Eurostar Klara / slijtage na 2x dragen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jaziah

Eurostar Klara / slijtage na 2x dragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:50

Na lang wachten eindelijk mijn nieuwe rijbroek ontvangen (besteld bij Divoza) Een blauwe Eurostar Klara. Past prima, zit lekker. Klaar...dacht ik. Na twee keer te hebben gedragen is de binnenzijde van de broek al helemaal raar. Vol met pluizen. (slijtage) Eigenlijk was het na 1x dragen al zo. Gebeld met Divoza, prima service hoor, stuur maar op en dan beoordelen we de broek. Dat is wel voorelkaar want ik zal wel een nieuwe rijbroek ontvangen. Maar wie heeft hier ervaring mee ?? Het is overigens niet die met termostof. Ben benieuwd of het een productiefout is, of dat er meer mensen zijn die dit hebben ervaren. Heb namelijk ook nog een bruine en zwarte besteld.....

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:04

Is het de 450 stof? Ik heb ook een Klara en heb hem al 3x gewassen, tot nu toe geen pluisje gezien.

Jaziah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 12:18

Inderdaad. Ik hoop ook maar dat het een productiefout is. Ik heb maat 72 en het is mij valt mij altijd tegen een goed passende rijbroek te vinden in deze maat en met steekzakken... Heb een periode rijbroeken met kunstlederen zit gedragen, maar wil nu eigenlijk wel weer eens zonder proberen.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:40

De klara is inderdaad wel een stof dat sneller gaat pullen. Ik zou er wel even mee terug gaan! Maar veel kwaliteit kun je er niet van verwachten. dan zou ik voor de eurostar finale gaan! Die is ook warmer.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:49

De 450-stof staat erom bekend dat ie sneller pluist dan de 830-stof. Maar goed, daar betaal je voor. Er schijnt een levering zijn geweest die heel erg pluisde. Maar ik weet nu niet meer zeker of dat nu een produktiefout was of iets anders. Weet wel dat sommige mensen die zo'n mega-pluis-broek hadden, een nieuwe hebben gekregen.

Ik weet niet precies hoeveel jouw broek pluist maar ik vrees dat ze weinig voor je kunnen doen. Ik kreeg 't advies om de pluisjes er met een scheermesje af te halen, dat doen ze nu ook vaak bij de leverancier of fabriek. Maar goed, 't is per geval verschillend. Hopelijk voor jou is het een produktiefout, want niks is vervelender dan spullen die gauw stuk gaan of heel erg slijten.

Jaziah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 13:05

De Eurostar Finale had ik ook thuis in eerste instantie. Maar die hebben ze niet in lengtemaat 72. Heb de 76 geprobeerd, maar dan kan ik beter op zwemsport gaan... Omgerekend is het toch nog zo'n 150 gld, dan is twee keer dragen toch iets te snel!
Met Divoza heb ik goede ervaringen. Denk wel dat ik een nieuwe ontvang.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:51

ik weet niet wat voor een broek ik van euro-star heb, maar zou best wel eens die kunnen zijn!! Die van mij heb ik nog niet lang, en hij zat al bijna direct helemaal onder de pluizen! :S

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:36

bij mijn klara is dit ook gebeurd... allemaal pluisjes enzo.. aan de binnekant gaat de stof langzaam maar zeker verdwijnen echt raar... dus k moet gewoon steeds op tijd n nieuwe kopen, want vind deze broeken wel erg lekker zitten

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:39

Jep, heb ik ook
Bij de ene broek aan de binnenkant van mijn knieholten, en bij de andere nog niet gelukkig Maar niet zo erg, en verder is de broek goed te gebruiken

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:42

porscherider schreef:
Ik kreeg 't advies om de pluisjes er met een scheermesje af te halen

Zo heb ik een keer de pluisjes van een sportbroek gehaald, de pluisjes gaan er wel af, maar de stof wordt er ook dunner door. Het oogt dan wel beter, maar af je er uiteindelijk beter mee af bent... Ik denk dat je wat dat betreft de pluisjes beter kan laten zitten als je er verder geen last van hebt.

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:38

beesjebo schreef:
Inderdaad. Ik hoop ook maar dat het een productiefout is. Ik heb maat 72 en het is mij valt mij altijd tegen een goed passende rijbroek te vinden in deze maat en met steekzakken... Heb een periode rijbroeken met kunstlederen zit gedragen, maar wil nu eigenlijk wel weer eens zonder proberen.

Ik heb die broek ook,en zit met zelfde pluisprobleem.
Beetje jammer eigenlijk,maar ja wat doe je eraan? *zucht* .

Squawk

Re: Eurostar Klara / slijtage na 2x dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:40

Ik heb die broek ook, nu zo'n 4 maanden en begint nu een beetje te slijten maar ik draag hem dan ook doordeweeks haast iedere dag, de hele dag door...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:23

Mijn klarissa (zelfde soort maar dan met lederen zitvlak) is precies hetzelfde pluisde ook al heel snel
En ik rijd met een hele gladde zweep.
De stof is ook een stuk minder sterk dan die van vorig jaar.
Vind het wel een beetje slecht hoor, maarja niks meer aan te doen

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:44

Ik heb die ook, en het pluizen valt wel mee.
Ik heb m nu een maand of 2-3, en een keer of 10 al gewassen.
Maar hij pluist nog maar een heel klein beetje, op m'n bovenbeen.

hel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:57

ik heb 'm ook, nu al weer een jaar, bij mij begon hij na 1 á 2 week al te pluizen op de plek waar m'n jas er langs schuurde bij het rijden, terug gegaan naar divoza, zeggen ze: eigen schuld, is in ieder geval geen productie fout.
nu, na ongeveer een jaar, begin hij nu ook te pluizen op de plekken waarmee je zeg maar het zadel raakt, hele binnenkant van m'n rijbroek gaat kapot.

