anky van grunsven aangeklaagt voor paardenmishandeling?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

anky van grunsven aangeklaagt voor paardenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:39

is het juist dat anky aangeklaagt is voor paardenmishandeling? Heb dit onlangs enkele mensen horen zeggen dat ze thuis vooral tijdens het trainen haar paarden mishandelt....
Weet het zelf niet hoor , daarmee dat ik het eens vraag

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:40

Er zijn een aantal mensen die dat hebben geprobeert (een of ander duits blad) maar dat is ongegrond verklaart.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:42

jeetje zeg wat belachelijk. In duitseland is ze wel een paar keer aangeklaagt maar ze heeft het iedere keer weer gewonnen. Ze heeft gewoon een harde hand om haar paarden te trainen het werkt wel, anders was ze geen topamazone

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:44

miss is het zo maar ze houd ziels veel van die paarden kijk het afscheid van bonfire en een te harde hand ja ieder traint zijn paard anders

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:12

Wat een onzin, ik zie dat niet in haar hoor:? Ik heb geen bewijs dat het niet zo is, maar roddels zijn er altijd en ik denk dat dit er ook een is

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:18

Gaan ze hier nou opnieuw mee beginnen?
Of is dit hetzelfde wat al maanden loopt ..
Vind het maar onzin, beetje concurentie zou toch goed moeten zijn ..
Maar jaa, sommige moeten van alles verzinnen om de concurentie maar uit te schakelen ..
Srry maar vind het behoorlijk zwak hoor ..

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:29

Ik krijg hier een sterk déjà-vu-gevoel... Eerlijk gezegd word ik er een beetje moe van, ik classeer het onder "jalousie".

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:25

tuurlijk mishandeld anky haar paarden niet, anders zouden haar paarden niet zo hun best doen voorhaar. De duitsers konden het niet winnen van haar en zijn toen het belachelijke verhaal van de mishandeling gaan verzinnen, hoe komen ze daar dan bij? heeft iemand nooit zijn paard eens een corrigerend tikje gegeven? het is dus niet waar en gelukkig heeft ze de zaak gewonnen.... de duitsers hoopten namelijk dat ze voor de WK dan niet goed haar hoofd erbij zou kunnen houden (heeft ze zelf gezegd) en dat ze dan domme foutjes zou maken... maar dat is niet gebeurd want ze heeft super gereden

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:43

voor zover mogelijk op zo'n topniveau zullen die paarden het best goed hebben. Als ik me haar kuren met Bonfire en Salinero weer ff voor me haal... volgens mij wilde die 2 allebei erg graag hun best voor Anky doen; niet bepaald een reactie van paarden die mishandelt worden!

Anoniem

Re: anky van grunsven aangeklaagt voor paardenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:48

Nou 'tuurlijk niet' zou ik niet zeggen Hollybolly. Het is dus zo dat Anky haar paarden erg diep rijd. Ik heb foto's gezien in het AD waarop Salinero met z'n kin op zijn borst liep tijdens de training. In Duitsland werd dit aangegrepen om er veel ophef over te maken. Nu ben ik ook niet op het te diep rijden en toen ik de foto's zag dacht ik toch wel van oeh! Anky was er zelf ook voor uit gekomen dat ze dit deed, voor betere prestaties of iets dergelijks. Op bokt zijn meerdere discussies geweest over Anky en haar manier van trainen. Na wat ik in dat topic heb gelezen weet ik niet goed wat ik van haar moet denken. Er stonden nl best nare dingen in over hoe paarden daar worden getraind, ook dat er een mentaal in ingestort of weet ik veel. Ik heb zelf niet veel gezien op het diep rijden na dus ik hou mijn mening op neutraal tot er concrete bewijzen komen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:58

Miss_Montana schreef:
Nou 'tuurlijk niet' zou ik niet zeggen Hollybolly. Het is dus zo dat Anky haar paarden erg diep rijd. Ik heb foto's gezien in het AD waarop Salinero met z'n kin op zijn borst liep tijdens de training. In Duitsland werd dit aangegrepen om er veel ophef over te maken. Nu ben ik ook niet op het te diep rijden en toen ik de foto's zag dacht ik toch wel van oeh! Anky was er zelf ook voor uit gekomen dat ze dit deed, voor betere prestaties of iets dergelijks. Op bokt zijn meerdere discussies geweest over Anky en haar manier van trainen. Na wat ik in dat topic heb gelezen weet ik niet goed wat ik van haar moet denken. Er stonden nl best nare dingen in over hoe paarden daar worden getraind, ook dat er een mentaal in ingestort of weet ik veel. Ik heb zelf niet veel gezien op het diep rijden na dus ik hou mijn mening op neutraal tot er concrete bewijzen komen.

Amen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:09

Tnx Skitter

Hier legt Ankie het zelf uit:
Citaat:
Het bijna logisch volgende tweede onderdeel van het platform was de training van de Olympische en Europese kampioene Anky van Grunsven met haar kampioenspaard Keltec Salinero. Samen met coach èn bondscoach Sjef Janssen lichtte Van Grunsven haar trainingssysteem van het 'rond en diep' toe en beantwoordde alle mogelijke vragen. Van Grunsven noemde daarbij drie kernwoorden: niet trekken, controle en variatie. Juist over de mate van het rond en diep rijden, is Van Grunsven de laatste tijd zeer aangevallen. Bij haar demonstratie en uitleg benadrukte Van Grunsven dat aan die extreme mate van rond en diep rijden jaren van spieropbouw en training vooraf is gaan en dat die mate beslist niet voor alle paarden nuttig en nodig is en al helemaal niet voor paarden in de basissport. Van Grunsven besloot met ook de noodzakelijke variatie in trainingshouding te benadrukken: "Er wordt wel steeds over rond en diep gesproken, maar mijn paarden moeten toch echt kort, lang, laag, diep, hoog, op alle manieren willen en kunnen gaan."

