Bodyprotectors van HH

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Bodyprotectors van HH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 09:31

Ik ga een bodyprotector aanschaffen en heb al een beetje rondgekeken en die nieuwe (?) van HH die lijken me wel wat.

Afbeelding

Wie heeft er zo eentje, en hoe bevalt die?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:30

ik heb precies zo'n zelfde vraag gesteld op het SGW forum, helaas zijn er maar weinig mensen die deze BP kennen.
Ik heb hem nu aangehad en zit te twijfelen tussen deze en een ander(zaten beide erg goed).
Hij schijnt volgens de ruitersport zaak pas een klein tijdje op de markt te zijn en hij had er nog geen een verkocht dus hij kon me niet vertellen hoe die beviel.
Nu ik hem zelf heb aangehad kan ik je wel vertellen dat hij super mooi is en lekker zit(dat ligt wel van persoon tot persoon eraan)
Denk toch dat deze het gaat worden, ik kan hem kopen voor €74,95.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:37

Zat hij ook lekker bij de banden op je schouders? Iemand bij ons heeft een protector van een ander merk en die had ik even op - die gaat een andere kopen, omdat hij schuurt bij je nek zeg maar. Had ze niet gemerkt bij het kopen dus daar zou ik iig goed opletten.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:44

Ik volg dit topic even want ik heb ook interesse.

Anoniem

Re: Bodyprotectors van HH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:51

ik volg dit topic ook maar,
wat voor bescherming bied zon bodyprotector? ik heb een paar rugoperaties gehad en vraag me af of het ook wat voor mij is....weet iemand dit? is je rug ook beschermd tegen evt. klappen als je zou vallen?

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:51

Bij de winkel waar ik ze heb zien hangen waren ze 84,95. Deze week of volgende week ga ik er eens eentje passen.
Alleen ik ben vergeten of er nou aan de achterkant zo'n langere flap zit of niet want sommigen zeggen dat dat soms niet echt fijn zit met de achterkant van je zadel. Of valt dit mee?

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:52

Dit staat op de site van HH:

Voldoet aan alle internationale standaards, dus ook aan norm EN 13158:2000 klasse 3, wat wil zeggen dat deze bodyprotector geschikt is voor alle officiële georganiseerde wedstrijden. Deze bodyprotector is opgebouwd uit diverse schuimpanelen die zacht en zeer flexibel zijn. Sluiting op schouders en borst van sterk klittenband, clipsluiting aan de voorzijde, eenvoudig verstelbaar. De bodyprotector moet nauwsluitend gedragen worden. Door de lichaamswarmte zal hij nog beter passen en soepeler worden. Voorzien van reflecterende biezen. Kleur zwart. 304.0001 Maten Junior S, M, L en XL. 304.0002 Maten Senior S, M, L en XL.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:22

Summertje schreef:

Voldoet aan alle internationale standaards, dus ook aan norm EN 13158:2000 klasse 3, wat wil zeggen dat deze bodyprotector geschikt is voor alle officiële georganiseerde wedstrijden. Deze bodyprotector is opgebouwd uit diverse schuimpanelen die zacht en zeer flexibel zijn. Sluiting op schouders en borst van sterk klittenband, clipsluiting aan de voorzijde, eenvoudig verstelbaar. De bodyprotector moet nauwsluitend gedragen worden. Door de lichaamswarmte zal hij nog beter passen en soepeler worden. Voorzien van reflecterende biezen. Kleur zwart. 304.0001 Maten Junior S, M, L en XL. 304.0002 Maten Senior S, M, L en XL.

oke leuk, maar wat beschermd ie nou precies? ja je body, maar ook je rug zoals ik al eerder vroeg?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:53

ja juist voor je rug is dit ideaal
Het is gewoon een soort brace die je aan hebt. Super stijf spul. Het is voor het beschermen bij een val. Zodat puntdruk verdeeld word en je kan ook minder makkelijk dubbel omdat het zo stijf is. Als je dus van plan bent om vaak van het paard te lazeren en je hebt al rugproblemen dan is het wel wat voor je!!

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 16:55

phannie schreef:
Summertje schreef:

oke leuk, maar wat beschermd ie nou precies? ja je body, maar ook je rug zoals ik al eerder vroeg?