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:59

die van mij is wel goed!?

hel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:00

Whispertje schreef:
die van mij is wel goed!?

Misschien een betere levering.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:53

hel1 schreef:
ik heb 'm ook, nu al weer een jaar, bij mij begon hij na 1 á 2 week al te pluizen op de plek waar m'n jas er langs schuurde bij het rijden, terug gegaan naar divoza, zeggen ze: eigen schuld, is in ieder geval geen productie fout.
nu, na ongeveer een jaar, begin hij nu ook te pluizen op de plekken waarmee je zeg maar het zadel raakt, hele binnenkant van m'n rijbroek gaat kapot.

dit heb ik dus ook, lijkt wel alsof aan de binnekant dan de stof wegslijt ofzo....

Jaziah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 21:55

Ik schrik toch wel een beetje van al deze reacties! Eurostar is niet het eerste de beste merk, ongeacht de prijsklasse waar deze rijbroek inzit. Ik begrijp niet vanuit Eurostar gezien dat ze dan de productie niet wijzigen in een duurzamer soort stof. (rond 80 euro is geen 150 gulden maar 175.., oude gewoonte ik blijf terug rekenen) dat vind ik gewoon te gek. Ik denk serieus dat dit zorgt tot (blijvende) naamschade voor Eurostar. Maar goed, daarmee ben ik nog niet geholpen. Zoals ik al eerder vermelde heb ik goede ervaring met Divoza. Maar als het aan de stof ligt, dan vrees ik dat een nieuw exemplaar geen verbetering zal zijn......
Hoe zit het met de Eurostar Finale, kent dit type dit probleem niet? Ik heb overigens de Eurostar Klarissa in het wit en grijs, deze hebben het probleem niet. Omdat dit broeken zijn met kunstlederen zitvlakken, is het aan de binnenzijde van de rijbroek ook minder slijtage gevoelig.
Weet ook iemand of de Eurostar Finale wel te bestellen is in maat 72, ondanks dat Divoza dit niet in het assortiment heeft? Misschien bij een ander?? Graag reacties!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 01:09

vlak daarbij de rol van de verkopende winkel niet uit...
Jij hebt een deal gesloten met de winkel en niet met de fabrikant.. Dat euro-star wel of niet vergoed is jou pakkie aan niet maar die van de winkel waar je gekocht hebt...
En 9 van de 10 keer heeft het meer te maken hoeveel service de winkel wil verlenen (= produkt terug sturen en reclameren) dan dat de fanrikant niet mee wil werken..
Ik heb de klarissa vergoed gekregen (= aankoop bedrag terug) omdat ie snel pluisde op het bovenbeen als je een nylon zweep (of andere ruwe zweep) gebruikte.. en daar heb ik geen boodschap aan, moedt zeggen dat de ruitersportzaak ook geheel meewerkte in deze.
Verder hebben we hier goede ervaring met Euro-star broeken...
Koop alleen geen klarissa of aanverwant meer ivm diversiteit aan rijzwepen hierzo

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:30

Moreno schreef:
Ik heb die broek ook, nu zo'n 4 maanden en begint nu een beetje te slijten maar ik draag hem dan ook doordeweeks haast iedere dag, de hele dag door...

bij mij pluist ie alleen 5 cm boven mn knieholtes. meeste van de tijd rij ik zonder zweep dus dan kan het sowiezo niet zo gaan pluizen aan de bovenkant...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:20

Bij mij zaten er ook al pluisjes op na 2 weken.
En idd, dat kwam door de rijzweep die over mijn been schuurde.
Hij zit heel lekker en ik draag um ook heel vaak maar vind het wel slecht.

joelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:26

@beesjebo, ik draag graag de finale, daarvan pluist de broek niet snel. ik heb hem nu 3 jaar en hij begint wat te pluizen, maar ik heb nog geen slijtageplekken.
Ik heb laatst een witte klara gepast, omdat ik minder geld uit wilde geven voor een witte rijbroek, maar die vond ik bijna doorzichtig, terwijl de finale dat niet had. Ik blijf nu toch maar bij de finale i.p.v. de Klara.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 13:02

Dat was ook mijn eerste opzet de finale rijbroek, maar 76 is voor mij te groot. Vandaar ook mijn vraag hier, of iemand weet of deze wel te bestellen is in de maat 72 ?? Dan is mijn probleem ook opgelost, dan bestel ik die!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:02

meiske16 schreef:
beesjebo schreef:

Ik heb die broek ook,en zit met zelfde pluisprobleem.
Beetje jammer eigenlijk,maar ja wat doe je eraan? *zucht* .

Ook mijne heeft het, bij de bovenbenen