Weet het zelf niet hoor , daarmee dat ik het eens vraag
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Miss_Montana schreef:Nou 'tuurlijk niet' zou ik niet zeggen Hollybolly. Het is dus zo dat Anky haar paarden erg diep rijd. Ik heb foto's gezien in het AD waarop Salinero met z'n kin op zijn borst liep tijdens de training. In Duitsland werd dit aangegrepen om er veel ophef over te maken. Nu ben ik ook niet op het te diep rijden en toen ik de foto's zag dacht ik toch wel van oeh! Anky was er zelf ook voor uit gekomen dat ze dit deed, voor betere prestaties of iets dergelijks. Op bokt zijn meerdere discussies geweest over Anky en haar manier van trainen. Na wat ik in dat topic heb gelezen weet ik niet goed wat ik van haar moet denken. Er stonden nl best nare dingen in over hoe paarden daar worden getraind, ook dat er een mentaal in ingestort of weet ik veel. Ik heb zelf niet veel gezien op het diep rijden na dus ik hou mijn mening op neutraal tot er concrete bewijzen komen.

Citaat:Het bijna logisch volgende tweede onderdeel van het platform was de training van de Olympische en Europese kampioene Anky van Grunsven met haar kampioenspaard Keltec Salinero. Samen met coach èn bondscoach Sjef Janssen lichtte Van Grunsven haar trainingssysteem van het 'rond en diep' toe en beantwoordde alle mogelijke vragen. Van Grunsven noemde daarbij drie kernwoorden: niet trekken, controle en variatie. Juist over de mate van het rond en diep rijden, is Van Grunsven de laatste tijd zeer aangevallen. Bij haar demonstratie en uitleg benadrukte Van Grunsven dat aan die extreme mate van rond en diep rijden jaren van spieropbouw en training vooraf is gaan en dat die mate beslist niet voor alle paarden nuttig en nodig is en al helemaal niet voor paarden in de basissport. Van Grunsven besloot met ook de noodzakelijke variatie in trainingshouding te benadrukken: "Er wordt wel steeds over rond en diep gesproken, maar mijn paarden moeten toch echt kort, lang, laag, diep, hoog, op alle manieren willen en kunnen gaan."

) 
Dancie schreef:ik vind de reacties van ik weet zeker dat anky het niet doet een beetje raar hoe weet je dat nou zeker misschien mishandelt ze ze wel bij mij op stal staat er iemand en die rijd m met haar paard zit best wel netjes en slaat haar paard haast dood als die zich 1 x vcerkeerd beweegt dus het heeft er niks mee temaken of een paard goed loopt door mishandeling of geen mishandeling