Lijkt me wel Waar die zit, beschermt hij!
De klap die je krijgt wordt opgevangen op de bodyprotector, en verdeeld over een groter oppervlak.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:55

oosterhoff schreef:
ja juist voor je rug is dit ideaal
Het is gewoon een soort brace die je aan hebt. Super stijf spul. Het is voor het beschermen bij een val. Zodat puntdruk verdeeld word en je kan ook minder makkelijk dubbel omdat het zo stijf is. Als je dus van plan bent om vaak van het paard te lazeren en je hebt al rugproblemen dan is het wel wat voor je!!

ik ben niet echt van plan om vaak van mijn paard te lazeren hoor, sorry dit vind ik nergens op slaan, ik vraag wat het beschermd, en de ene keer dat het me lukt om op mijn paard te rijden wil ik toch wel wat beschermd zijn als dit mogelijk is.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:14

Het is ook echt geen aanval hoor. Heb nooit gedacht dat je het zo op zou vatten. Wat ik bedoelde is dat het alleen een bescherming bied bij het vallen. Dus dat het geen extra stevigheid bied voor als je erop zit. ik dacht dat je wellicht op zoek zou zijn naar een geval waarbij je ondersteuning krijgt tijdens het rijden. Ik probeerde dus duidelijk te maken dat de bodyprotector daar niet voor is. Sorry dat ik misschien wat bot over kom. Over het algemeen wordt de BP gebruikt door mensen die een discipline uitoefenen die extra risico met zich meebrengt. Zoals de SGW of het springen en wordt hij wel eens gebruikt bij het africhten van jonge paarden.
Ik bedoelde het dus niet zo bot
Nogmaals sorry

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:29

oosterhoff schreef:
Het is ook echt geen aanval hoor. Heb nooit gedacht dat je het zo op zou vatten. Wat ik bedoelde is dat het alleen een bescherming bied bij het vallen. Dus dat het geen extra stevigheid bied voor als je erop zit. ik dacht dat je wellicht op zoek zou zijn naar een geval waarbij je ondersteuning krijgt tijdens het rijden. Ik probeerde dus duidelijk te maken dat de bodyprotector daar niet voor is. Sorry dat ik misschien wat bot over kom. Over het algemeen wordt de BP gebruikt door mensen die een discipline uitoefenen die extra risico met zich meebrengt. Zoals de SGW of het springen en wordt hij wel eens gebruikt bij het africhten van jonge paarden.
Ik bedoelde het dus niet zo bot
Nogmaals sorry

oke, dank je,
het punt is bij mij; ik ben al 9x geopereerd aan mijn rug, hierdoor kan ik niet vaak meer rijden, maar de momenten dat het me wel lukt geniet ik met volle teugen, de pijn mat me af, dus ik heb niet veel energie meer. op de momenten dat ik toch weer een half uurtje rijd zat ik te denken, puur prefentief om zon ding aan te schaffen, nou heb ik mijn paard al 16 jaar, ze heeft nooit een poging gewaagd om mij eraf te gooien, maar je weet het nooit, ze kan eens ergens van schrikken, weet ik veel, stel dat het er dan ff in schiet bij mij....snap je...puur prefentief. (vertel me nou niet dat ik beter niet kan rijden, ik heb al 6 jaar rugklachten, ik luister naar mijn lichaam, maar mijn paard zal ik nooit wegdoen, al moet ik kruipen! hahahaha)

we hebben elkaar gewoon even verkeerd begrepen

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:36

phannie schreef:
oke, dank je,
het punt is bij mij; ik ben al 9x geopereerd aan mijn rug, hierdoor kan ik niet vaak meer rijden, maar de momenten dat het me wel lukt geniet ik met volle teugen, de pijn mat me af, dus ik heb niet veel energie meer. op de momenten dat ik toch weer een half uurtje rijd zat ik te denken, puur prefentief om zon ding aan te schaffen, nou heb ik mijn paard al 16 jaar, ze heeft nooit een poging gewaagd om mij eraf te gooien, maar je weet het nooit, ze kan eens ergens van schrikken, weet ik veel, stel dat het er dan ff in schiet bij mij....snap je...puur prefentief. (vertel me nou niet dat ik beter niet kan rijden, ik heb al 6 jaar rugklachten, ik luister naar mijn lichaam, maar mijn paard zal ik nooit wegdoen, al moet ik kruipen! hahahaha)

we hebben elkaar gewoon even verkeerd begrepen

Het zit niet heel erg comfortabel en je kan je niet meer zo bewegen als je normaal doet. Dressuurrijden is geen pretje met zo'n ding aan. Als de kans heel klein is dat je eraf valt is het misschien beter als je een lendenband om doet. Een rugband die je bij de sportwinkel kan halen(revalidatiewinkel). Is denk ik beter omdat je met een bodyprotector geforceerd gaat rijden en daar wellicht weer rugklachten van krijgt. Als ik jou was zou ik er eerst eens een proberen zodat je weet hoe het is. Dan kan je daarna altijd nog kijken wat je doet.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:41

