Hoe reageert jouw ruin op hengstige merries ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Hoe reageert jouw ruin op hengstige merries ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 12:29

Bas staat nu een week op zn nieuwe stal en sinds dag 1 is dankzij hem een grote friese merrie hartstikke hengstig.
Bas stond eerder bij een merrie maar deze toonde haar hengstigheid nooit zo bijzonder sterk, dus Bas reageerde er niet bepaald op.
Nu is hij echter straalverliefd op 'zijn' hengstige merrie en dat uit zich in zijn gedrag. Hij gedraagt zich alsof hij de grootste noten tussen zn benen heeft hangen!:+
Als ik hem uit de wei wil halen verstopt hij zich achter de merrie en gaat een beetje om haar heen draaien. Als ik hem dan uiteindelijk te pakken heb en hem op stal zet om te poetsen is hij niet rustig te krijgen. Draaien, drammen, hinniken etc.

Normaal kan ik fatsoenlijk met hem fietsen maar van de week beging ik bijna een zelfmoord op die manier. Ten eerste doet meneer niks anders dan keihard brullen onderweg, maar ook is hij niet normaal in stap te krijgen. Hij dribbelt, brult, zet zn borst vooruit, loopt niet recht maar schots en scheef, schudt met zn hoofd en meer van dat soort hengstenfratsen.

Fietsen doe ik momenteel dus maar even niet

Als de fries van stal gehaald wordt om te werken brult meneer wederom, en maar kijken waar zn vriendin heen is.

Ik ken dit gedrag niet van hem, ik vind het aan de ene kant wel leuk dat hij nu een beetje zeker van zichzelf is en zich heel wat voelt, aan de andere kant ben ik ook weer blij als de hengstigheid voorbij is.

Ik heb liever dan ruinen of hengsten dan merries, o.a omdat mijn eerste pony een merrie was die niet te hanteren was tijdens de hengstigheid.
Nou heb ik alsnog een pony die niet te hanteren is tijdens de hengstigheid... van een ander

Hoe reageren jullie ruinen op hengstige merries ? Denken ze ook ineens dat ze de wildst-dekkende-hengsten zijn of boeit het ze niet en blijven ze gewoon lekker ruin ?

ellepel

Re: Hoe reageert jouw ruin op hengstige merries ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:32

die van mij is dan absoluut mister macho-man himself!!!

keertje op vakantie geweest met hem, prompt werden daar alle drie merries hengstig, hij is die week zoveel afgevallen door zijn uitsloverij dat ik met een superdun ponietje terugkwam..

ja als er iets hengstig is dan gaat hij lopen showen, en worden de merries door hem uitvoerig helemaal schoongewassen, hij slikt ze echt schoon!, whehehe hoofd, benen en al!!

yep,, maar hij is dan gelukkig wel goed te hanteren, afgezien dat hij zich helemaal schor brult blijft ie lief

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:34

Mijn 2 merrie's zijn gelijktijdig hengstig }> , met als gevolg dat ze ruzie maken om m'n ruin. M'n ruin vind het 1 dag leuk en daarna word hij chagerijnig, hij houd niet zo van dat gepluk aan hem (m'n grote merrie gaat steeds aan hem sabbelen enzo)..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:22

Diablo denkt nog steeds dat hij hengst is. Als een van de merries dus hengstig is, probeert hij haar te dekken. Verder heeft hij een prachtige, dikke hengstenek, maar in zijn gedrag merk ik niet zoveel.
Zo moeilijk als hij in het begin was, zo mild is hij nu.

Lucky Boy is erg bezitterig naar ons Friese merrieveulen, maar hengstegedrag, nee, dat heb ik nog niet bij hem gezien.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:42

Mystic denkt ook nog af en toe dat hij hengst is. Vooral als er een hengstige merrie voor em gaat staan met dr staart omhoog
En in de bak kijkt ie er wel naar, beetje showen, maar verder gedraagt hij zich wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:09

de ruin waar ik op rijd geeft er echt hélemaal niks om, kijkt niet op of om..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:19

mijn shetruintje voelt zich echt een paardenhengst vorige week was mijn paard hengstig en hij liep er de hele tijd omheen! hele tijd kleine bijtjes geven en als ze weer eens stond te zijken dook ie meteen onder der staart en begon te flemen! gelukkig is mijn paard tot nu toe nog erg weinig hengstig geweest dus weinig last van...met mijn pony was het erger! weet niet of het kan maar het leek in vorgaande winters zo dat dat ruintje juist hengstigheid opwekte! mijn pony stond constant te zijken! was echt niet leuk meer! iedere dag kon ik haar stal helemaal leeghalen omdat ie supernat was! stond ook in stal de hele tijd te slaan en was niet te genieten! gelukkig is ze nu denk ik door ouderdom niet meer hengstig

