Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ponylove schreef:Ik vraag mij af wat ze met de gepensioneerden paarden doen, zouden ze die ook doorverkopen?
we hebben nog wel een BELG in de aanbieding 

Maar in feite is dit probleem snel opgelost, één telefoontje naar de bereden politie is jouw woonplaats en voila... appie_rulez schreef:onze pensionstal is naast het terrein van de bereden politie...
en toevallig dat we laatst bij een training zijn wezen kijken...
toen hadden ze er een nieuw paardje bij lopen.
die kerel vertelde dat een nieuw potentieel politiepaard eerst 2 maanden op proef komt.
in deze twee maanden loopt hij gewoon alle trainingen mee net zoals de andere paarden.
er wordt gekeken naar de reactie van het paard als hij iets eng vind...
hij mag wel schrikken, maar moet wel beheersbaar blijven en mag het niet blindelings op een rennen zetten.
als dit allemaal naar wens gaat, dan wordt hij/zij gekeurd en bij goedkeuring gekocht.
paarden die met pensioen gaan worden gewoon particulier verkocht.
Lisjuh87 schreef:Vaak gaan ex politiepaarden ook naar de vaste berijder....elk paard heeft 1 of 2 mensen die er met diensten op rijden en vaak wil 1 van deze 2 het paard hebben als het niet meer geschikt is voor het werk...
Mijn droom zal altijd politie te paard blijven,, lijkt me echt zoiets geweldigs!
) zijn hebben zelfs geen eigen paard! daar hebben ze vaak naast hun werk geen tijd en zin meer in!