Mijn Bijrijdster is onbetrouwbaar?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Mijn Bijrijdster is onbetrouwbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:18

Ik zit met een probleempje,, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Mijn bijrijdster zou mijn paard alleen op Maandag rijden, verzorgen whatever! Nu ben ik er achter dat ze hem bijan elke dag van de week rijd en verzorgd :S ik heb elke woensdag avond les en dan is hij misschien al gereden?! erg zwaar voor hem (hijs 4 jr) om 2 keer per dag gereden te worden. Dus ik besloot het risico laatst niet te nemen en heb alleen gelongeerd (ben niet naarles gegaan omdat ik een ''verse'' zadelafdruk zag).
het 2e punt: Ik kan haar nooit bereiken, ze mij wel maar dat is het niet... Ze blijkt haar pols gebroken te hebben, (hoorde ik via via bij de stal) en nu na een week heeft ze me nog niet ingelicht over het feit dat ze hem niet kan rijden.
Punt 3: Ik heb sinds kort een ander rooster: genoeg tijd voor mijn paard. Dus ik zou het fijn vinden hem weer alleen te doen.
punt 4: ze gaat niet goed met mijn spullen om, liet laatst mijn nieuwe hoofdstel met Myler bit zomaar aan de staldeur hangen??
punt 5: ik was kort geleden op vakantie, bleek mijn paard midden in die week een trap gehad te hebben van een ander paard. Belt ze dat er iets is? NEE,, daarbij kwam nog dat toen ik haar moeder sprak, dat de vrouw zei dat ze een week op vakantie zou zijn dus Line niet zou kunnen doen. Ik vertelde haar moeder dus dat ik zelf o0p vakantie ging en ik hem dus niet kon doen. Kom ik na de vakantie thuis, wie staat daar? Jazeker mijn bijrijdster. Ze verteld me doodleuk dat hij was getrapt en toen ze hem woensdag uit de wei haalde, hij een dik achterbeen had. Dus ze was er wel?!

Genoeg punten (vind ik) om haar vriendelijk te vertellen dat ik het voortaan weer graag alleen zou willen doen.?! (ze betaald nets btw, wil ik niet namelijk)
wat vinden jullie? ( ik heb al langdurig met haar gepraat over het feit dat ze me niet inlicht over bepaalde zaken etc. verteld ze me dat ze me niet kan bereiken, ik lees mijn telefoonnummer dus nogmaals op en zeg: Hij staat altijd aan! Dus ik vroeg ook haar nummer, kreeg ik die, belde ik dat nummer de volgende dag -mobiel prive-nummer- krijg ik een of andere Hans aan de lijn? Ik vroeg naar haar maar hij vroeg wie ik bedoelde?! Kennelijk verkeerd nummer.. Ik kan haar dus absoluut niet bereiken,, zij mij wel maar ik heb dr ookal 3 weken niet meer gezien. Heb een briefje op mn kast gehangen, vond ik later terug in de prullenbak? Dus ik zit ook nogeens met het probleem dat ik dr niet kan spreken en ik geenidee heb hoe de stand van zaken is...)
Sorry voor het lange verhaal maar wat kan ik het beste doen/ hoe kan ik het beste formuleren (als ik haar al tegenkom?!) dat ik mijn paard graag zelf weer wil doen?
(heb haar moeder toen ook meteen verteld dat R maar contact met me moest opnemen en Line alleen op maandag zou rijden-nog niks van dr gehoord-)

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:25

ik zou haar gewoon netjes vertellen wat je hier ook zegt, dit is geen manieren van doen ik vind het ook een beetje a-sociaal om heel eerlijk te zijn hoe ze met jou en het paardje omgaat...

Ik weet dat het misschien heel moeilijk voor je is om het haar te zeggen maar het is echt beter voor je paard.
en als ze daarna nog gewoon komt meteen politie bellen dit kan natuurlijk niet

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:29

Kijk het is geen stelen of bedreigen of iets wat ze doet, maar ik vind het knap lastig om haar duidelijk te maken dat ik wil dat ze drastisch haar gedrag veranderd of stopt!

