Na het rijden, sporen af??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

row_bow

Na het rijden, sporen af??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 13:39

Ik had nu toch wat raars, loop ik in de Albert Heijn hoor ik een wat oudere man en vrouw achter me praten over sporen enz.
Zegt die vrouw zo tegen haar man ja dat paard weet wel dat het niet mag maar weet dat meisje dat ook?.
Dus ik kijk om want ik liep in mn paardenzooi met sporen.
Zegt ze zo tegen mij: Ja het is geheel tegen de regels om met sporen in het openbaar te lopen.
Vond het op dat moment belachelijk maar begon het me later toch af te vragen,
heb het ook aan mn moeder gevraagd maar die wist het ook niet.
Is het nou inderdaad zo dat je na het rijden je sporen meteen af moet doen???

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:40

Het is wel zo dat je je sporen na het rijden af zou moeten doen, weet ook niet waarom maar ik heb het vaker gehoord.
Ook omdat het gevaarlijk zou zijn ofzo.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:44

Haha haha haha, rare reactie hoor, dat moet je toch helemaal zelf weten? Ik ga ook wel eens snel in mn complete paardenoutfit een supermarkt binnen...

ellepel

Re: Na het rijden, sporen af??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:52

ik doe ze na het rijden altijd af, ben er namelijk wel eens achter blijven hangen en toen lag ik plat op mijn gezicht!!!

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:53

heej..

Ik laat ze altijd om, maar als ik mn laarzen uitdoe gaan ze af.. Ik krijg ze dan makkelijker uit maar kep ook gehoord dat dat beter is voor de voering dat die anders kapot gaat ofzow..
majah..k hoop niet dat ik een keer plat op mn gezicht ga

kus lindah

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:55

Volgens de oude ruiter/jacht etiquette moet je ze wel af doen. Je kan er namelijk andere mensen mee verwonden als je achteruit tegen iemand aanloopt.

row_bow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 13:58

ik hou ze ook altijd om heb er nog nooit wat over gehoord alleen gister dus..

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:02

had er nog nooit van gehoord.
Die mensen zijn zeker niet met de tijd meegegaan!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:09

ellepel schreef:
ik doe ze na het rijden altijd af, ben er namelijk wel eens achter blijven hangen en toen lag ik plat op mijn gezicht!!!

ik ook dan wil je snel naar links en dan blijven je sporen aan elkaar haken,daar lig je dan

maar volgens mij hoeven ze niet af hoor

Schoentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:14

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord!
Ik ga altijd boodschappen doen in de pauze met sporen aan. heb er overigens nog nooit een reactie op gehad....

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:15

Bij mij zitten ze standaart om mijn laarzen lekker makkelijk, doe soms na het rijden andere schoenen aan dus dan heb ik ze niet meer om maar vaak ook niet, zie op wedstrijd zat mensen met sporen om lopen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:15

Volgens de etiquette moeten ze idd. af maar dat is naar mijn idee wel een tikkie ouderwets
Toen ik nog met sporen reed, in een diep diep verleden ben ik ook nog wel eens plat gegaan, bleef idd. ook met de ene spoor in het bandje van de ander haken, daarna altijd afgedaan

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:30

Ik rijd altijd met schoenen en chaps dus ik doe ze na het rijden altijd gelijk af.
Maar ook omdat ik mijn chaps altijd op stal laat liggen anders vergeet ik ze de volgende dag mee te nemen.

Maar ik heb het ook nooit gehoord dat het niet zou mogen.
Al moet ik zeggen dat als je van die wieltjes draagt dat dat voor mensen die niet rijden best shokkerend kan zijn.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:00

als ik naar clip ga zit ik altijd op de scooter met sporen aan dus ook als ik moet tanken of even een winkel binnen loop. Vind het eerlijk gezegd maar een beetje onzin als je ze niet aan mag houden

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:03

beautylover schreef:
ellepel schreef:

ik ook dan wil je snel naar links en dan blijven je sporen aan elkaar haken,daar lig je dan

maar volgens mij hoeven ze niet af hoor

Heb ik ook ooit gehad. Toen liep ik snel achter Lenn langs, en bleef ik aan d'r spoor hangen. Dus lag ik ook plat op de grond. Ik had alleen niet door dat ik aan d'r spoor was blijven hangen, maar dacht dat ze me liet struikelen. Haha, flinke ruzie gehad en al

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:20

Ik heb er nog nooit van gehoord.. Zelf rijd ik niet met sporen..

Maar ken wel iemand die met sporen rijdt, maar die heeft ze gewoon standaard aan haar laarzen zitten.

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:58

Nou traplopen en autorijden zou gevaarlijk kunnen zijn als je het ff logisch bekijkt. Ik doe ze altijd af en leg ze in de kast. Maar heb eerst ook altijd gehad dat ik ze gewoon om hield........

Niet mogen lijkt me stug, dat het misschien verstandiger is ze af te doen das iets anders.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:01

nou ze zitten bij mij om me laazren dus ze gaan pas af als mijn laarzen uit gaan. Ik vind t dus onzin

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:02

SuusEventing schreef:
Volgens de oude ruiter/jacht etiquette moet je ze wel af doen. Je kan er namelijk andere mensen mee verwonden als je achteruit tegen iemand aanloopt.

nou ik geloof dat dat met mijn kleine knopspoortjes wel mee zal vallen , hahaha

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:16

de laatste keer dat ik met sporen reed is alweer een behoorlijk tijdje geleden, maar toen had ik ze gewoon om hoor (waren knopsporen dus ik denk niet dat ik er iemand mee had kunnen verwonden)
en bovendien, ik loop toch niet zomaar achteruit tegen iemand aan, ik kijk altijd waar ik loop:+

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 15:16

Citaat:
SuusEventing schreef:

nou ik geloof dat dat met mijn kleine knopspoortjes wel mee zal vallen , hahaha

Tsjaa, Dat zal bij mij ook wel mee vallen,,met die kleine knopjes

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:20

SuusEventing schreef:

Hoe groot is de kans dat je achteruit tegen iemand aanloopt

En tsjah, de jachtetiquette.. Als je die moet gaan volgen wordt je he-le-maal ziek! Ik bedoel dan de jachtetquette bij de Veluwehunt. wat een overdreven gedoe
Ik zie geen kwaad in een stel sporen die je omhebt in een supermarkt..

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:24

Volgens de politie moeten ze ook af....
Een jongen bij ons op de manege werd een keer aangehouden op de fiets. Hij moest ze af doen en in z'n jaszak, want ze worden door de politie gezien als wapens..... Ook een tikkie overdreven maar goed..

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:32

Nou ik ga zo vaak boodschappen doen na het paardrijden en ook met sporen om hoor (niet dat ik vaak met sporen rij) maar ik denk niet dat ik iemand met mijn knopjes kan verwonden hoor

QueJira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:35

gianlucka schreef:
Volgens de politie moeten ze ook af....
Een jongen bij ons op de manege werd een keer aangehouden op de fiets. Hij moest ze af doen en in z'n jaszak, want ze worden door de politie gezien als wapens..... Ook een tikkie overdreven maar goed..

volgens mij zijn ze makkelijker te gebruiken als wapen als je ze af hebt gedaan en in je zak hebt zitten,dan dat je ze om je laarzen vast hebt