ik heb al vaker topics geplaatst over de slof of andere hulpteugel in het algemeen, maar ik heb vandaag weer les gehad (met slofje erbij dus) maar ik vind zelf dat het steeds een stapje vooruit gaat (en niet achteruit doordat ik 1 keer per week tijdens les de slof erbij heb) vandaag bijvoorbeeld was mijn pony al los in het begin maar met het aandraven wilde ze zich er wat uitdrukken, ik was blij dat ik dan even kan zeggen van hey let even op, kom naar beneden en vooruit..
we oefenen nu regelmatig schouder binnenwaarts en ik moet zeggen ze pikt het super op! vandaag mochten we vanuit een volte de travers oefenen, ik dacht travers??? dat lukt niet hoor haha
maar ze deed het in de stap al best goed (nog nooit gedaan he?) maar toen mocht ik aandraven en vanuit de volte hoefslag volgen en travers proberen, ik vond het een moeilijke oefening! bonny ook want af en toe snapte ze het niet en kwam ze een stukje in verzet (omhoog of achteruit of bokje) maar op een gegeven moment zat ze er een stukje in! wat gaaf was dat! de les verliep best goed, af en toe had ik profijt van mijn slof en af en toe kon ik m lekker laten vieren (moet ik zelf ook goed aan denken) met het wijken had bonny niet veel zin meer.. begon ze een beetje in te kakken en irri te lopen doen maarja niet alles kan goed gaan.
nu denken jullie nou wat is je vraag nu?
er zijn er velen die er hier en bij mij in de buurt gek over denken als ik alleen met les een slofje pak en dat ik haar dus dan in de houding trek ofzo, maar er zijn er vast meer onder jullie die dit met les (of gewoon met rijden doen) en hoe denken jullie daarover? ik bedoel, door al dat gepraat van anderen kan ik het me nog weleens aantrekken hoor als er word gezegd van, je doet het omdat het makkelijker is voor jou en je instructrice of omdat het anders nooit lukt.
maar ik vind dit grote onzin, door de weeks rijd ik ook gewoon zonder en dan gaat het ook! (wat moeizamer en langer loswerken) maar ik bedoel met les wil je weer wat bijleren en ik vind dat een slofje haar dan net wat gehoorzamer kan maken.. en ze doet het schouderbinnenwaarts, travers enzovoorts echt niet door dat ik de slof eraan heb want daar kan je je paard echt niet intrekken vind ik.
wat ik met dit topic wil zeggen is dat ik gewoon mijn schuldgevoel over de slof (mede door anderen aangepraat) kwijt wil! en jullie mening ook graag hoor en wie er ook zo mee rijd?
mijn instructrice heeft bijna nooit meer commetaar over mijn slof gebruik want ik weet nu zo bijna zelf wanneer hij extra in moet werken en wanneer hij losser kan, ik rijd mijn pony goed voorwaarts zodat ze niet op die voorhand kan gaan, zo dat was het wel weer! hoop op leuke en goede reacties of gewoon op commentaar (maar hou het liefjes, ik wil het beste voor mij en mn pony)!!
groetjes!