Bockmann trailer vraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

passie

Bockmann trailer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:11

Hoi.
We zijn van plan om een bockmann trailer te gaan kopen.Nou is mijn vraag of er iemand ervaring met bockmann trailers heeft.
Welke extra's raden jullie me aan?
Wat is beter eentje van polyester of van hout?
Een vast tussenschot (hout) of zon los van plastic.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes Danielle

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:26

Hoi wij hebben pas een bockman comfort gekocht.
Met extra's:
Zadelkamer
Aluminiumbodem (rot nooit)
Rubberen trap bescherming op de wanden (beter voor de trailer)
En een plastic tussenschot (beter voor de beentjes van de paardjes)
De onze is van polyester (vind ik mooier )

Bevalt echt goed!!

passie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:32

Ok dankje voor je reactie! Ik heb gehoord dat polyester gaat scheuren of zoiets?
En dat plastic tussenschot gaat dat niet heen en weer tijdens het rijden?

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:36

Wij hebben Bockman Duo trailer, houten wanden met polyester kap, met zadelkamer en die voldoet uitstekend ligt als een huis op de weg. Ook de onze heeft een plastic tussenschot wat ook aan zowel de voor als achterkant losgemaakt kan worden.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:03

passie schreef:
Ok dankje voor je reactie! Ik heb gehoord dat polyester gaat scheuren of zoiets?
En dat plastic tussenschot gaat dat niet heen en weer tijdens het rijden?

Polyester scheurt niet volgens mij (tenzij je de trailer op z'n dak legt misschien ) Hout kan gaan rotten, polyester niet.
Het plastic tussenschot zit goed vast waardoor het niet heen en weer kan gaan. Het voordeel van plastic tov houten tussenschot is dat als je paard een keer onverwachts opzij moet stappen, hij z'n been niet bezeert aan het schot. Een eventueel buurpaard loopt door het plastic geen blessure op.

passie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 20:24

Ok heeft nog iemand ervaring met polyester?
Maar wat je wel weer hebt met dat plastic tussen schot dat ze elkaar makkelijk kunnen trappen of niet?

NANZA

Re: Bockmann trailer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:29

ik heb een bockman uno (volgens mij),
houten wanden met kunstof laagje, gietrubberen vloer,
klep met rubber en rubber "loop latjes"erop,
Is echt een perfecte trailer!!!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:06

passie schreef:
Ok heeft nog iemand ervaring met polyester?
Maar wat je wel weer hebt met dat plastic tussen schot dat ze elkaar makkelijk kunnen trappen of niet?

Juist niet dat plastic vangt een eventuele klap prima op, terwijl het schoppende paard zich ook niet open haalt ofzo. Probeer maar een (op een beurs ofzo ) iemand die naast je staat in de trailer een schop te verkopen, via het plastic. Er gebeurt dan niet veel. Een paard kan overigens z'n buurman/vrouw ook nooit keihard raken aangezien de bovenkant een ijzeren buis is (daar kan z'n kont niet onderlangs, zodat ie nooit op volle kracht naar de buurman opzij kan slaan)

In de duurdere trailers en in die mega vrachtwagens van de echte toppers zit alleen maar een plastic tussen schot, dit is vast niet voor niks.

passie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 07:34

oke dankje voor je uitleg! Als je er zo over nadenkt lijkt me dat plastic wel beter ja!
Ik ben benieuwd of er nog iemand ervaringen en tips heeft.
ik hoor het wel
Groetjes Danielle

Mientjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:03

We hebben er ook eentje thuis. Bockmann Duo

If you have any questions, you know to find me

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:10

Ik heb juist een houten tussenschot.
Wanneer een paard komt te vallen in de trailer kan hij nooit met zijn benen onder het andere paard terecht komen met alle gevolgen van dien.
Plastic scheurt wel ! We hebben al twee keer een ingescheurde flap gehad door getrap van paarden naar elkaar. Plastic is lichterva gewicht, scheelt ook weer...
Verder heb ik er ook een gesloten hengstenschot in (niet van die tralies) zodat ze elkaar echt niet zien.
Persoonlijk vind ik een houten tussenschot beter omdat we ook met hengsten rijden (en ook met een merrie ernaast)

Voor alletwee is wat te zeggen denk ik, ieder moet dat voor zich weten.

passie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 12:01

Bedankt voor je reactie!
Dat scheuren is inderdaad niet fijn.
Maar wanneer een paard valt met een houten tussenschot kan die ook niet veel kanten op. Dat lijkt me ook niet zo goed.
Zo´n hengsten schot is voor mij niet nodig.

