Wat vinden jullie van dit hoofdstel (S&T)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anydale

Wat vinden jullie van dit hoofdstel (S&T)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:21

Nou het zit er toc echt aan te komen, ik denk dat ik volgend jaar rond deze tijd wel Z zal starten. (we doen alles rustig aan) En dus ben ik alvast aan het kijken naar mooie S&T hoofdstellen. Ik wil eerst punten rijden zonder een S&T, maar als hij er goed op reageert, ga ik er toch een aanschaffen. Ik ga pas een keertje met S&T rijden als ik echt de punten voor de Z heb, dit is puur om te kijken welk hoofdstel mooi is!

Nou hier komt ie, hij is van HKM, rondgenaait, ik weet nog niet of ik de neusriem wit of zwart onderlegd wil (misschien suggesties?). De prijs is 289 euro. Mijn paard is donkerbruin met een kolletje (foto's in profiel)

Afbeelding

Brand maar los ook als jullie andere mooie S&T hoofdstellen weten!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:22

Ik vind hem mooi! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik absoluut ( ! ) geen verstand heb van S&T hoofdstellen !

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:23

uhmmm aan de ene kant is het wel mooi maar aan de andere kant weer niet ik weet niet waarom

anydale

Re: Wat vinden jullie van dit hoofdstel (S&T)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:24

Er komt wel een andere frontriem op en ik denk dat ik toch voor een zwart onderlegde neusriem ga, maar daar zit ik nog over te twijfelen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:27

Ik heb echt een ontzettend gave gezien van Dobert. Alleen was ie wel bruin, maar volgens mij hebben ze ook zoiets in het zwart. Supersupersjiek en het leer is net boter, zo zacht, heel zacht onderlegd. Echt kwijlen!! Koste iets van 190 euro

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:29

Ik vind de keelriem heel lelijk Verder is het een mooi hoofdstel alleen S&T van Kieffer vind ik mooier (www.ooteman.nl)

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:34

Die gespen achter de oren, daar hou ik niet van. Dit heb je meestal met rondgenaaide hoofdstellen. Zelf zou ik voor gewoon plat en fijn leer gaan.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:35

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:36

Je moet ff opletten met rondgenaaide hoofdstellen, het is vaak een heel geklooi om, als je hem gaat cleanen,al die riempjes weer door het oogje van je frontriem te krijgen, die is vaak niet wijd genoeg.

Vind hem trouwens erg duur, als ik de vorm van het keelriempje zie, kan ik niet echt overtuigd van de prijs/kwaliteit verhouding. Ik denk dat je voor dat geld, en ws iets bijleggen, beter een Stubben ofzo kan kopen, iig ben je dan verzekerd van topkwaliteit, HKM zegt mij, nog, weinig.

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:41

ik vind hem niet mooi, de verhouding van frontriem en de neusriem.

vrouw bij mij op stal heeft van passier een s&t, en die is echt megaaaa mooi met zo weinig mogelijk gespen

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:45

Ik vind de neusriem eigenlijk niet zo, het hoofdstel wat liedje heeft neergezet vind ik wel erg mooi. Ik houd er wel van als de frontriem hetzelfde is als de neusriem. Of een frontriem met steentjes/bewerking etc en dan een egaal zwarte neusriem (evt zwart onderlegd)

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:46

Kieffer vind ik iig niet mooi, passier vind ik geweldig, maarja de portemonnee niet Verder vind ik rondgenaait heel mooi, maar het klopt wel wat jullie zeggen over rondgenaaide hoofdstellen. Ik denk dat ik maar eens een keer naar een ruitersportwinkel met enorm veel keus moet gaan (divoza ofzo) en daar maar eens moet gaan rondkijken

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:03

Ik vind dat rondgedraaide helemaal te gek
Ik vind alleen de neusriem totaal niet bij de frontriem passen en de keelriem is afschuwelijk...
Als de keelriem anders was en de frontriem ook wit onderlegt of iets met wit dan was ik er voor gevallen

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:05

ik vind hem niet zo mooi.
Dat hoofdstel wat liedje laat zien vind ik dus weer wel super mooi!! Maar dat is denk ik toch ieder zijn smaak

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:08

Ik vind de blokjes op de frontriem wat goedkoop tonen en de keelriem erg lelijk afgewerkt. Voor dat bedrag moet wat mooiers te krijgen zijn. Zal even een plaatje zoeken van mijn hoofdstel, dat is gebombeerd, zit net weer tussen 'gewoon' en rondgenaaid in .
Laatst bijgewerkt door patos op 23-11-05 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:09

Afbeelding

Dit is m, ik heb hem in zwart onderlegd.

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:19

Ik vind het wel een mooi hoofdstel
maar ik zou voor zwart onderlegd gaan en een egale frontriem

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:21

Ik vind de frontriem een beetje 'simpel' aandoen. Als er een effen zwarte frontriem op zou zitten, zou het al wat mooier staan denk ik. Rondgenaaid vind ik trouwens wel heel mooi.
En de combi koper-wit vind ik niet zo mooi. Ik zou dan voor zilveren gespen en frontriem gaan, of een zwart onderlegde neusriem.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:28

Diegene die Patos liet zien heb ik ook. Ik vind het een heerlijk hoofdstel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:31

Ik ga voor de rondgenaaide passier

Ik vind je plaatje erg mooi, ik zou hem zwart onderlegd nemen, maar dat is je eigen keuze, mijn heeft een flinke bles, dus daar ga ik niet nog eens wit bovenop gooien.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:36

ik vind rondgenaaid niet zo mooi... vind gebombeerd een stuk chiquer staan

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:36

ik vind het geen goed hoofdstel, net zoals die passier, die neusriemen van beide zijn ''bol'' daardoor krijgen ze teveel ruimte in de mond waardoor ze meestal gaan klooien met de stang...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:38

Hoe bedoel je te bol, ik heb ook een passier (ik rijd dan wel geen Z, maar tis ook geen rondgenaaide en ook geen S&T) maar bol? Bedoel je de neusriem of wat?

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:39

ik zal het morgenochtend even uitleggen, ik ga nu slapen doei

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:19

Ik vind hem afschuwelijk.

De combi neusriem en frontriem alleen al.....net een goedkoop in elkaar gegooid bij elkaar geraapt zooitje...sorry.....en dat voor die prijs!