Het zou bij mij vooral voor het springen zijn.
Als je er (volgens jou) niet fatsoenlijk mee kunt dressuren, hoe moet dat dan wel niet zijn bij het springen? Beetje bewegingsvrijheid is toch wel prettig dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 07:54

dank je oosterhoff, misschien probeer ik het eerst eens, ff zoeken of iemand er een heeft die ik ken, ik heb zelf thuis nog 3 verschillende brace banden, van het ziekenhuis, alleen geloof ik nooit dat die genoeg bescherming bieden voor mocht ik ooit eens vallen.

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 08:32

Als zo'n bodyprotector superdik is dan zal je idd je armen minder langs je lichaam kunnen houden. En als de flap achter te lang is zal die in aanraking komen met het zadel.

Denk dat als je een goede bodyprotector koopt, dit niet het geval hoeft te zijn. En die van HH heb ik gevoelt, en die waren niet eens zo heel dik.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:11

Als de achterkant tegen het zadel komt, dan past je BP niet goed en zul je een ander merk moeten proberen. Dat is wat mij verteld is tenminste...

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:20

* even een schopje*

Ik heb 'm net gekocht Voor 65 euro, dus nog érg prettig geprijsd ook.
Hoe hij te paard zit kan ik nog niet zeggen, maar het voelt gewoon zo best heel ok aan. Beetje een stevige bodywarmer idee, hij is ook niet zo heel erg dik en goed verstelbaar. En ik heb 'm nu een poosje aan (in huis ) en hij wordt door de lichaamswarmte nog een stuk soepeler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:28

hoi Margreet, kun je mij een pb sturen als je er mee gereden hebt? en welk merk heb je? ik heb misschien ook interesse, maar weet het nog niet zeker, en heb je enige bewegingsvrijheid?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:36

hihi, een bodyprotector thuis das een idee! Ik heb zelf een maand of 2 terug na mijn 1e oefencross meteen een bodyprotector gekocht. Ik heb gezworen dat als ik ergens een paard ga inrijden ik hem zeker aandoen. Ik ben er al 1 keer mee gevallen, en heb gewoon nergens last van gehad. Verder heb ik tijdens mijn 1e crosstraining geen last gehad van mijn rug. terwijl ik normaal na een paar sprongetjes nogal last heb. tot zover mijn argumenten voor een bodyprotetor

Ik hoopt dat je er veel plezier mee hebt, en dat je rug minder zeer doet.

Ik heb btw een USG. (mocht het iemand interesseren )

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:29

Ik heb deze ook eens geleend, en inderdaad, met lichaamswarmte erbij gaat hij echt lekker zitten . En mooi dat hij zwart is .

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:49

phannie schreef:
en welk merk heb je?

Over welk merk gaat het in dit topic?!

Ik heb er vanmiddag even mee dressuur gereden, springen doe ik pas volgende week weer. Moet zeggen dat het me echt absoluut niet tegenviel!
écht lekker is anders, maar slecht zat het zeker niet. Ook bewegingsvrijheid genoeg. Paard van 1.80 en ik kon zonder problemen op en afstijgen vanaf de grond.
Het is wel aan te raden om 'm al bij het opzadelen ofzo aan te trekken, zodat hij een beetje warm is geworden als je gaat rijden, want dat scheelt een heel stuk in het draagcomfort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:13

Margreet ik ben geen dom blondje, er zijn meer merken, de mensen met een bodyprotector hier op dit topic zijn niet alleen degene die een HH hebben, anderen reageren ook. ik wil alleen info over welk merk het lekkerst zit, het veiligste is, omdat ik 9 rugoperaties heb gehad.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:02

De titel slaat anders toch echt op BP's van HH..... Dit is toch ook niet jouw topic?