Ruiterbewijs(!!)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

Ruiterbewijs(!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 18:51

Weet iemand waar je (liefst goedkoop ) je ruiterbewijs kunt halen, en wat voor een ervaringen hebben jullie ermee?
Ben namelijk van plan heel binnenkort m'n ruiterbewijs te gaan halen, maar waar?
Plaats maakt niet zo heel veel uit, maar als het kan niet helemaal in Zeeland (woon zelf in arnhem, gelderland)
ik hoor het wel

gompie5

Re: Ruiterbewijs(!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:47

ik denk dat als je op www.knhs.nl kijkt dat je dan alles kan vinden over het ruiterbewijs...

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:14

Mij is laatst verteld dat je in veel gebieden geen ruiterrijbewijs meer nodig hebt. Je moet nu lid zijn van natuur monumenten om in die bepaalde gebieden te rijden.

Jits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:16

Ik heb em al vanaf m'n veertiende (ben nu 22) en ik heb dat ding nog nooit nodig gehad. Ik verleng wel steeds elke twee jaar de bijbehorende verzekering, maar eigenlijk is dat onzin want ik ben ook gewoon WA verzekerd.

Ik zou gewoon bij wat maneges informeren. Soms kun je ook een weekend naar een manege en dan in een weekend het ruiterbewijs halen.

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 16:39

mmm, okeej
ik zal een even gaan kijken, en zoeken...
maar nu begin ik ook te twijfelen óf ik hem wel zal gaan halen,
in ieder geval bedankt voor jullie reacties

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:23

Bij Stal 't Reelaer in Raalte (overijssel) kan je je ruiterbewijs halen.
Kijk maar eens op www.reelaer.nl

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:45

Ik heb hem nu ook ongeveer 2 jaar, in Bemmel bij onze club Heb hem nog nooit nodig gehad. Maar verleng hem gewoon maar

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:30

ik heb hem in woudenberg, gelderland gehaald en heb hem nu nog niet nodig gehad maar van de zomer als ik naar de ginkelseheide en juffertj tok en de veluwe ga heb ik hem wel nodig:)

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:33

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:39

ej carmen!!

bij LC heb je ze voor 250,- incl 2 ovnachtingen en het leer boek.
www.leschevaux.nl

frappa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:52

h0rsii_tanii schreef:
ej carmen!!

www.leschevaux.nl

Nee, geen 250 euro maar 205 euro

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:06

Ik weet niet of je op een maneège/stal rijd maar worden daar geen ruiterbewijzen georganiseerd?

Ik ben van plan om hem te halen,heb ze ook nodig!:
A-brevet => B-brevet =>Initator-brevet en die heb ik wel degelijk nodig om les te mogen geven en dat ga ik later doen,maar goed dit is België

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:54

jaah, LC had ik ook al gezien, maar ten 1e is het pas eind maart (en als ik geen ruiterbewijs heb mag ik tot die tijd niet meer buitenrijden, en aangezien de bak de hele winter onbereidbaar is kan ik niks meer vandaar dat er nogal haast bij zit hehe heel verhaal). Ten 2e zoek ik iets goedkopers...
ik heb ook ergens iets gezien/gelezen dat je alleen het ruiterbewijs zonder traininggedoe enzo kan halen voor rond de 50 á 60 euro
maargoed...als iemand nog iets weet graag!!!

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:02

Bij mijn manege doen ze het wel, maar dan met buitenrijcertificaten. En daar moet je per certificaat 5 zaterdagen komen om te oefen (aangezien je er 3 moet hebben ben ik dus 15 zaterdagen weg, terwijl ik zaterdags werk, dus dat gaat niet lukken) En...het duurt te lang, en het is te duur..
vandaar

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:42

frappa schreef:
h0rsii_tanii schreef:
ej carmen!!

www.leschevaux.nl

Nee, geen 250 euro maar 205 euro

hehe, typefoutje!
misschien ga ik em daar in april halen... weet nog niet zeker.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:09

jasmijntjuh schreef:
jaah, LC had ik ook al gezien, maar ten 1e is het pas eind maart (en als ik geen ruiterbewijs heb mag ik tot die tijd niet meer buitenrijden, en aangezien de bak de hele winter onbereidbaar is kan ik niks meer vandaar dat er nogal haast bij zit hehe heel verhaal). Ten 2e zoek ik iets goedkopers...
ik heb ook ergens iets gezien/gelezen dat je alleen het ruiterbewijs zonder traininggedoe enzo kan halen voor rond de 50 á 60 euro
maargoed...als iemand nog iets weet graag!!!

