Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:215 a 260 euro?? Pff dat vind ik echt ontzettend veel geld! Maar dat zal maar net aan de regio liggen waar je woont.

wendytjeG schreef:fries en tinker zijn niet de goedkoopste paarden. Als het je toch niet om keuringen e.d. gaat zou ik zeker overwegen om er een zonder papier te kopen, scheelt nogal in de prijs en op papier kun je niet rijden
Wat verder de kosten zijn ligt ook grotendeels aan jou en jouw eisen. Mijn paard heeft bijvoorbeeld geen hoefijzers, dat scheelt alweer als de smid komt.
Verder sta ik op een doe het zelf stal waar wel 's morgens wordt gevoerd en de paarden worden buiten gezet. Dat scheelt ook al aanzienlijk in de prijs, voor stalling, vezel, hooi en voer ben ik tussen de 120 en 140 euro per maand kwijt

Waterkippie schreef:Ik woon ook in Arnhem en sta op dezelfde stal als Loesjuh
Ik ben student en betaal de stalling en de rest wat ik nodig heb van mijn bijbaantje
Ik ken ook nog wel wat stallen, maar denk dat Loejuh al wel de meeste heeft verteld
Waar wil je gaan staan? In de omgeving van Arnhem noord of juist Arnhem zuid-elst-huissen ?
Citaat:Mag ik vragen hoe jullie dit allemaal bekostigen? Ik bedoel; hebben jullie een goede baan en dus een flink salaris, of werken jullie er zelf ook nog extra voor bij of wordt alles door een ander betaald (door ouders bijvoorbeeld..). Hier ben ik wel benieuwd naar..
Ik betaal zelf 200 euro aan stalling (volpension) 40 euro aan lessen, 60 euro hoefsmid (om de 8 wk) en 100 euro aan de verzekering (eens per 3 maanden). Dan heb je natuurlijk ook altijd nog wat kleine dingen als wormenkuren ed. Gem. ben ik iig. zo rond de 300 euro per maand kwijt.
.
Sanne1983 schreef:
[i]
Maar jij woont dan nog thuis neem ik aan of niet?? het maakt mij niet erg veel uit waar ik zal staan, als het maar niet verder dan 10 minuten rijden is, dan vind ik het nog goed te doen.
. Dan maakt het ook in Arnhem heel veel uit waar je woont en gaat staan! Ik woon in Arnhem Noord (presikhaaf) en toen ik nog in Arnhem Zuid/Huissen reed was ik toch zeker 20/25 minuten onderweg (met de auto). Dus daar moet je toch wel bij stil staan denk ik. sjakie schreef:Is ook heel erg afhankelijk. Manzano en ik wonen niet ver van elkaar vandaan, maar manzano is langer onderweg naar dezelfde stal.
.
Citaat:10 minuten is niet ver. Dan maakt het ook in Arnhem heel veel uit waar je woont en gaat staan! Ik woon in Arnhem Noord (presikhaaf) en toen ik nog in Arnhem Zuid/Huissen reed was ik toch zeker 20/25 minuten onderweg (met de auto). Dus daar moet je toch wel bij stil staan denk ik.