Hoe vind je die dan!! *raad gevraagd :P*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Hoe vind je die dan!! *raad gevraagd :P*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 21:10

Om met de deur in huis te vallen:

Begin augustus ben ik op mijn huidige stal komen staan. Mijn paarden hebben tot 3 weken terug fulltime op het land gestaan en heb braaf vol voor mijn 2 stallen betaald al die maanden.

Bij de stalling zat stro, hooi, brok, een goed gedraineerde rijbak en een longeerring.

De bak was goed, totdat het te nat werd. Na 1 bui lag de bak al blank (en dan echt water tot aan je enkels) en was dan spekglad. Al die tijd hebben we niet kunnen rijden. Met mijn pony durf ik het wel aan (stappen en draven), maar met een jong paard die het evenwicht niet heeft, durf ik dat echt niet. Er was mij een goede bak beloofd, maar dit is pure bagger. De drainaige buizen blijken in de sloot (onder water) uit te komen, dus het water kan nergens heen. Verder mag ik ook maar 1 plakje stro per dag pakken (van een kleine baal ), want het wordt toch alleen maar vies volgens hem...

Vandeweek op zoek gegaan naar andere stalling. Mijn paard heeft rugproblemen en daar moet flink mee geklust worden van de osteopaat, dus een goede bak is wel een vereiste. Ben bij een onwijs leuke stal uitgekomen en zij komen mijn paarden a.s. maandag ophalen.

Ik dus net naar stal en ik zou gaan vertellen dat ik wegga. Mijn bijrijdster/vriendin (is er zekers om de dag) was er ook vanavond. We stonden te denken hoe we het hem gingen vertellen. Vriendin zegt: 'ik ga wel' en weg was ze Komt ze terug, zegt ze dat hij heeft gezegd dat ik een maand opzegtermijn heb en dus echt niet maandag weg mag en dat als ik het tóch doe, € 100,-- moet betalen.

Ik ben er dus nogmaals naartoe gegaan, maar meneer was niet meer thuis Dus ik heb tegen zijn vrouw gezegd dat ik hem morgen wel even zou bellen.

Ik heb nooit een contract ondertekend, er is ook nooit gesproken over een eventuele opzegtermijn, dus het lijkt me dat ik vrij ben om te gaan waar ik wil. Ik voel alleen aan m'n water dat dit een dikke rel gaat worden. Ik wéét dat ik volledig in m'n recht sta! Ben zelfs bereid morgen weg te gaan (als dat mogelijk is met de nieuwe stal en het vervoer) en dan heeft ie dus al een week winst.

Wie oh wie weet hoe ik hem dit ga vertellen? Want nogmaals: dit wordt echt een rel...

BTW: het is een boertje met een stuk of 10 paarden in pension. Met geen van de paarden wordt getraind voor wedstrijdsport, dus het is echt pure recreatie.

Honeymoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:16

Nou gewoon zeggen dat hij niet doet wat ie beloofd en dat je daarom naar een andere stal gaat.
En ik weet niet wat je mondeling hebt afgesproken, maar dat geldt natuurlijk ook!
Verder vind het wel netjes dat je -uit jezelf- een opzegtermijn aanhoudt.
Maar misschien gaat hij wel akkoord met dat je gelijk weggaat en dat ie dus een week winst heeft. Wel vind ik het raar dat als je gelijk weggaat 100 euro moet betalen, en dat je anders het volle stalgeld moet betalen...
Maar goed heb het zelf gezien en snap je probleem :Y

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:20

beetje vreemde van die man,

Als je zeker weet dat je dat neit vooraf hebt afgesproken die 100 euro opzeg geld,
dan is het gewoon oppakken en wegwezen antuurlijk

Succes ermee !

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 21:20

Honeymoon schreef:
En ik weet niet wat je mondeling hebt afgesproken, maar dat geldt natuurlijk ook!

Niets, noppes, nada! Daarom juist!

Citaat:
Verder vind het wel netjes dat je -uit jezelf- een opzegtermijn aanhoudt.