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:50

Bij polyester zit onder het polyester altijd hout, als het polyester beschadigd kan er vocht bij het hout komen en gaat het hout dus rotten, polyester is dus lastiger en duurder te repareren dan hout. Wij hebben ook een Bockman duo met houten tussen schot, ben er zeer tevreden over.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:53

Heb een Böckmann Master van polyester. Een super trailer die erg goed achter de auto hangt (heb namelijk nog niemand gelezen over de rijkwaliteiten). Lekker ruim en voorzien van zadelkamertje.

passie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 19:11

Indd GeJe dat is ook wel voornaam.
Ik ben ook van plan om een zadelkamertje te nemen. Want dan heb je niet meer die rommel in de auto.
Ik laat me nog eens goed informeren door die dealer. Want ik zie wel dat er veel verschillende meningen zijn!
Nog meer?

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:47

Ik las ergens dat aluminium niet rot....
Dat is de grootste onzin die er bestaat. Aluminium kan ook aardig rotten hoor! Het is een gewone metaal. Geen edelmetaal ofzo!

In mijn trailer (Humbauer) heb ik een plastic tussenschot en dat bevalt best! Wordt hout eigenlijk nog wel geleverd vraag ik me af??

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:44

Frank schreef:
Ik las ergens dat aluminium niet rot....
Dat is de grootste onzin die er bestaat. Aluminium kan ook aardig rotten hoor! Het is een gewone metaal. Geen edelmetaal ofzo!

In mijn trailer (Humbauer) heb ik een plastic tussenschot en dat bevalt best! Wordt hout eigenlijk nog wel geleverd vraag ik me af??

Hoezo grootste onzin, wat jij beweert is grote onzin.
Ooit scheikunde gehad???

Een metaaloxide wordt gevormd als een metaal reageert met zuurstof. Hierdoor ontstaat een oxide, die voor ieder metaal specifiek is.

Een voorbeeld van een metaaloxide, is het bruine ijzeroxide, beter bekend als roest.

Zuurstof kan verschillend reageren met een metaal, afhankelijk van omstandigheden. Hierdoor ontstaan dan, bijvoorbeeld, oxides met verschillende roosterstructuren, waardoor ook de eigenschappen van deze oxides steeds anders zijn.

Wanneer een metaal met water (H2O) in aanraking komt ontstaat vaak oxidatie: het zuurstofatoom in het water bindt zich aan het metaal.

Meestal zijn metaaloxides niet gewenst. Dit kan bijvoorbeeld door een beschermende laag aan te brengen: een coating (zoals verf), of een zinklaag op staal, of anodiseren van aluminium.

Metaaloxides kunnen ook gewenste eigenschappen hebben, bijvoorbeeld het zeer harde aluminiumoxide.

Corrosie van aluminium is verschillend van corrosie van staal of ijzer, omdat de aluminiumoxide aan het oppervlak van het metaal een beschermende laag vormt, en verdere corrosie verhindert.

Dus samengevat: Aluminium verandert nadat het in aanraking komt met de lucht in alumiumoxide (idd geen edelmetaal). Aluminiumoxide is harder dan aluminium.

Dit in tegenstelling tot ijzer dat verandert in ijzeroxide (roest), dit is minder sterk dan ijzer.

Voor diegenen die niet zo scheikundig zijn onderlegd:
Waarom bestaan er ander aluminiumkozijnen? Juist omdat ze nagenoeg onderhoudsvrij zijn en niet rotten.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 05:03

Komt mischien hard aan omdat jij geinvesteerd hebt in een trailer met Aluminium vloer Maar toch gaat die ook een keer rotten. Gegarandeerd!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 07:33

Afbeelding

Wij hebben zoiets ( volgens mij is het dit type), maar dan de bovenkant zilver en de onderkant zwart.

