hoe vaak rijden jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mjet

hoe vaak rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 22:50

Ik rij zelf 1 keer per week in de bak, 1 of 2 keer longeer ik en de andere dagen rustige bosritjes. Eigenlijk geef ik haar geen dag rust, maar ze lijkt het er goed op te doen. Hoe verdelen julie de week?
Ze staat dag en nacht buiten en is spierbevangen geweest, dus regelmatig en goed opgebouwd bewegen is wel goed voor haar.

Soms denk ik wel eens van arm beest neem ik haar al weer mee. maar ja ze heeft er nog steeds lol in en bewegen voor een paard is toch goed??

wat vinden jullie hier van. Het is dus niet iedere dag hoogdravend zware dressuur of endurance of zo.

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:53

verschilt per week en ligt ook een beetje aan t weer.

meestal 2x per week in de bak. 1 of 2x per week longeren 1 of 2x per week buitenrit en op zondagochtend heb ik les.

probeer altijd 5 a 6x per week iets te doen.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:12

Te weinig :'(

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:23

Bij ons komen de paarden er elke dag uit. Ook de driejarigen die net zadelmak zijn. Ze worden gereden, gaan in de stapmolen, of worden gelongeerd. Wij hebben een schema en een bord waarop staat welk paard wat heeft gedaan van dag tot dag. Zo wordt een paard de ene dag gereden, en de andere dag aan de molen, of in de wei.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:27

mijne moeten gewoon elke dag lopen hor. Ik rij alleen niet op maandag want dan heb ik tot heel laat school en dan moet ik meteen door naar mijn werk. Maar voor de rest lopen ze allebei 6 dagen.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:34

Ik heb een 3,5 jarige, dus ik rij hem maar 3 x per week. waarvan 1x per week priveles, en 1x per week een buitenrit.

Verder longeer ik heb 1x per week, soms 2x, maar dan 1x aan de dubbele longe / pessoa en 1x simpel op een halstertje.

Verder loopt hij vaak 1x per week tussen de lange lijnen, en verder wandel ik veel met hem en staat hij dagelijks los (en zomers natuurlijk 24/7 in de wei)

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:43

Indy staat sowieso dagelijks een paar uur in de wei. Verder wordt ze 3 à 4 keer gereden, en 2 à 3 keer gelongeerd. Longeren is soms met een touwtje, maar sowieso minstens 1 keer per week helemaal los. Dus de ene week doet ze 6 dagen iets en de andere week 7 dagen.
Het gaat trouwens om een 11-jarige Haflinger.

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:47

ik rijdt ze allebei 4 soms 5 keer per week. In de vakantie 6 keer. En ik krijg ook altijd als ik rijdt privé les.

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:49

mijn paard staat overdag in de wei, hij is 4 trouwens.
1 keer per week krijg ik zeer intensieve priveles van een half uur,
daarnaast krijgt hij minstens (ofja als het weer het ook een beetje toelaat) nog 2 x in de week beweging. wat normaal gezien rijden in de bak is, of soms een enkele keer longeren.

#Ymke#

Re: hoe vaak rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:52

Mijn ruin rij ik 6 dagen in de week. Waarvan 2 dagen een uur dressuurles, 1 dag springen en de rest varieerd van wedstrijden tot een buitenrit. Gemiddeld loopt hij een uur intensief per dag, maar als het goed gaat is hij soms ook zo van me af.
Mijn merrie rij ik elke dag een 15/20 minuten. We zijn bezig met conditie opbouwen en soepelheid kweken en na 15/20min heeft ze het nu echt wel gehad.

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:58

Ik rij één keer in de week bij de manege en één keer in de week bij mijn verzorgpony's. Ik rij bij mijn verzorgpony's dan altijd buitenritjes van ongeveer een halfuurtje.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:59

Ik rij/longeer trouwens ook maar ongeveer 20 min tot een half uur ivm conditie opbouwen.