Ja toch? Vind het nog netjes, het is nu de 24e. Had ook op maandag kunnen zeggen: 'bedankt en tot ziens'.

Citaat:
Maar misschien gaat hij wel akkoord met dat je gelijk weggaat en dat ie dus een week winst heeft. Wel vind ik het raar dat als je gelijk weggaat 100 euro moet betalen, en dat je anders het volle stalgeld moet betalen...
Maar goed heb het zelf gezien en snap je probleem :Y

Ja, als ik dit eerder had geweten (van de bak), dan had ik uiteraard eerder opgezegd. Maar om nu nog een maand te blijven staan...

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:21

ik vind dat je gelijk hebt! hij kan jou niet opeens allemaal dinge gaan eisen terwijl dat niet van te voren is afgesproken! Naar welke stal ga je nu?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 21:21

Saskia9 schreef:
beetje vreemde van die man,

Als je zeker weet dat je dat neit vooraf hebt afgesproken die 100 euro opzeg geld,
dan is het gewoon oppakken en wegwezen antuurlijk

Succes ermee !

Als ik dat had geweten, dan had ik me eraan gehouden Ik hou me altijd netjes aan een opzegtermijn (zelfs als het niet op papier staat), maar ik ga me niet houden aan een gril die ineens opkomt als kakken

Vraag me alleen af hoe ik het dus ga aanpakken...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 21:23

@ horse_girl: ik ga naar Verkerk in Werkhoven

Waar sta jij?

StalDoorstap

Re: Hoe vind je die dan!! *raad gevraagd :P*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:24

Quel gewoon wegwezen en maak je er niet te druk om!

Leg eerlijk uit dat je geen extra geld kunt missen, en dat daarover ook nooit iets is afgesproken.

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:28

Quellian schreef:
@ horse_girl: ik ga naar Verkerk in Werkhoven

Waar sta jij?

ik heb geen eigen paard, maar ik rijd bij de Zilfia's Hoeve in Houten en help op zaterdagen op HC Groenraven in Houten.
Is stal Verkerk bij Piet (eigenaar)? Een vriendin van mij staat daar ook!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:13

Wat raar van die maand opzegtermijn, daar heeft die man het nooit over gehad...
Succes in ieder geval..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 22:14

Cow_horse schreef:
Wat raar van die maand opzegtermijn, daar heeft die man het nooit over gehad...
Succes in ieder geval..

Ah, tegen jou dus ook niet Maak je borst maar nat voor het geval dát

Thanx!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:35

als je ergens staat waar je zwart staat dus zonder iets geondertekent heb.
dan mag jij gaan wanneer je wil!
maar ga je naar piet verkerk of naar anjel verkerk als je naar anjel gaat is de bak ook heel slecht!
ik sta zelf ook in werkhoven bij de barrage maar dat is wel 215 euro in maand excl. hard voer.
daarbij heb je wel een binnenbak en een buitenbak longeercirkel.
nou ieder geval veel succes!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 01:18

Ik ga naar Piet

Maar die man waar ik nu sta doet het idd zwart

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 07:30

Als ik jou was zou ik geen extra geld betalen.
Ook moet je je niet druk maken om een eventuele rel. Je gaat weg daar. Je hebt niets meer van die man nodig.
Tuurlijk is weggaan zonder ruzie leuker. Maar ja kan dat niet dan is dat jammer.

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:16

Diane als je er niet uit komt moet je Piet maar even bellen misschien kent hij hem wel en kan hij je helpen.
Piet is niet bang voor een rel

Ik vind het heel leuk dat je komt!
hoe meer zielen hoe meer vreugd!
genoeg mensjes die je kunnen helpen met je paardje voor je het weet rij je de sterren van de hemel

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 09:33

@ luuntje: heel kinderachtig, maar mams gaat mee om even te vertellen dat er niets is afgesproken. Ze was erbij de eerste keer, dus zij kan mooi vertellen dat er niets gezegd is (dit gaat overigens niet vrijwillig van haar uit ). Ik zeg hem dat als hij voordat ik wegga een contract kan laten zien dat door mij is ondertekend, hij 100 euro krijgt en dat kan ie niet Heb al hele rampscenario's in m'n hoofd, met de pliesie erbij en al

