Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

linda_arnold schreef:Ik heb geen waterleiding in mijn stal, dus daar kan het niet aanliggen.
Daarnaast stond ik eerst drie boxen verder in een noodstal en daar hield ik het wel droog.

. Apple schreef:Je kunt er ook voor kiezen niet elke dag helemaal de stal leeg te halen, maar dit bijvoorbeeld 2 keer per week te doen. Wel elke dag opstrooien. Op die manier krijg je ook een soort 'potstal' idee met nat stro onderop (gelijk een isolerende laag) en droog stro daarboven.
nickyu schreef:maar op onze vorige lokatie hadden we ook hoog grondwater en daar toen ipv dure rubber matten stoeptegels in de stal gelegd en daar overheen het strooisel , scheelt ongeveer de helft !
Apple schreef:Je kunt er ook voor kiezen niet elke dag helemaal de stal leeg te halen, maar dit bijvoorbeeld 2 keer per week te doen. Wel elke dag opstrooien. Op die manier krijg je ook een soort 'potstal' idee met nat stro onderop (gelijk een isolerende laag) en droog stro daarboven.
) worden iets vaker helemaal uitgemest. Wel doen we elke dag even de drollen eruit halen en het schone van de rand naarhet midden halen. 1 keer in de week een half pak nieuw erop, en de stal kan er weer tegenaan. Het vlas lijkt vies te worden (krijgt een bruinige kleur). Maar de bovenlaag is droog, het isoleert en het is niet glad oid.