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:30

Ik denk dat je zef al het antwoord gegeven hebt... vertel gewoon wt jij net heb neergezet en vertel haar dat ze niet meer hoeft te komen... zij speeld gemeen...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:32

extra slotje op je kast zodat ze niet stiekem kan rijden en als ze terug komt gewoon zeggen dat het niet meer hoeft. Als haar pols gebroken is zal het toch wel even duren eer ze weer komt.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:33

Haar opwachten ofzo als je weet hoe laat ze komt.
En dan gewoon zeggen dat je het alleen wilt doen. En dat ze nu afscheit kan nemen omdat jou het niet zint hoe zei jou paard behandeld.
En wel op een nette manier brengen succes

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:34

Dat is het probleempje ook, ik weet niet hoelaat ze komt, ik heb al wel gevraagd of de staleigenaar me even wil bellen als ze er is (is 1 minuut fietsen voor mij) en dan kan ik even met haar praten.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:41

jeetje, dat is echt een heel vreemde verzorger. dit hoef je niet te pikken, je bent de eigenaar, ik zou zeker met haar stoppen.

ik ben zelf ook verzorger, en ik bel altijd veranderingen door. je mag dat zeker wel verwachten, en ook dat er zorgvuldig met de spullen omgegaan wordt, en zeker dat ze zich aan de rijdagen houdt!!!!!

succes, liefs!

eroftmexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:42

jah idd gewoon ander slot op je kast zetten dan neemt ze vanzelf contact met je op, weet je ook haar manier van rijden?
is ze rusig met hem of gallopeerd ze veel? (lijkt me ook niet zo goed voor het ruggetje van jou dierbare beestje)
ik snap heel goed waarom je hem weer alleen wilt doen maar ik zou der wel wat van zeggen hoor zodra je der tegenkomt
ik vind het echt niet kunnen
jij kan niet naar je les omdat je bijrijdster al gereden heb op JOU dag
sterke dermee
groetjes

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:46

Zéker stoppen! Als je haar niet te pakken kan krijgen, dan een slotje op je kast en je stalgenoten waarschuwen!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:00

Ze is onbereikbaar en houdt zich niet aan de afspraken. Ik zou een ander slotje op mijn stalkast hangen en de staleigenaar en andere pensionklanten vertellen dat ze niet meer mag rijden hierom. Kans is ook groot dat ze dan wel contact met je opneemt.

araber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:02

idd zorgen dat zij een rede heef jou te bellen

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:03

Ok zal ik doen bedankt

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:03

tamary schreef:
Ze is onbereikbaar en houdt zich niet aan de afspraken. Ik zou een ander slotje op mijn stalkast hangen en de staleigenaar en andere pensionklanten vertellen dat ze niet meer mag rijden hierom. Kans is ook groot dat ze dan wel contact met je opneemt.

Idd! Ander slotje erop! Ik zou ook aan mensen vragen of ze haar dat willen zeggen als ze haar zien?

araber

Re: Mijn Bijrijdster is onbetrouwbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:06

dubbel post
Laatst bijgewerkt door araber op 23-11-05 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:09

Ik vind idd wat Tamary schrijft, gewoon een ander of extra slotje op je kastje, dan laat ze waarschijnlijk vanzelf wel iets horen.
Ik zou haar zeker "de laan uit sturen", het is jou paard en er zijn niet voor niets afspraken gemaakt, als zij zich daar niet aan houdt zou ik het wel weten! Daarbij komt dat ik het ook erg raar vind dat ze jou niet even op de hoogte stelt als je paard getrapt is. En dat ze gewoon gaat rijden als het haar uit komt, terwijl ze alleen op maandag mag rijden. Erg raar gedrag hoor

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:17

ik denk dat als je een ander slot op je kastje zet en je stalgenoten en eigenaar waarschuwt voor haar, dat ze geen contact meer met je opneemt. weet je niet waar ze woont?
Dan kan je naar haar huis toe.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:14

lijkt me een uitgemaakte zaak, jouw paard jouw regels, zo niet? Nou dan enkeltje exit

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:57

Zo te horen beschouwd jouw bijrijder het paard als eigen. En is ze daarbij te jong( in geest of in echie) om rekeing te houden met anderen.