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:00

ik rij Buddy ongeveer 5 dagen in de week, ik rij twee dagen achter elkaar (45-60 min) en de andere dag longeer ik met touwtje of los, en ik probeer om hem één keer in de week stil te laten staan
Hij doet het er goed op

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:32

orisse rij ik 4-5 dagen in de week, de andere 2-3 dagen heeft ze een rustdag en word ze gelongeerd of los gegooid.

gipsy rij ik bijna nooit meer, hij is al 27 ...
die gaat elke dag naar buiten, en ik longeer hem om de dag gewoon met halster, zodat hij wel een beetje beweging krijgt. meestal ga ik ook in het weekend met hem buiten een rondje stappen, vind ie ook geweldig.

mijn eigen paard die liep altijd elke dag ... en anders longeerde ik hem, ik was gewoon van mening dat een paard wel elke dga zijn beweging nodig heeft, al is het maar effies een kwartiertje aan de longe, en een paar uurtjes naar buiten ... dan hebben ze toch hun beweging weer, vind het ook zielig die stallen waar ze 23 uur per dag tussen 4 muurtjes staan, en er dan een uur uit getrokken worden....

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:14

7 dagen per week rij ik. af en toe 6 dagen in de week. hij staat de hele dag en nacht op de wei

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:54

Ligt aan het weer en of ik het druk heb met school. Maar normaal ga ik 2-3 keer per week in de bak trainen en 2-3 keer per week de bossen in. En ik probeer me eraan te houden om haar 1 keer per week te longeren met de pessoa maar dat lukt niet altijd.
Ik rij meestal 6 keer per week.
Ze staat overdag in de wei en savonds op stal.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:59

Ik rij pas sinds drie weken weer en op elke maandag les dus dan rij ik dinsdag of longe of rustdag.(Invb school).Ze heeft iig 1 keer les in de week en dan rijden we nog 3 keer zelf en de rest is aan het werk aan de longe en iig 1 dag heeft ze vrij

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:59

Mijn streven was altijd 5 à 6 keer per week. Paard stond de hele dag lekker in de wei met andere paarden. Ik longeerde 1 keer in de week met pessoa.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:00

ik rij 1 keer per week bij een manege.. en rij ong. 2 keer per week bij me vzpony's

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:07

1 of 2 keer per week een buitenritje. Mijn paard heeft een blessure gehad en mag niet meer intensief bereden worden. Voorheen reed ik haar gemiddeld 5 keer per week

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:09

bijna elke dag .. 6 keer per week ... Als ik zondag niet zo wakker ben is het altijd wat minder maar ik probeer zovaak mogelijk te rijden ... mijn shet beweegd 3 keer in de week . dan heeft ze 2 keer een half uurtje les met lesklantjes en ik rijd er dan nog 1 a 2 keer op .

TessB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:10

Ik probeer hem niet meer dan uiterlijk 2 dagen stil te hebben staan in een week..
Mijn streven is 1x in de week longeren, en 5x in de week rijden, vooral dressuur, maar natuurlijk ook naar buiten voor de afwisseling !

Sillylilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:34

Ik rijd Stradi 5-6x in de week. Op maandag en woensdag krijg ik les op de rijvereniging en op vrijdag heb ik een half uur priveles. Op dinsdag en donderdag rijd ik gewoon thuis in de bak. Als ik dan laat thuis ben kan het voorkomen dat ik of op dinsdag of op donderdag een keer oversla. Op zaterdag heb ik vaak een wedstrijd. Verder staat hij iedere dag in de wei, weer of geen weer. Op zondag rijd ik meestal niet, omdat ik zelf dan ook hard aan een dagje niksen toe ben. Longeren doe ik eigenlijk nooit en een bos heb ik ook niet naast de deur, helaas.

randyLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:39

ik rij ook standaart 5x of 6x in de week ik krijg op woensdag 1uur prive les

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:57

Eureka moet eigenlijk elke dag wel gereden worden, anders heeft ze energie over en is ze soms niet te houden! We proberen dus elke dag te rijden en dan ook minimaal een uur! Dan is madam nog niet moe hoor, behalve als we in de bak gaan rijden (doen we 1 x in de week bij iemand anders). Dat vind ze een stuk zwaarder; vooral het buigen en met stelling rijden.

Op het moent mogen we alleen stappen; ze is een beetje ziek. Gelukkig kan ze de wei nog op, anders was ze helemaal niet te genieten! (ze is nu al strontchagerijnig.....!)