Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ineke2 schreef:Een Welshje is ondanks dat ze wat groter zijn van bouw wel wat minder sterk dan een shetlander (het draagvermogen) het maximale gewicht wat ik op een Welsh zou zetten is zo'n 50 - 55 kilo.
Dus ik vind dat jou en je vriendin veel te zwaar is voor haar en jouw diertje. De lengte van een persoon maakt in principe niet veel uit (hoewel de balans gewoon lastig is met een lang persoon op een klein dier) maar het gewicht zeker wel.
Citaat:Is aanspannen niet een leuk idee? Dan kunnen jullie makkelijk samen op de wagen en daar zijn Welsh Pony's super in!
Channah schreef:Het gaat er ook helemaal niet om of het plaatje klopt, zo helder kan ik ook nog wel denken![]()
Mijn welsh is 3 jaar en niet zo smal gebouwd.
Ik ga maar eens naar iemand op zoek die lichter is. Een klein meidje durf ik er niet op te zetten![]()
Lusitana schreef:ik heb zelf een ex dekhengst gehad, klein en superrank, en ik ben 1.65m en woog toen 80 kg. Hij maakte nog leuke capriolen hoor.
ik blijf ook maar steeds vertellen dat ik in die tijd ook eens onvrijwillig op een RAM heb gereden (kun je nagaan hoe klein die is en met van die dunne pootjes) en die ging er dus als een speer vandoor. Men moet niet zo panisch doen om gewicht.