Bron: www.knhs.nl

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:15

Ik denk niet dat Anky de enige is. Maar ik weet niet of we dit mishandeling of trainingsmethodieken moeten noemen. Als je zoveel van een paard verwacht kom je er niet alleen met suikerklontjes voeren en een klopje meegeven. Ook in de springsport gebeuren ook wel dingen waar we niet blij van worden.
Topsport is een harde wereld!

magriet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:31

Zij weet heel goed waar zemee bezig is in de training dus dierenmishandeling wil ikhet niet noemen. Net wat Memuska zegt. Pure jalouzie

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:44

Ik twijfel er niet aan dat ze heel goed weet waar ze mee bezig is, maar zoals gezegd 'topsport is een harde wereld' en dan worden grenzen wel eens verlegd.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:27

Krijgen we die discussie weer.
Anky mishandelt d'r paarden echt niet en dat durf ik 200% zeker te zeggen.
Topsport is hard dat zeg ik niet en dat is ook zeker niet voor ieder paard weggelegd.
En dan wil er wel is 1 tussen zitten die het niet red.
Lichamelijk of mentaal, maar dat is met mensen precies zo.
Nee bij anky worden de paarden echt wel goed verzorgd hoor daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

dola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:22

Ik hou me niet zo met dressuur bezig en weet er ook niet zo veel vanaf maar als ze die paarden zou mishandelen doen ze het echt niet zo, als je der ziet rijden zie je ook echt dat de paarden het voor haar willen doen....dat vind ik dan

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:29

Die paarden zijn haar inkomsten. Ze zou wel uitkijken hoe ze daarmee omgaat. Als ze ze echt zou mishandelen zouden ze nooit zo constant op hoog niveau kunnen presteren.
Ze heeft zoveel ervaring dat ze echt wel weet waar ze mee bezig is. Anders had ze simpelweg niet op dat niveau kunnen rijden.

Maar volgens mij is dat al heel oud nieuws.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:05

Mishandelen denk ik niet dat het is anders had ze niet zo'n goed bedrijf en zou ze niet op zo'n hoog niveau lopen. En ik denk als zij haar paarden niet eens een tik verkoopt dat ze op een gegeven moment over haar heen lopen. Het is net als de roddel van dat Anky nooit de paarden echt deed rijden alleen een paar keer voor grote wedstrijden en rijden zouden de grooms doen, maar ja ik denk dat anky niet voor niets voor paarden heeft gekozen en ze wel weet wat ze doet!!

sidneylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:33

mishandelen doet ze haar paarden niet dat weet ik wel zeker, ze is er heel zuinig op. En ja over de training kan ieder zijn eigen mening hebben maar wat iedereen ook zegt ze krijgt het toch voor elkaar om salinero naar de olympische titel te rijden in een korte tijd, en dat heeft ze echt verdiend.

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:37

Ik denk niet dat ze de paarden mishandelt, maar ze heeft gewoon top paarden. en tja, misschien wil ze het te snel goed doen

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:07

ik vind de reacties van ik weet zeker dat anky het niet doet een beetje raar hoe weet je dat nou zeker misschien mishandelt ze ze wel bij mij op stal staat er iemand en die rijd m met haar paard zit best wel netjes en slaat haar paard haast dood als die zich 1 x vcerkeerd beweegt dus het heeft er niks mee temaken of een paard goed loopt door mishandeling of geen mishandeling

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:22

Als je probeert zo'n prestatie te bereiken door een paard lens te slaan dan zal je de top nooit bereiken. Zo'n paard zal nooit ontspannen lopen en dat doen Anky's paarden wel (oke behalve in Aken dan )

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:09

Dancie schreef:
ik vind de reacties van ik weet zeker dat anky het niet doet een beetje raar hoe weet je dat nou zeker misschien mishandelt ze ze wel bij mij op stal staat er iemand en die rijd m met haar paard zit best wel netjes en slaat haar paard haast dood als die zich 1 x vcerkeerd beweegt dus het heeft er niks mee temaken of een paard goed loopt door mishandeling of geen mishandeling

Als je ze dagelijks ziet rijden dan weet je het wel zeker.. Toch?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:10

Over de LDR...
Ik ben overtuiged dat het ook bij de meeste paarden op de klassieke/duitse manier kan. Dus zonder LDR.

Tot een bepaald niveau zeker. Ken nu ook paarden die tot ZZ-Zwaar/PSG nog zo (Klassiek/Duitse manier) worden getraind.

Wel is het zo dat de GP natuurlijk anders is, en zwaarder voor een paard is. Misschien dat je dan wat anders, beter, los moet rijden.

Maar ja zoals de gezegde gaat; er leiden meer wegen naar Rome.

Om de ene manier 'mishandeling' te noemen is ook wel extreem, ik zet gewoon mijn vraagteken neer, of het allemaal wel echt nodig is..

Helaas is het zo, dat de mensen die LDR na doen, vaak gewoon aan het klooien zijn, waardoor het paard nauwlijks meer aan het lopen komt.
Nu merk ik dat dit vrij off-topic is...