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:20

mijn ruin heeft daar geen intresse in,hoor,veel te druk met spelen met vriendjes etc.
de friese ruin van mijn vriendin kijkt niet naar de "gewone" merrie's,alleen als de bejaarde shetmerrie langs komt,gaat hij helemaal uit zijn dak!!?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:51

Mijn ruin reageert juist heel leuk: Hij kijkt naar de merrie met een oor er naartoe gericht, houdt zijn hoofd een beetje scheef. Verder doet hij niets. Mijn vorige ruin gedroeg zich dan ook meer als een hengst. Werd dus ook wel eens als schouwpaard gebruikt. Met rijden deed hij helemaal niets verder.

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:45

Mijn ruin, maakt er niets van, alhoewel hij volgens de buren wel eens een merrie (een logeer paard) heeft gedekt...... Maar dat heb ik zelf niet gezien.

MYA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:45

Bij mijn vorige ruinen was het heel wisselend. De ene keer kon het ze niks schelen, maar de andere keer zaten ze er boven op

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:50

de mijne heeft met een merrie in de wei gelopen, die heeft hij gedekt! op een dag kwam ik bij het land en meneer vermaakt zich uitstekend! hij is psychisch nog gewoon hengst, alleen niet vruchbaar meer! laatst reed ik tussen de merries en hij was helemaal The Man! maar luisteren doet hij dan nog wel perfect. hij loopt met mijn shet kruising in de bak/ loopstal, maar bij haar probeert hij gelukkig niets, dat zou niet goed zijn, een paard van 1,52 op een ponytje van een meter....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:54

Floint die snuffelt een keer en hikkikt een keer en dat was het, mijn merrie´s reageren heftiger tegen hem dan hij tegen hun

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:55

Mijn vorige ruin werd helemaal gek.. Hij was echt niet meer te hanteren... (en ja.. hij is ook eens bovenop mijn merrie gesprongen... Meerdere keren... ) Later bleek dan ook dat hij klophengst was.. hahahah.. (hij was niet vruchtbaar gelukkig.. )

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:25

Mijn echte hengst blijft gewoon een heer. Keurig handelbaar, lief en stil. Hij zet alleen af en toe zijn hals er op en daar blijft het dan bij. Hij wil alleen nog wel eens langs het hek van de paddock een merrie helemaal afsabbelen of net een velletje pakken als de merrie weer weg moet .

Mijn merries zijn ook tegelijk hengstig en vinden hem dan allemaal even lief.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:26

niet

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:37

Ik heb geen flauw idee ! volgens mij geeft hij er helemaal niks om!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 00:35

Mijn ruin leeft samen met een pismerrie. Gelukkig doet het hem niets.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 00:48

Niet.

Of ja, met een heel zielige blik als er eentje onder zijn neus staat te knipogen, zo van 'help, wat moet ik hier nou weer mee!'

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:02

Het is bij ons wel grappig op stal.
Mijn pony staat als merrie tussen de ruinen omdat die groep op wat kariger gras staat (en anders ontploft die van mij )

Maar in de andere ruinen groep staat er 1 paard en als die langs loopt of iets dan schuift ze gelijk haar kont onder zijn snuffert hahaha...
En dat paard wil er het liefst ook gelijk op springen...

Terwijl ze met al die ruinen waar ze mee staat helemaal niks heeft..
(behalve spelen dan)

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:07

die van mij denkt echt dat hij nog hengst is
Alle merries vind hij erg leuk maar hij is wel hanteer baar.
Maar als ik hem in de wei zet met een hengstige merrie ja hoor dat zit hij er zo op.
Maar goed zoland hij makkelijk in de omgang blijft met zijn hengste gedrag maakt het mij niks uit.
Je moet alleen oppassen dat hij niet zomaar bij iedereen in de wei gezet kan worden want niet iedere merrie is hiervan gedient.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:42

Mijn ruintje trekt zijn bovenlip op en loopt dan het hele uur flemend rond

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:32

Mijn ruintje kijkt niet op of om en die denkt vaak alleen maar wat moeten jullie nou van mij.

Een andere ruin bij ons op stal die is van de zomer een aantal x op de merries gesprongen.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:37

Sjaak loopt echt met een enorme joekeloekes door de wei en zal het ook niet laten om er 1 of meerdere malen op te klimmen. Andere ruinen worden zonder pardon weggetrapt.
Lekkere vent

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:42

Mijn vroegere pony deed dat ook, sprong ook overal bovenop en joeg andere ruinen weg.

Mijn huidige knol is wat dat betreft heel anders dan hij.