel iets maar aan gewone kleding.
Dit jaar heb ik 1 rijbroek gekocht van E130,- en verder heb ik niets nodig qua ruiterkleding.

gewone kleding zou ik echt niet weten..

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:54

Stalkleding is voor mij gewoon oude broeken en truien die ik in het vrijetijdsleven niet meer draag, ik ga niet speciaal ruiterkleding kopen voor op stal.
Rijkleding... mn laatste nieuwe rijbroek heb ik 3 jaar geleden gekocht, en een bodywarmer 2 jaar geleden.
Dus nee, ik koop niet veel ruiterkleding, maar goed, ik koop ook misschien maar 2 a 3 keer per jaar gewone nieuwe kleding dus ik besteed er zowiezo weinig geld aan.
Wel koop ik bijna elk jaar nieuwe stalschoenen, ik loop nogal slecht op mn voetjes dus slijten mijn schoenen ontzettend snel

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:23

Ik probeer zo goedkoop mogelijk uit te komen. Ik zoek echt de kleinere ruiterzaken op voor broeken. Bodywarmers, fleecetruien en tshirts voor de winter koop ik bij de Boerenbond, Zeeman en Hans textiel. In de zomer wil ik die shirtjes van Happy Valley nog wel eens kopen omdat die lekker zitten.
Voor een broek wil ik niet meer dan 100 euro betalen. Die slijten bij mij zo hard.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:21

Shirtjes gebruik ik zowel voor paardrijden als voor gewoon.
Broeken die al wat ouder zijn worden ook omgetoverd tot broeken voor bij de paarden. (Ik men veel, dus heb dan gewoon spijkerbroeken)
Paardrijbroek koop nieuw als de oude niet meer past of kapot is. Heb ook maar 1 rijbroek.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:15

Ik geef niet overdreven veel geld uit aan ruiterkleding. Maar als ik iets koop wil ook daar best wat geld aan uitgeven.
Ik koop weinig spuletjes waar ik eigelijk niet zoveel aan heb. Zoals shirts enzo, die hoef ik niet perse uit de ruitersportzaak.
Voor rijbroeken, jassen en schoenen enzo vind ik het belangrijk dat ze echt lekker zitten, dus daar wil ik best wat voor betalen.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:17

Ik koop alleen speciaal voor paardrijden de broeken en een winterjas! Verder heb ik alles ook gewoon voro bij huis aan zeg maar! Dus dat is niet zo veel! per jaar 1 á 2 rijbroeken en 1 x in de 2 jaar een winterjas!

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:20

hmm.... ik geef aan beiden niet veel uit. Ik ben erg zuinig op m'n kleding en bovendien snel tevreden. Het laatste wat ik heb gekocht zijn m'n rijlaarzen geweest van 199 euro deze herfst.

Vaak koop ik kleding die ik normaal en met paardrijden aan kan. zoals goed ondergoed, shirtjes, fijne sokken, praktische jas, enz.

per jaar? maximaal 200 euro..

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:46

Ik besteed aan beiden bijna niks Eens in de 2 a 3 jaar een nieuwe rijbroek (hou het op een 100 a 150 euro) omdat ie gewoon op is; wat prullaria ertussendoor... Ik denk dat ik jaarlijks 100 euro uitgeef aan paardrijkleding.
Stalkleding is gewoon mijn normale kleding waar gaten of vlekken in zitten en waarmee ik niet meer kan gaan werken.

Arabesk

Re: Wat besteden jullie gemiddeld aan ruiterkleding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:27

normaal gesproken niks ik doe afgedankte kleren aan naar de paarden

dit weekend heb ik voor het eerst wat gekocht

een dure jas van horsewear en mountain horse schoenen... *oef duur* maar ik heb het wel lekker warm nu

koste samen bijna 300 euro...

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:30

Ik besteed eigenlijk heel weinig aan ruiterkleding. Doe er voozichtig mee en heb nooit hele dure merken.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:35

Ik besteed weinig aan ruiterkleding. Ik rij in spijkerbroek die ik gewoon ook draag, draag daarboven een trui.
Het meeste geld geef ik uit aan laarzen (Ariat Cascade) eens in de twee jaar, en zo nu en dan een paardrijjas.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:07

Ik doe hetzelfde als SANEX. Truien die ik in het dagelijks leven niet meer gebruik belanden op de hoop "paardrijkleding'''. Ik koop alleen nieuwe paardrijkleren als het nodig is. Met een paardrijbroek doe ik vrij lang. Toch zeker minstens vijf jaar.

