Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
gekke_koei schreef:honden en katten moeten ook meer dan 2 keer per jaar

)
MISTRAL94 schreef:Geen enkel dier is worm vrij! !

)
Dit kregen we maandag in de les ik zal eens kijken of ik die website kan vinden waar een hoop info op staat!
). Neonlight schreef:Blue_Star, jij komt toch uit Belgie of niet? Dan kan het inderdaad zo zijn dat het spuiten zijn die met een injectienaald in het lichaam gespoten worden. Dit zal ongetwijfeld anders zijn als die spuiten met pasta die we in Nederland hebben. In Nederland mag namelijk niet gespoten worden voor wormen, in Belgie wel. Het fijne weet ik er ook niet van, wel dat wij in het voorjaar onze pony's ook een keer zo gaan ontwormen (Belgische veearts).
MISTRAL94 schreef:Nou dan zal ik het voorbeeld geven van een hond of een kat.
De moeder heeft al wormen (omdat ze dus nooit wormvrij zijn)
Als zij jongen krijgt krijgen de jongen via het moedermelk of de placenta de wormen al binnen. Bingo daar zijn de wormen al de wormen raken ze kwijt maar de eitjes blijven altijd in het lichaam zitten. Die komen weer uit en leggen weer nieuwe eitjes zo gaat het kringetje rondDit kregen we maandag in de les ik zal eens kijken of ik die website kan vinden waar een hoop info op staat!

Helen88 schreef:MISTRAL94 schreef:Nou dan zal ik het voorbeeld geven van een hond of een kat.
De moeder heeft al wormen (omdat ze dus nooit wormvrij zijn)
Als zij jongen krijgt krijgen de jongen via het moedermelk of de placenta de wormen al binnen. Bingo daar zijn de wormen al de wormen raken ze kwijt maar de eitjes blijven altijd in het lichaam zitten. Die komen weer uit en leggen weer nieuwe eitjes zo gaat het kringetje rondDit kregen we maandag in de les ik zal eens kijken of ik die website kan vinden waar een hoop info op staat!
Sorry hoor, maar wormen zitten gelukkig niet in het bloed of in de moedermelk, wormen zitten alleen daar waar het eten is, in de darmen.