@ Diana: ik wilde hem bellen of hij ze vanavond kon ophalen, maar het weer zit tegen Anders was het echt 'hoe eerder, hoe liever'.
Editje: hij kent hem wel, zei hij vandeweek.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 25-11-05 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:37

Bel hem maar gewoon hij schrikt niet van het weer hoor

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:42

tja een kl ute bak is naadje, en dat zou voor mij ook reden zijn om weg te gaan. Een maand opzegtermijn vind ik niet echt heel gek, wel als dat niet aangekondigd is........

tja, ik zou zeggen gaan........ en zeg tegen hem dat je best nog wel een maand wil blijven staan MITS hij zn zaakjes op orde heeft...... dus bak goed, genoeg stalbedekking enzo tot je beschikking

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 10:01

Toen mijn vriendin zei dat we wilden doortrainen met Quell, zei hij alleen maar 'kan'. Dus welke 'kan' hij bedoelde, is de vraag van de week. Ik ga iig niet met een jong dier door een volgelopen en gladde bak rijden, echt niet.

Maar ja, ik kom er vast wel weg, desnoods haal ik de pliesie erbij

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:07

Ik vind het ook netter om een maandje op voorhand op te zeggen ook al is er geen contract. Maar als de situatie inderdaad zo erg is dat je niet meer kunt rijden, boeltje pakken en wegwezen. En die 100 € zou ik hem niet geven hoor.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 10:31

siglavy schreef:
Ik vind het ook netter om een maandje op voorhand op te zeggen ook al is er geen contract. Maar als de situatie inderdaad zo erg is dat je niet meer kunt rijden, boeltje pakken en wegwezen. En die 100 € zou ik hem niet geven hoor.

Al had hij het me maar alleen mondeling verteld, dan had ik rekening gehouden met een maand. Maar er nooit wat over zeggen en wel als je opzegt, vind ik niet kunnen

Daarbij zeg ik toch een aantal dagen voor het eind van de maand op. Had ook maandag 'bedankt & doei' kunnen zeggen, maar zo ben ik ook niet.

En daarbij: hij heeft een wachtlijst (althans: hád), dus die stallen heeft hij zo vol. Er staan nu zelfs paarden bij de varkens, omdat hij geen stallen genoeg heeft

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:51

Paard op de trailer zetten en wegwezen!
Als jij bang bent dat die vent een rel gaat schoppen...dan zal ik als ik jou was ervoor zorgen dat mijn paard daar zo snel mogelijk weg is!

Normaal vind ik een maand opzegtermijn aanhouden wel netjes....maar in jou geval als een stal zijn beloftes niet na kan komen en je niks ondertekend hebt hoef je niet bang te zijn hij kan je immers helemaal niks maken!!

heel veel succes! En anders bel je me maar kom ik ff

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:52

Gewoon zeggen dat je gaat en dat je niet bereidt bent om hem die 100,- te betalen, het is immers allemaal zwart en nooit ergens vastgelegt, hij heeft geen poot om op te staan
Niet ingaan op discussies, gewoon vertellen wat je wilt en vervolgens lekker je paardjes naar hun nieuwe onderkomen brengen

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:00

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het wettelijk geregeld is qua opzegtermijn als je geen contract hebt. Toch vind ik dat die man z'n afspraken mbt de bak niet na is gekomen en jij daardoor een geldige reden hebt om zo snel mogelijk weg te gaan.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 11:20

Ik heb net mijn nieuwe stal gebeld, maar we moeten even afwachten wat het weer vandaag gaat doen... Zou ze om 3 uur weer even bellen. Alleen rijden ze niet in het donker, dus als het om 3 uur rustig is buiten, dan is het perfect. Sneak ik hier wel een uurtje eerder weg

Heb verteld dat ik een dikke rel verwacht...