Maar af en toe een leuke aanbieding sla ik zker niet over.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:40

Ik besteed heel weinig aan paardrijkleding.
Ik koop alleen een winterjas.. Ik rij verder in mijn afgedragen gewone kleding. (spijkerbroeken, shirtjes, vesten) En cap en laarzen koop ik dan nog, maar daar doe je wel een aantal jaar mee.

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:48

Rijbroeken besteed ik meer aan als aan bovenkleding.

Rijbroeken zijn heel verschillend, ik heb 2 rijbroeken van 27 euro in de kast hangen die ik veel gebruik, en ben 1 keer los gegaan met een Anky broek. Verder een eurostar en 2 horka's die zullen rond 70 euro zitten.

Bovenkleding, een aantal polo's voor zomers en fleecetruien voor in de winter bij de groothandel gekocht in leuke kleuren.
Ik koop eigenlijk geen bovenkleding in een ruitersportzaak, ik kom altijd met vlekken terug en dan vind ik het gewoon zonde.

Winterjas en fleecejassen is wel uit een ruitersportzaak.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:12

ik besteed weinig geld aan ruiterkleding..Kom denk ik nog geen eens aan 50/100 euries per jaar

Voor gewone kleding geef ik wel veeeel meer uit

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:54

het laatste dat ik gekocht heb waren inlegzooltjes, want die van in mijn rubberen laarzen (inmiddels 4 jaar oud, aan 20 Euro) waren helemaal versleten
mijn cap heb ik al 6 jaar, kostte iets van 25 euro (toen nog 1000 belgishce frank)
ik heb momenteel 2 rijbroeken, een zwarte geribde van 15 euro, en een iets duurdere van 40 euro, die erg prettig zit.
de zwarte is een jaar of 2 oud, en bijna te klein, de grijze is van deze zomer.
body: zijn meestal body's dat we gratis krijgen van de neckermann ofzo, meestal redelijk warm, en niet erg als hij kapot gaat
jas= men ouwe winterjas, of een thermojas van men pa, die gebruik ik enkel op de brom.
tshirtjes draag ik constant door, zowel op school als bij de paarden
in de winter heb ik wel enkele fleecetruien voor bij de paarden, maar draag men gewone kleding gewoon door.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:25

nou ik er bij nadenk,toch best veel!!

wij gaan een paar keer per maand naar de ruitersporten hier in de buurt,en elke keer kom ik wel met kleding buiten... vraag me niet hoeveel het kost want dat houd ik niet bij,maar het zou me niet verbazen als het toch rond de 100 euro is per maand als het niet meer is!

om het half jaar koop ik een nieuwe rijbroek(ben de andere kleuren dan onderhand wel zat) en das dan 210 euro voor een broek

oja en dan ga ik nog elke maand winkelen met vrienden,maar dan koop ik niet elke keer 5 broeken ofzo..dat ligt er gewoon aan!

als ik het zo lees word het tijd dat ik minder moet gaan winkelen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:28

Geen idee wat ik gemiddeld zo besteed, ik koop het las ik iets nodig heb,, heb deze week net leren laarzen gekocht 210 eurii kassa!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:36

Aan kleding besteed ik niet zoveel.

Ik doe mijn gewone kleding over naar paardenkleding.
Ik rij heel vaak in mijn spijker broek. Voorkeur gaat wel uit naar een gewone rijbroek, maar daar doe ik best lang mee.
Ik koop een keer per 1,5 jaar een rijbroek.

Verder rij ik met hele dure winterjassen ,van Tenson. Deze heeft 4 jaar dienst gedaan als " gewone jas" en is nu paarden jas . Deze zijn wind en waterdicht en ademen. Kunnen dus heel goed tegen de regen.
Ik heb afgelopen winter nog nieuwe schoenen gekocht, wel dure en deze moeten nog minstens een jaar meegaan.

Verder koop ik geen speciale rijkleding.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:44

Ik besteed meer geld aan gewone kleding dan aan paardrijkleren.
Rijbroeken heb ik er misschien 1 per jaar van, à la 70 euro. Paardrijsokken wel wat paar per jaar, maar van de markt dus niet zo duur. Verder t-shirts en truien zijn oude 'gewone' kleren die ik niet meer gewoon draag. Die mogen dan naar de paarden. Verder heb ik wel een zomerjas voor bij de paarden, à 70 euro, maar die gaat al minstens een jaar mee, en nog wat jaartjes hoop ik. Winterjas is een jas die ik 5 jaar geleden gewoon droeg, en die is nu al weer een aantal jaar 'paardenjas'.

Nee, ik geef niet veel uit aan rijkleding.