Welke leren laarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Welke leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:44

Ik weet het ff niet meer

Ik wou graag de Petrie Hampshire, maar nu hoorde ik dat deze rundsleer met coating is, en dat gaat snel bladeren. Ik wil gewone kalfs of rundsleer laarzen, maar ze zijn allemaal zo duur. Weten jullie een laars van maximaal 250 euro die er ongeveer zo uitziet als een cavallo winner of petrie perfect standaard, elite of anky ofzo?

Gr. Sophie

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:46

Ik heb de Petri Perfect en ben er tevreden over.
Een vriendin van mij heeft ze nu zo'n half jaar en die klaagt ook niet.
maar andere mensen hebben weer slechte ervaringen met de Petri Perfect.
Het is echt aan jezelf om te kiezen welke je neemt.

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:49

ik heb ook petrie perfect... het enige grooote nadeel: je kunt ze niet oprekken doordat er een coating overheen zit (dit gaat trouwens niet bladeren). ik heb ze vier keer laten oprekken, steeds zonder succes. toen ben ik naar van huet gegaan in houten. die heeft mij heel goed advies gegeven en er een stukje leer tussen gezet en ze zitten weer als gegoten!

Jitske

Re: Welke leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:49

kijk eens op www.rijlaarzen.nl, ken een aantal mensen die daar super laarzen vandaan hebben, en zelf wil ik daar binnenkort denk ik ook wel een paar op maat laten maken. succes!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:51

tisje schreef:
ik heb ook petrie perfect... het enige grooote nadeel: je kunt ze niet oprekken doordat er een coating overheen zit (dit gaat trouwens niet bladeren). ik heb ze vier keer laten oprekken, steeds zonder succes. toen ben ik naar van huet gegaan in houten. die heeft mij heel goed advies gegeven en er een stukje leer tussen gezet en ze zitten weer als gegoten!

En de mijne konden ze wel oprekken als ik dat zou willen.

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:57

tisje schreef:
ik heb ook petrie perfect... het enige grooote nadeel: je kunt ze niet oprekken doordat er een coating overheen zit (dit gaat trouwens niet bladeren).

Ahum ik had ook petrie perfect, heb er misschien 1,5 jaar mee gereden en nu zijn ze helemaal stuk aan de binnenkant. De coating is eraf en het lijkt net of er rubber onder zit. Ik gebruik ze nu alleen nog thuis om mijn nieuwe laarzen goed te houden en ze beginnen nu ook aan de buitenkant te bladeren. Niet kopen dus!
Ik heb zelf nu cavallo winner en ze waren 250 euro (aanbieding bij divoza). Ik hoop dat deze beter zijn, iig zonder caoting. Ze zijn lekker soepel, beter dan mijn petries.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 18:02

daar ben ik dus ook bang voor en ik neem het risico niet. Bedankt, nog meer mensen?

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:07

Petrie Standaard, zit wel boven je budget, is zo'n 290 euro. Heb ze zelf en ze bevallen goed.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:09

Hoi, ik heb nu Rectiligne
Ik heb deze nog niet lang, maar heb nog geen negatieve reacties gehoord. Ze zitten ook heerlijk! Geen coating en op te rekken

Edit: ik heb mijne voor onder de honderd euro over kunnen kopen terwijl ze gloednieuw waren.

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:21

hmmz ik ga die van mij eens goed inspecteren? bedoel je dat ze binnenin afbladeren??

waar ik mijn laarzen eerst heen bracht, beweerden dat ik ze kon oprekken. maar huet (repareert af en toe ook laarzen voor petrie zelf als ze het te druk hebben) zei dat dit onzin was. en ik neem aan dat hij er iets meer afweet... mijn laarzen werden ook echt niet breder als ik ze liet oprekken..

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:36

Ik heb de Anky.. echt superlaarzen hoor!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:40

heb ook de anky's ben er tot nu toe tevreden over, ze zijn voor rundleer redelijk soepel en hebben niet veel pijn gedaan bij het inlopen..
ik vind ze persoonlijk erg mooi, maar ik ben volgens mij een van de weinig die van hoge dressuurbogen houdt..

Ik zou trouwens sowieso rundleer nemen, gaat veel langer mee en je bent meestal goedkoper uit!

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:01

ik heb super handgemaakte laarzen van JK dressuurlaarzen (Jose Kouwenhoven), zitten echt heel lekker. Zijn van zacht leer, in 2 kleuren (blauw en zwart) en voor het eerst zitten ze meteen als gegoten. Ik had ze in de opruiming (showmodel) voor 150,00 gekocht met rits/veter *o/* Normaal zijn ze iets duurder (zie haar site), maar ik denk dat ze het echt waard zijn.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:16

Ik had ook de Petrie Perfect, klote laarzen!!! De coating begon helemaal los te laten!

Nu heb ik de Mountain Horse Highrider, bevalt zeker!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:18

Ik heb Petrie Standaard, fijne laarzen.

xxRavernaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:27

hoi hoi

Ik heb ook de Mountain Horse rijlaarzen en die zitten heerlijk

groetjes

mOontj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:33

[b][i]Ik heb de Petrie Perfect als het goed is.. Ik heb ze bijna een maand, ze bevallen me nu nog wel Dus ik moet het loslaten van de coating blijkbaar nog meemaken

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:33

Moontj: Dat kan maar hoeft niet

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:34

Mijn eerste leren laarzen waren van Könings de jeugdrijlaars, had zelfs een kleine dressuurboog en kostte toen 495 guldens. Waren wel helemaal op maat gemaakt.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:02

ik heb ook mountain horse high rider laarzen....ze zitten lekker het nadeel is dat de rist van achter op een begeven moment niet meer zo stevig is en deze telkens wat afzakt. Mijn volgende keus zouden laarzen zonder rits worden en dan een paar elegantere dus niet met zo'n lompe zool er aan. Deze zijn wel ideaal om ook mee te lopen en geen last van inlopen.

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:47

ik heb mijn laarzen ook bij van huet vandaan......de petrie elite..
dit was zijn favoriet..zelfs boven zijn eigen merk...
ik wou ook eerst de anky, maar hij zei dat dat meer show was..de kwaliteit was niet echt denderent......leer is veelste slap, dus niet veel steun....e.d.

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:00

Ik heb maar direct laarzen op maat laten maken, van hippitalia, veel mensen die ik ken waren daar heel tevrede over! Het is echt een handig model, elegant, met hoge boog,laqué, de rits sluiting is achtreraan, maar loopt naar de enkel toe, zeodat ze makkelijk en snel aan en uit te doen zijn. Ik heb nu al bijna 4 jaar leren laarzen van soubirac, ben ik echt te vreden over, heb nog niet moeten laten maken of zo en ik denk dat ze net over de € 250 moeten zijn geweest!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:29

De mountain horse heb ik ook maar heb daar maar weinig steun aan als ik eerlijk moet zijn. Sinds ik de Petrie gekocht heb wil ik niet anders meer...

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:21

ik ben ook opzoek geweest naar laarzen, vanwege mijn vrij stevige kuiten moet ik dus op maat laten maken

de pertie perfect kan neit opgerekt worden vanwege de coating
pas vanaf de pertie standaart (279 euro) kunnen ze opgerekt worden

over huet hoor ik ook een hoop horror verhalen, opgeplakte zolen enzo (bij de goedkopere leren laarzen)

ik heb nu dus voor jodpuhrs (stom woord) met gladlederen pertie chaps omdat ze die wel in mijn maat hebben

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:14

Mountain horse laarzen zijn ook geschikt voor mensen met dikke kuiten!