Wie heeft er zo eentje, en hoe bevalt die?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Summertje schreef:Dit staat op de site van HH:
Voldoet aan alle internationale standaards, dus ook aan norm EN 13158:2000 klasse 3, wat wil zeggen dat deze bodyprotector geschikt is voor alle officiële georganiseerde wedstrijden. Deze bodyprotector is opgebouwd uit diverse schuimpanelen die zacht en zeer flexibel zijn. Sluiting op schouders en borst van sterk klittenband, clipsluiting aan de voorzijde, eenvoudig verstelbaar. De bodyprotector moet nauwsluitend gedragen worden. Door de lichaamswarmte zal hij nog beter passen en soepeler worden. Voorzien van reflecterende biezen. Kleur zwart. 304.0001 Maten Junior S, M, L en XL. 304.0002 Maten Senior S, M, L en XL.
phannie schreef:Summertje schreef:Dit staat op de site van HH:
Voldoet aan alle internationale standaards, dus ook aan norm EN 13158:2000 klasse 3, wat wil zeggen dat deze bodyprotector geschikt is voor alle officiële georganiseerde wedstrijden. Deze bodyprotector is opgebouwd uit diverse schuimpanelen die zacht en zeer flexibel zijn. Sluiting op schouders en borst van sterk klittenband, clipsluiting aan de voorzijde, eenvoudig verstelbaar. De bodyprotector moet nauwsluitend gedragen worden. Door de lichaamswarmte zal hij nog beter passen en soepeler worden. Voorzien van reflecterende biezen. Kleur zwart. 304.0001 Maten Junior S, M, L en XL. 304.0002 Maten Senior S, M, L en XL.
oke leuk, maar wat beschermd ie nou precies? ja je body, maar ook je rug zoals ik al eerder vroeg?
Waar die zit, beschermt hij! oosterhoff schreef:ja juist voor je rug is dit ideaal
Het is gewoon een soort brace die je aan hebt. Super stijf spul. Het is voor het beschermen bij een val. Zodat puntdruk verdeeld word en je kan ook minder makkelijk dubbel omdat het zo stijf is. Als je dus van plan bent om vaak van het paard te lazeren en je hebt al rugproblemen dan is het wel wat voor je!!
oosterhoff schreef:Het is ook echt geen aanval hoor. Heb nooit gedacht dat je het zo op zou vatten. Wat ik bedoelde is dat het alleen een bescherming bied bij het vallen. Dus dat het geen extra stevigheid bied voor als je erop zit. ik dacht dat je wellicht op zoek zou zijn naar een geval waarbij je ondersteuning krijgt tijdens het rijden. Ik probeerde dus duidelijk te maken dat de bodyprotector daar niet voor is. Sorry dat ik misschien wat bot over kom. Over het algemeen wordt de BP gebruikt door mensen die een discipline uitoefenen die extra risico met zich meebrengt. Zoals de SGW of het springen en wordt hij wel eens gebruikt bij het africhten van jonge paarden.
Ik bedoelde het dus niet zo bot
Nogmaals sorry
phannie schreef:oke, dank je,
het punt is bij mij; ik ben al 9x geopereerd aan mijn rug, hierdoor kan ik niet vaak meer rijden, maar de momenten dat het me wel lukt geniet ik met volle teugen, de pijn mat me af, dus ik heb niet veel energie meer. op de momenten dat ik toch weer een half uurtje rijd zat ik te denken, puur prefentief om zon ding aan te schaffen, nou heb ik mijn paard al 16 jaar, ze heeft nooit een poging gewaagd om mij eraf te gooien, maar je weet het nooit, ze kan eens ergens van schrikken, weet ik veel, stel dat het er dan ff in schiet bij mij....snap je...puur prefentief. (vertel me nou niet dat ik beter niet kan rijden, ik heb al 6 jaar rugklachten, ik luister naar mijn lichaam, maar mijn paard zal ik nooit wegdoen, al moet ik kruipen! hahahaha)
we hebben elkaar gewoon even verkeerd begrepen
Voor 65 euro, dus nog érg prettig geprijsd ook.
) en hij wordt door de lichaamswarmte nog een stuk soepeler.
das een idee! Ik heb zelf een maand of 2 terug na mijn 1e oefencross meteen een bodyprotector gekocht. Ik heb gezworen dat als ik ergens een paard ga inrijden ik hem zeker aandoen. Ik ben er al 1 keer mee gevallen, en heb gewoon nergens last van gehad. Verder heb ik tijdens mijn 1e crosstraining geen last gehad van mijn rug. terwijl ik normaal na een paar sprongetjes nogal last heb. tot zover mijn argumenten voor een bodyprotetor 
)
. En mooi dat hij zwart is
. phannie schreef:en welk merk heb je?