containerstallen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

containerstallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 17:41

wie heeft er ervaring mee en weet ook internetadressen waar je ze kunt kopen??

groeten alja

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:58

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:00

Jeddah heeft ook een tijdje in en container gestaan, inderdaad leuk voor pony's en als ze niet 23 uur per dag op stal staan, anders beslist te klein.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:45

Cortaflex,als je dat op google intikt.
Mijn merrie van 1.68 heeft er eventjes ingestaan,toen er geen andere plek op de manege was. IK vond het erg klein,en verder ook niet prettig. Het is van boven ook heel laag,vond haar echt zo opgesloten staan. Was blij toen ze weer gewoon een stal kreeg.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:20

Wij hebben ze bij ons op stal, ze werken erg prettig en wij hebben ook grotere. Ik zal get internetadres wel eens lospeuteren

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:22

Ze staan ook regelmatig aangeboden op marktplaats, ik zou daar eens gaan zoeken!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:35

khanitatje schreef:
, ze werken erg prettig en wij hebben ook grotere.

Hoe groot zijn die dan, want de breedste maat container is imo niet meer dan 2,4 m.

Marsie

Re: containerstallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:09

Interessant topic. Ik ben ook een beetje aan het rond kijken. De meeste containerstallen zijn idd aardig klein. Maar ik heb ze ook wel gezien van 3 bij 6 bijv. en dan kan je er prima 2 stalletjes van 3 bij 3 in maken. Hier nog wat site's:

www.conflexverhuur.nl
www.prinsprojectbouw.nl

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:12

Bij ons zijn de containerstallen niet zo heel klein hoor. Paard van 1.78 staat er in en heeft meer dan genoeg ruimte.... Heeft zelfs een tijdeje een C-pony bij hem gestaan, genoeg ruimte (en groot paard zonder staart )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:15

Wat mij altijd opvalt is de condens in die stallen.
Het zou absoluut mijn keuze niet zijn als "gewone"box, als inloop/schuilstal in het weiland vind ik ze wel geschikt.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:18

Mijn paard van 1.68 staat erin en vind het prima!
Ik kan eigenlijk niet anders in een binnenbox krijgt ie acuut zijn bronchitus terug.
Hoesten, snotteren en heel benauwd.
Ik haal hem er wel veel uit maar hij heeft veel meer te zien dus vond het zelf veel leuker. Dat het kleiner is naja jammer dan.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:20

Geen last van condens..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:57

Marsie schreef:
Maar ik heb ze ook wel gezien van 3 bij 6 bijv. en dan kan je er prima 2 stalletjes van 3 bij 3 in maken.

Natuurlijk kun je in iets van 6 meter LENGTE wel 2 stallen van 3 meter BREED maken. Maar de DIEPTE van 2,40 wordt er niet groter door.

Juco schreef:
Bij ons zijn de containerstallen niet zo heel klein hoor. Paard van 1.78 staat er in en heeft meer dan genoeg ruimte.... Heeft zelfs een tijdeje een C-pony bij hem gestaan, genoeg ruimte (en groot paard zonder staart )
Ook hier geldt bovenstaande voor.
Een paard van 1,78 kan zich dus niet fatsoenlijk omdraaien in een stalletje van 2,40 diep.

Natuurlijk heb ik ook op meerder stallen in containers grote paarden zien staan. Maar het feit dat ze er in passen zegt niet dat de stal groot genoeg is voor ze. Dat is een bepaling die WIJ er aan hangen.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:13

Patos zet ik nooit meer in zo'n containerstal. Wij hebben ze een jaartje gehad toen de stallen nog in aanbouw waren en dat is me niet goed bevallen. Ten eerste is het echt veel te klein voor een gemiddeld paard (Patos heeft er lelijke piephakken aan over gehouden), daarnaast werd de houten vloer snel glad, vocht kreeg niet de kans om weg te lopen (geen gootjes), veel condens (met name als bij hevige vorst de bovendeuren dicht hadden gezeten. Daarnaast is het óf koud óf heet in die dingen. Vooral in de winter heb je met stevige wind enorme last van tocht.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:19

willem staat in een container box en dat past prima met zijn 1.78. hij kan gewoon lang uit liggen en heeft ruimte zat om te draaien en te rollen. hij hangt toch de hele dag met zijn kop naar buiten om te loeren hij heeft het prima naar zijn zin. hiervoor stond hij in eenbinnenstal van 4 bij 4,5 lekker groot.. maar traliewerk en al.. en daar had hij het duidelijk niet naar zijn zin...

warm wordt het wel snel, maar dat is geen probleem, hij staat toch zomers op het land.

met dit weer ishet nog steeds warm in stal. toen merel nog op mijn stal stond in de winter hebben we nooit gemerkt dat het kouder is en condens enzo. altijd een prima stal geweest in welk jaar getijde dan ook.

je kan niet elk soort paard erin doen.. maar een paard als willem kan prima, die wil alleen slapen eten en loeren

ik heb rubber op de bodem en plas blijft er bij mij nooit in staan, mest hem elke dag uit dus..

