Toen Precious 4 was, hebben ze iemand met een opleiding aan Deurne laten komen om haar zadelmak te maken. Twee jaar later kon Pres alleen nog maar stappen en draven, en dan nog niet eens fatsoenlijk. (Lees: hoofd in de lucht, op de voorhand, scheef lopen en onregelmatig)
Wij waren dus in de voorjaarsvakantie bij Eddy en Rein (die kennissen
) en ik heb wat op Pres gestapt. Nou, erg comfortabel was het niet. Ze hebben me toen gevraagd of ik misschien die zomervakantie wou komen om te kijken wat ik met Pres kon. Ik dus in de zomervakantie daarheen, en in het begin heb ik echt een paar keer gigantische ruzie met dat paard gehad. Maar met een paar dagen (met héél veel geduld..) ging ze wonder boven wonder lekker naar beneden, de achterhand kwam eronder en ze ontspande zich door het hele lijf. Eddy en Rein wisten niet wat ze zagen. Zelfs de galop ging goed en ik kon met haar naar buiten.
Na heel lang nadenken (tot aan vorige week) heb ik besloten mijn eigen pony te verkopen en Pres te kopen. Terwijl de eigenaren zeggen dat ze nooit een fijn rijpaard zal worden en zo...
Het enige wat ik wil weten: is zo'n paard, dat zo'n slechte start heeft gehad het nog wel waard? En is het niet gewoon toeval dat ze bij mij wel wou lopen? Degene die haar zadelmak gemaakt heeft, zei namelijk dat ze gewoon een rugprobleem had wat misschien wel nooit meer goed zou komen...

) het een uitdaging iets met een dier te bereiken waarvan anderen zeggen 'wordt niet wat'.