Hij bevalt super! Een in het gebruik geweldige,en ik vind het ook een mooie trailer Zeker een aanrader!!
Dit is de binnenkant:
Afbeelding
Dit is onze kleur:
Afbeelding
We konden zelfs kiezen welk plaatje ( of geen ) we erop wilden.
Dressuur, springpaarden,fokkerij, bepaalde rassen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 08:51

@ Frank: Sterker nog, ik heb de voorbeelden ervan thuis staan. Aluminium rot als de ziekte, zeker als er ijzer in de buurt is! Vraag maar aan elke bezitter van een oudere Land Rover.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:45

Nee je kunt veel beter een houten bodem nemen. Dat rot tenminste pas snel!!! Ik ken voorbeelden van aluminium trailers/bodems van 20 jaar oud waar niets aan mankeert (er bestaat idd zoiets als corrosie tgv potientaal verschillen tussen verschillende metalen (landrover), maar dit probleem is mij bij een aluminiumbodem volledig onbekend).Ik ken echter wel voorbeelden van houten bodems die na 2-3 jaar volledig verrot zijn. Het is maar wat je je paard aan wilt doen. Een aluminiumbodem (20 jaar niet rot) kost 300 euro meer. Een paard dat door de bodem zakt heel wat meer centjes en veel meer ellende voor het dier in kwestie. Ooit eens een paard gezien dat door de bodem is gegaan?? Nou ik wel en weet het zeker NOOIT geen houten bodem meer ook niet van dure trailermerken. Doe mij maar de kwaliteiten van aluminium!! Voor die paar euri meer vervoer ik mijn paarden graag veilig.

Voor elke trailer geldt natuurlijk dat je hem goed moet onderhouden zowel met een aluminium als met een houten bodem!!

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:25

manie schreef:
Nee je kunt veel beter een houten bodem nemen. Dat rot tenminste pas snel!!! Ik ken voorbeelden van aluminium trailers/bodems van 20 jaar oud waar niets aan mankeert (er bestaat idd zoiets als corrosie tgv potientaal verschillen tussen verschillende metalen (landrover), maar dit probleem is mij bij een aluminiumbodem volledig onbekend).Ik ken echter wel voorbeelden van houten bodems die na 2-3 jaar volledig verrot zijn. Het is maar wat je je paard aan wilt doen. Een aluminiumbodem (20 jaar niet rot) kost 300 euro meer. Een paard dat door de bodem zakt heel wat meer centjes en veel meer ellende voor het dier in kwestie. Ooit eens een paard gezien dat door de bodem is gegaan?? Nou ik wel en weet het zeker NOOIT geen houten bodem meer ook niet van dure trailermerken. Doe mij maar de kwaliteiten van aluminium!! Voor die paar euri meer vervoer ik mijn paarden graag veilig.

Voor elke trailer geldt natuurlijk dat je hem goed moet onderhouden zowel met een aluminium als met een houten bodem!!

Het grote probleem is dat aluminium niet laat zien dat het vergaat. Daar valt "zomaar" een gat in. Daarnaast, die potentiaalverschillen heb bij trailer ook. Waar is jouw trailer van gemaakt? In ieder geval niet geheel uit aluminium.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:00

Ja, dat wilde ik ook zeggen...
Bij Alu gaat er ineens een paard door de vloer! Bij hout is héél duidelijk te zien dat het rottende is En kun je bijtijds actie ondernemen.
En ach... Als je elke drie jaar een nieuwe trailer koopt heb je ZEKER geen problemen! Ik wil echt geen trailer van 20 jaar

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:10

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:17

In een houten bodem kun je vaak helemaal niet zien dat het rot is. De onderkant is vaak nog in redelijke staat terwijl er onder de (vaak geniete of verlijmde) rubberenmat een rottingsproces gaande is. De enige manier om dit met een houten bodem te voorkomen is de rubberen matten er los in leggen en er altijd uit te halen als je de trailer niet gebruikt.
Ik vind dit persoonlijk nogal omslachtig. Daar komt bij de in de meeste trailers de mat niet te verwijderen is. Je hebt dus geen flauw idee hoe de kwaliteit van de bodem is. Totdat je paard erdoor zat.

Nee doe mij maar aluminium. Ik hoef ook geen 20 jaar met de zelfde trailer te rijden, maar ik ken trailers met een alu-bodem die er na 20 jaar nog tiptop uitziet (en dus geen gaten in de bodem gevallen).

Maar om verplicht elke 3-5 jaar een nieuwe trailer aan te schaffen vanwege de houtenbodem gaat me ook te ver.