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:21

Dat is dus ook een 'nadeel', je bent bijna verplicht om elke dag uit te mesten en dat wordt op den duur best een dure grap als je paard verder heel schoon is.
@gekke_koei, heb jij er één paard in staan? Dat scheelt natuurlijk ook wel met condens, wij hadden er twee volwassen paarden in staan.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:41

Mijn ijslander staat ook in een containerstal en zijn haflingervriendinnetje ernaast. Vind het toch ook wel een beetje de max hoor qua grootte, een groot paard erin wordt aardig krapjes.
Verder staan die van ons er alleen 's nachts in (gaan 's avonds na 8 uur naar binnen) in de zomer heb je dan niet zo heel veel last van de warmte.
De hele dag paarden erin vind ik niet te doen, dan koken ze gewoon de stal uit (uitmesten midden op een zomerdag is ook errug warm in die dingen)

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:21

wij hebben van een ruime zeecontainer 2 stallen gemaakt. in de winter staat mijn tinker (1.50) er 's nachts in, als het echt slecht weer is. gaat prima hoor! Ik mest dan wel elke dag uit, mij hij kan liggen en draaien en staat er geen 24 uur. Wel zijn ze idd niet echt warm ofzo, maar het is toch wat extra beschutting. de andere stal is reserve stal/opslag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:05

Wij hebben een zeecontainer van 10 bij 3 meter en dat bevalt prima , we hebben
een groepsstal en op dit moment er een ezel,een shet en een breedingstock staan. We hebben er voor gekozen om een afdakje erbij te doen en van die lichtkoepels boven op, wat we nog van plan zijn is om die isolatie platen te kopen dat ze het lekker warm hebben. DE paarden hebben het sowieso lekker warm want ze zijn met ze allen en dan kunnen ze ook tegenelkaar staan. En we gaan misschien als het erg koud ,is zo'n hittelamp ophangen.

Plan word dat later in dezelfde stal ook een tinker en een haf bijkomen.

Onze paarden hebben ook een vrije-uitloop dus kunnen ze kiezen
waarneer ze naar buiten gaan. We hebben trouwens in de stal vlas liggen en dat gaat ook goed en dan hoef je niet elke dag uit te mesten.

doei

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:12

Wij hebben vorig jaar een paar maanden containerstallen gehad van Conflex Verhuur. Prima bedrijf, de levering ging soepel en ook alle afspraken werden correct nagekomen. Wij waren daar erg tevreden over!

Voor een paardje tot een maatje van ongeveer 1.50 lijken ze me best geschikt, maar voor grote paarden zijn ze inderdaad erg klein. Onze paarden (waaronder 1 van 1.72 m) konden zich amper volledig uitrekken, laat staan makkelijk rollen en weer opstaan. De vloer is inderdaad dicht, dus er moet zeker elke dag gemest worden.

Voor tijdelijk vind ik het een superoplossing. Ze waren compleet met voerbakjes, drinkautomaatjes en verlichting. Wij hadden twee dubbele voor drie paarden, zodat we een lege box hadden voor hooi, stro en voer.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:18

Op marktplaats adverteerd iemand uit brabant heel veel, je kan ze zelfs huren (2boxen 1container) voor 28euro per week.

Zelf heb ik geen containerboxen maar heb wel bij kennissen zulke stallen gezien. Zorg dat er in iedergeval goede ventilatie inzit en geen rotte bodem.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:50

Ik wil dus zo'n container gebruiken als schuilstal, zou dat geschikt zijn?

MoniqueT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:08

Ja, als schuilstal zeker wel. En die meneer uit Brabant die veel adverteert is dezelfde die wij hadden, denk ik.

www.conflexverhuur.nl, zeer goede ervaringen dus, keurig materiaal, geen rotte bodems o.i.d.

Wij betaalden 34 euro per week voor een dubbele container en daarnaast 1 euro per kilometer voor transport.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:13

Wij hebben een container van 9 x 2.50 en hebben daar drie stallen in
Er is een overkapping over gebouwd zodat we opslag voor hooi en stro hebben. Tevens zit er sinds een maand een uitloop aan voor elk [paard 1. Ze kunnen dus zelf kiezen binnen of buiten.
Er huizen een tinker 1.47, een haflinger 1.45 en een fries 1.61 in.
Ben er erg blij mee en het bevalt prima.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:48

ikbetaal voor onbeperkt stro gebruik, dus voo mij kost het nix. en ik hoef niet elke dag uit te mesten. met goed stro kan ik het ook 3 dagenlaten liggen en elke dag beetje bij strooien. dan nog staatie prima.

wij hebben super lange containerstallen, ik sta in een rijtje van 8 paarden en nog geen last van. zal misschien ook liggen aan het materiaal wat je als tussen schot zet. bij ons is de bovenkant gewoon open(stukkie van 20 cm) en de bovenluiken gaan nooit dicht.