Waarom mag je dan tot die tijd niet meer buiten rijden?

ezzybezzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:15

Ik heb hem bij LC gehaald, en zo'n weekend is echt geweldig!
Iedereen was trouwens geslaagd dus ons weekend kon niet meer stuk.
Echt een aanrader

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:07

Hoi Hoi,

Ik heb het een paar jaar geleden zelf allemaal geregeld op de pensionstal waar ik toen stond de eigenaar vond dat toen ook een leuk idee. Want dat kan dus ook, alleen moet de locatie er wel geschikt voor zijn. Ik heb toen bij andere pensionstallen hier uit de buurt gevraagd ofdat nog meer mensen interesse hadden om het ruiterbewijs te halen en heb zo 25 ruiters bij elkaar gehaald.
Ik weet niet of dat bij jou ook kan, Maar dat kan je dus ook proberen.

groetjes

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:41

Ik heb hem via mn vorige werk gehaald.. Mijn ervaringen zijn slecht.. Ik vind het pure geldklopperij! Je betaalt veel geld om exames te mogen doen, waar veel mensen nog voor zakken ook zonder duidelijke reden.. En vervolgens moet je hem elk jaar verlengen wat je ook nog eens 30 euro kost.

Je bent er niet mee verzekerd zoals het ruiterrijbewijs zelf beweerd, geen enkele stal verhuurd paarden aan mensen met een ruiterrijbewijs dus daar hoef je hem ook niet voor te hebben en verplicht word die ook niet. Kortom: ZONDE VAN JE GELD!

frappa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:54

M3isSi3j schreef:
Ik heb hem via mn vorige werk gehaald.. Mijn ervaringen zijn slecht.. Ik vind het pure geldklopperij! Je betaalt veel geld om exames te mogen doen, waar veel mensen nog voor zakken ook zonder duidelijke reden.. En vervolgens moet je hem elk jaar verlengen wat je ook nog eens 30 euro kost.

Je bent er niet mee verzekerd zoals het ruiterrijbewijs zelf beweerd, geen enkele stal verhuurd paarden aan mensen met een ruiterrijbewijs dus daar hoef je hem ook niet voor te hebben en verplicht word die ook niet. Kortom: ZONDE VAN JE GELD!

Wat je zegt klopt niet.
Het ruiterbewijs verleng je 1x in de 2 jaar voor 25 euro. En je bent wel extra verzekerd voor buitenritten en op bijv. de veluwe is het verplicht.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:08

ik heb mijn ruiterbewijs ook op stal 't reelaer gehaald...dit is wel al een hele tijd geleden en toen was t erg gezellig. het is nu zag ik op de site 240,-- incl. alles. (een weekend langs dus). Ik heb hem inderdaad ook nog nooit nodig gehad, maar ja je kunt het maar hebben denk ik dan..het kan ook geen kwaad.

Fantabulouss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:51

Je kunt op de site van de fnrs kijken..ik hoorde dat je het tegenwoordig in delen moet doen..
Ik heb deel 1 gehaald op de manege op vlieland..was niet zo duur omdat ik er ook werkte

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:03

ik heb de mijne bij een ponyclub gehaald. Vlgs mij is het bij clubs wel goedkoper.

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:06

Bij mij op de manege kun je hem halen, manege koopman in Lieren (vlakbij Apeldoorn). Wat ik heb gehoord is dat het wel wordt veranderd. Je moet een FNRS ruiterpaspoort aanvragen, dan doorloop je daarin een aantal fases en haal je daarmee je ruiterbewijs. Maar ik zou idd even op hun website kijken hoe het precies zit.

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:02

Valiant schreef:
ik heb hem in woudenberg, gelderland gehaald en heb hem nu nog niet nodig gehad maar van de zomer als ik naar de ginkelseheide en juffertj tok en de veluwe ga heb ik hem wel nodig:)

Echt niet. Op de Veluwe heb je nergens een ruiterbewijs meer nodig. Hier of daar een plek met vergunningen, maar op de Ginkelse Hei heb je helemaal niets anders dan je paard nodig