Haar moeder kun je wel bellen? Maak dan een afspraak dat ze jou zo snel mogelijk belt. Omdat je nieuwe afspreaken wilt maken met haar.

Ikzelf zou haar niet zo maar de laan uitsturen, iedereen verdient een 2e kans. Zij zelf denkt w.s. dat ze erg goed is voor jouw paard en jouw spullen. Praten, niet met iedereen op stal, maar met haar.
Duidelijke regels afspreken( logboek in je kastje) Geen vrijblijvendheid meer.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:21

dat jij het nog zo lang heb uitgehouden, was allang gaan gillen.
Je vraagt voor 1 dag een bijrijster en zij doet er 5!!. Zij rijdt JOU paard ZONDER verder overleg. Ik vind dat je nogal over je heen heb laten lopen. Zij maakt misbruik van jou en je paard.
Ik ben zelf ook bijrijster als het mijn dag niet is om te rijden, dan rij ik ook zeker niet. En als ik twijfel zal ik rijden of longeren dan kies ik gauw het laatste. Want het is mijn paard niet, dus mag en kan ik daar niet over beslissen. Nee ik doe alles in overleg. Denk dat het zo ook hoort. Succes en vertel het maar gauw aan haar.

Ulbi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:24

Ik zou haar geloof ik ook netjes vragen te stoppen met verzorgen, als je het zo leest heb je er toch niks aan. Als je zelf niet eens kunt lessen omdat zij al gereden heeft

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:01

Ik zou het hoofdstel en halster meenemen 'om hem schoon te maken'. Op deze manier heeft ze geen kans JOUW paard uit de stal te halen en moet ze wel contact met je opnemen.

Succes in ieder geval.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:44

Het is jouw paard. Jij bent verantwoordelijk. Je bijrijdster houdt zich niet aan afspraken en gaat slordig om met paard en spullen. Ze is niet bereikbaar. Ze neemt je niet serieus. Ze snapt er dus geen pepernoot van. Dus zeg jij tegen haar dat ze niet meer hoeft te komen. Dan zijn je slapeloze nachten voorbij en blijven je spullen heel. Je zoekt, als dat nodig is, een nieuwe bijrijder die wel verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Easy!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:09

Jetta schreef:
Het is jouw paard. Jij bent verantwoordelijk. Je bijrijdster houdt zich niet aan afspraken en gaat slordig om met paard en spullen. Ze is niet bereikbaar. Ze neemt je niet serieus. Ze snapt er dus geen pepernoot van. Dus zeg jij tegen haar dat ze niet meer hoeft te komen. Dan zijn je slapeloze nachten voorbij en blijven je spullen heel. Je zoekt, als dat nodig is, een nieuwe bijrijder die wel verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Easy!

Inderdaad!

ik zou iemand op stal ook inlichten dat ze gewoonweg niet meer welkom, en meteen rechtsomkeert kan gaan, als ze nog wel durft langs te komen.. Laat stalgenoten haar maar gewoon aanspreken dat het niet de bedoeling is dat zij nog op jouw paard rijd, dan lijkt mij toch wel dat ze de boodschap snapt en jouw belt voor uitleg...

Succes!

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:17

Die had er bij mij al lang uit gelegen. Dit moet je niet pikken. Jou paard jij bent de baas en niet zij. Zij moet maar accepteren dat er regels zijn. Nee die had het bij mij niet lang uit gehoudt hoor. OP hoepelen met die hap. Succes er mee.