zadels die écht lekker zitten en betaalbaar zijn

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

zadels die écht lekker zitten en betaalbaar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 20:40

Ik heb een hele kieskeurige kont. Ik ben opzoek naar een zadel omdat mijn Wintec 2000 (!) niet meer gaat. Het doet teveel pijn. Ik schuur helemaal open. Maar nou wou ik ongeveer een zadel van 200€ kopen wat wel écht lekker zit. Weten jullie wat?
En ik vraag me ook af of er mensen zijn met ervaring van de: 'hulsebos' en 'young rider' ? En Global super ofzo?

Barvrouwke

Re: zadels die écht lekker zitten en betaalbaar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:41

Een zadel van 200,- das weinig? mijne zit heerlijk maar heeft dan ook 1350,- gekost.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:42

voor 200 euro zou ik niet te veel kwaliteit verwachten (nieuw iig, 2e hands misschien een optie)

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:43

Ik heb een Stubben dressuur gekocht voor 200 euro. Maar omdat ik een haf heb, en er weinig zadels in die maat te vinden zijn naar mijn smaak, heb ik hem laten aanpassen. Dat kostte me 150 euro. Dus ik heb voor 350 euro het zadel dat ik wilde hebben! En hij ziet er nog super uit! Plus dat ie geen keilkussens heeft en een vrij platten boom, dus prima voor een haflinger!

pluimers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:44

Poeehh alex en haar zadeltjes.. jaahh Sis.. tis inderdaad moeilijk
een mooi goedzittent goedkoopzadel..?! Moeilijk.. ik hoop echt voor je dat je er snel 1 vind hoor.. k moet ook nog een nieuwe hebben..! Maargoed.. k wil natuurlijk wel een nieuw springzadeltje.. end ie zijn dan weer zo duur.. pff!?

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 20:47

haha 2e hands had ik ook al in gedachte
en ja sister, ik kaats die van jouw gewoon nog eens!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:49

Ik denk niet dat je voor dat geld een nieuw zadel kunt kopen, of het is er een van karton. Misschien kun je beter een gelpad voor over je zadel kopen, of een van lamsvacht? Of speciaal ondergoed. Soms lost een zadel heel weinig op, dan is het zonde om helemaal een heel duur zadel te kopen, als het na een paar maanden niet blijkt te helpen.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:50

ik vind 200 wel heel erg laag voor een goed zadel maar ik heb er 1 voor 500. nieuw en zit heerlijk!!!!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 20:51

cindysponys schreef:
Ik denk niet dat je voor dat geld een nieuw zadel kunt kopen, of het is er een van karton. Misschien kun je beter een gelpad voor over je zadel kopen, of een van lamsvacht? Of speciaal ondergoed. Soms lost een zadel heel weinig op, dan is het zonde om helemaal een heel duur zadel te kopen, als het na een paar maanden niet blijkt te helpen.

heb ik al, maar het helpt allemaal geen drol

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:52

voor 200 euro kan je inderdaad niet veel verwachten.
enigste zadel wara ik tot nu toe mijn kont niet mee heb open gereden is mijn barefoot.
of gewoon een lasmvachtje over je zadel doen.
zit heerlijk zacht.

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:54

Een nieuw zadel van 500 euro?Kan ook nooit echt iets supergoeds zijn! Ik heb liever een goed 2e hands zadel ( wel laten nakijken! ) dan een goedkoop nieuw zadel! En een stubben kan heeeel erg lang mee!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:57

punkies schreef:
cindysponys schreef:

Is dat wel echte schapenvacht, of dat nep spul?

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:00

Ik heb een hulsebos. Echt een heerlijk zadel. Is voor mij en mijn paard op maat gemaakt en zo kon ik dus zelf kiezen wat voor zit ik wilde hebben. Maar met 200 euro kom je er helaas niet.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:08

Wij hebben 2 aangepaste Stubben zadels. In de aanschaf even schrikken maar als je bedenkt dat ze 25 jaar mee kunnen is zo'n zadel natuurlijk spotgoedkoop. Voor 200 euro kun je helemaal niks verwachten, ja een zadelmarktzadeltje

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:16

tamary schreef:
punkies schreef:

Is dat wel echte schapenvacht, of dat nep spul?

das echte.

Oooh oliebol, bedoelde geen hulsebos, want dat kan ik toch niet betalen maar maar (kan niet op de naam komen, zal f opzoeken

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:42

Wat wil je allemaal met het zadel doen?

Als je er voornamelijk lekker mee wilt rijden (dus geen z dressuur ambities) kan ik je een barefoot aanbevelen.
Ik heb een paar weken terug een testzadel gehad en was er helemaal weg van.
Sinds gisteren heb ik mijn eigen.
Ze zijn echt heel geschikt voor gevoelige konten (heb ik namelijk ook) Maar ze passen niet bij elk paard. Dus mocht je interesse hebben zou ik iig eerst een testzadel nemen.
Voor meer info www.boomloosrijden.nl

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:15

Ik heb net vandeweek een Global zadel gekocht. Tweedehands 350 euri
Echt heerlijk!! Vooral in vergelijking met wat er daarvoor op lag

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:17

ja maar ik wil erg graag springenwedstrijden, niet vaak, maar wel af en toe , en ook dressuurwedstrijdjes kunnen rijden.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:19

Ja, dat heb ik dus ook! Heb er toch voorgekozen om een dressuurzadel te kopen. Vooral om dressuur toch de basis is, en ik dat in het algemeen toch het meest doe. Buiten rijden gaat ook prima op een dressuurzadel, zit zelfs beter.
Mijn (harde) vzh zadel hou ik er wel bij, want voor dat springen alleen issie wel te doen * au au

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:25

mijn zadel is geloof mij maar het geld meer dan waard. Het zit heel lekker, gaat superlang mee en past op bijna alle paarden.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:27

@anouar gave site, ik ben gelijk wezen kijken. Ik denk dat als Angel eenmaal zover is (en dat duurt nog wel 3 jaar ) ik ook een boomloos zadel ga kopen en de prijzen vind ik ook wel meevallen.

Dus Punkies, even doorsparen, dit is wel wat vind ik hoor!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:27

Wij hebben op Rashida een stubben liggen en die zit heerlijk

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:32

Je mag met een boomloos zadel tot en met de M starten.

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:43

Toen ik voor zadels ging kijken waren er inderdaad nieuwe zadels voor 200 euro, van S&K enzo. Ik zou er niet te veel van verwachten. En de kwaliteit is natuurlijk minder. Wellicht vind je wel iets dat qua model voor jou lekker zit.
En een nieuw zadel voor 500 euro is ook goed te doen. Heb heb onwijs veel zadels op die van mij gehad en niets paste. Heb nu een nieuw leren dressuurzadel van 500 euro incl en het zit geweldig. Vind het zelf beter zitten als Wintec's ofzo. Het is alleen een eigen merk, dus ik heb geen fabrieksgarantie ofzo en betaal niet voor de leuke naam die erop staat.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:44

ik kant niet betalen, echt niet. Moet mezelf ook nog onderhouden en zo'n enorm inkomen heb ik nou ook weer niet.