Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
en dan verder gaan zoeken, of het zadel en hoofdstel allemaal in orde is en of ze nergens pijn heeft,kimmy1986x schreef:dat is het probleem ik heb geen bak tot mijn beschikking en als ik zo naar buiten ga met alleen en halster denk ik niet dat dat helemaal goed gaat

Sily schreef:Heb je weleens lange stukken waar je als ze er vandoor gaat de teugels los kan laten?
Mijn haf deed het vroeger ook, en natuurlijk probeer je haar op alle manieren te laten stoppen tot mijn instructrice zei dat ik eens los moest laten van voor, dat ik het haar nu makkelijker maakte door haar hoofd als het ware vast te houden en dat zij dan lekker vaart kon maken.
Natuurlijk duurde het nog even voordat ik los durfde te laten maar de eerste keer dat ik het deed stond mevrouw binnen 5 tellen stil.
Misschien is dit bit iets te dik voor haar?
runningkawa schreef:tjonge jonge wat een advies staat er weer tussen.
om misselijk van te worden, bah
Zijn jullie nu paardenliefhebbers?
idd, los durven laten
voor de rest toch eens een bak gaan huren en lessen
want dan leer je je paard te rijden op de zit, wat je ook buiten weer kunt gebruiken.
kimmy1986x schreef:dat los laten ga ik zeker is proberen.
als ik met iemand samen rij buiten dan rij ik ook bijna altijd met lange teugels dus op mijn zit,
maar ga het vanmiddag eens proberen als ik alleen rij
ik wil liever geen scherper bit want ik berijk er toch niks mee ze pakt het bit gewoon vast als ik alleen rij en rij ik niet alleen dan reageerd ze heel goed op dit bit
mhartog schreef:runningkawa schreef:tjonge jonge wat een advies staat er weer tussen.
om misselijk van te worden, bah
Zijn jullie nu paardenliefhebbers?
idd, los durven laten
voor de rest toch eens een bak gaan huren en lessen
want dan leer je je paard te rijden op de zit, wat je ook buiten weer kunt gebruiken.
Ik zou niet weten wat voor ontzettend verschrikkelijks er tussenstaat. Maar goed jij zal het wel beter weten.