Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

MISTRAL94 schreef:Het is niet besmettelijk maar ze kunnen het wel van elkaar overnemen. Er zijn genoeg pensionstallen bijvoorbeeld die geen luchtzuigers hebben willen!
Kan ik echt zo ontzettend boos om worden!!

) luchtzuiger is. Geen een heeft het overgenomen, terwijl hackney's er blijkbaar gevoelig voor zijn. Ook haar veulens zijn allemaal luchtzuigvrij. Nee, het is niet besmettelijk en nee, het wordt niet overgenomen. 
LauEef schreef:MISTRAL94 schreef:Het is niet besmettelijk maar ze kunnen het wel van elkaar overnemen. Er zijn genoeg pensionstallen bijvoorbeeld die geen luchtzuigers hebben willen!
Dat vind ik dus echte discriminatie...Kan ik echt zo ontzettend boos om worden!!
Mijn paard is ook een luchtzuiger en de paarden rond daar doen het ook niet hoor.
Als er dan toch een paard dat begint te doen en de schuiven de schuld op mij af, dan zal ik ze eens vertellen dat iets niet goed doen met het paard
@ Jiviejik: Is er geen andere leuke stal bij jou in de buurt waar ze er geen probleem van vinden?
Want als je de stal afsluit wordt het (helaas!!!) erger!
Anders moet je er eens met de manege eigenaar over praten en afspreken van, nou we proberen het en als het niet goed gaat dan zoek jij lekker een andere stal en als het goed gaat heb je geluk
Maar normaal gesproken nemen ze het niet over maar beginnen ze er zelf mee hoor!
. Het is gewoon een neurotische muts maar tot nu toe geen paard die het heeft overgenomen. MOet ik wel zeggen dat ze vanaf maart tot november 24 uur buiten staan. Nu staan ze inmiddels weer binnen maar met een paddock, dus kunnen ze evengoed naar buiten. Enige keer dat ze het nog doet is als ik eten aan het klaarmaken ben
, je ziet inderdaad wel vaker wanneer luchtzuigen voorkomt op een stal dat meerdere paarden dit doen, paarden nemen dit niet van elkaar over maar het komt dat de paarden allemaal moeten leven in dezelfde slechte omstandigheid(hoe je het ook went of keert)..verveling is de grootste oorzaak van deze stalondeugd (ook stress)...al verbeter je de leefomstandiheid dan is het luchtzuigen niet zomaar ineens verholpen... 

Quarterh0rse schreef:Nee luchtzuigen nemen ze niet over.
Luchtzuigen komt 9 van de 10x voort uit maagproblemen en er is wel degelijk een oplossing voor en vaak geen stalondeugd.
Paard wat ik verzorg deed altijd verschrikkelijk aan luchtzuigen met wat aanpassingen aan het voer en een poedertje doet ie het nu nog maar zelden.