aangereden door staleigenaar, wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

aangereden door staleigenaar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 21:35

mijn vriendin en ik staan op dezelfde stal.
nou is er gister wat gebeurt en nu weet mn vriendin niet wat ze moet doen.
t gaat om t volgende:
ze had haar auto achterthuis (bij de stallen) geparkeerd en de staleigenaar moest weg met de vracht auto, hij is toen achteruit gereden, voluit op haar(bijna nieuwe auto) en nu is bijna de hele achterklep ingedeukt, je kan zo in de kofferbak kijken.
maar nu wil de staleigenaar niet voor de schade opdraaien, hij zegt moet je je auto maar voorthuis neer zetten.
de stallen zijn goed koop en daarom staan we daar eigenlijk ook, omdat we niet veel meer kunnen betalen, maar als ze er een zaak van zal maken, dan moet ze vast naar een andere stal en ik ook want ik was getuige,
HELP wat moet ze doen??????
(sorry voor het lange verhaal)
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-11-05 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:41

aangeven bij de politie... die man heeft niet het recht om op die auto te rijden dus hij is de schuldige

pippie123

Re: help

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:37

Ik neem aan dat hij gewoon goed verzekerd is en dan is het helemaal geen probleem, dus ik snap niet waarom hij zo moeilijk doet. HIJ rijd toch tegen die auto aan, hij moet opletten hoor. Gewoon aangifte doen als hij niet toegeeft.....Kom nou...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 07:54

waarschijnlijk is hij dan niet goed verzekerd...
denk toch aangifte doen en de verzekering inschakelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:01

ellepel schreef:
waarschijnlijk is hij dan niet goed verzekerd...
denk toch aangifte doen en de verzekering inschakelen...

precies! en kijk alvast uit naar een andere stal (mocht ie moeilijk gaan doen). normaal MOET hij verzekerd zijn ja.

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:06

Jeetje ik begrijp je dilemma.Je wilt graag op die stal blijven,maar ook dat de schade vergoed word.Alleen ik zou zelf niet bij iemand op stal willen staan die me zo behandeld.Het si zijn schuld dus hij moet dokken,ik zou maar een andere stal gaan zoeken.En als hij zo met jullie omgaat,hoe respectvol gaat hij dan met jullie paarden om?Veel sterkte en ik hoop dat jullie er uit komen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:09

tjah, hij kan hoog en laag springen maar hij zal gewoon de verzekering in moeten schakelen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:10

Hollybolly schreef:
aangeven bij de politie... die man heeft niet het recht om op die auto te rijden dus hij is de schuldige

Dat wordt moeilijk want het ongeluk is NIET op de openbare weg gebeurd maar op zijn eigen terrein.
Op je eigen terrein gelden namelijk je eigen regels en niet de regels van de Wegenverkeers Wet waardoor je schade een civiele zaak is geworden, dus is het voor de politie moeilijk om in te grijpen.
Ik zou het dus eerst via de verzekering proberen te regelen.

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:59

Ilindra schreef:
Dat wordt moeilijk want het ongeluk is NIET op de openbare weg gebeurd maar op zijn eigen terrein.
Op je eigen terrein gelden namelijk je eigen regels en niet de regels van de Wegenverkeers Wet waardoor je schade een civiele zaak is geworden, dus is het voor de politie moeilijk om in te grijpen.

Dit is echt onzin hoor.
Gewoon nagaan bij welke maatschappij en onder welk polisnummer hij verzekerd is en deze maatschappij rechtstreeks aansprakelijk stellen. In dat geval moet hij de schade wel melden bij zijn verzekeraar.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:48

ik ben het eigenlijk wel eens met ilindra... en als er voortshuis een plaats staat waar je de auto neer kunt zetten,moet die daar ook staan...

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:52

Je moet inderdaad proberen het via de verzekering te regelen. Een erf geld niet al een openbare weg, zoals eerder aangegeven. Het is wel een beetje een lastige zaak...
Succes ermee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:57

Ilindra schreef:
Hollybolly schreef:

dus met andere woorden; ik kom bij de TS haar paardje bekijken, parkeer mn auto op zijn terrein, dan mag hij gewoon met zijn auto op mijn auto inbeuken omdat hij mij niet mag ofzo? dus op je eigen terrein mag je andermans auto in elkaar rammen ongestrafd HAHAHAHA, neeeeee zo gaat dat niet hoor. politie bellen en zorgen dat hij zijn verzekering inschakeld. en ilonaz? waar sta je? als je in noord-holland zit heb ik misschien tijdelijk wel een plekje voor je paard. als je wil mag je me pb-tje sturen.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:59

nou...jij hoort jou auto dan ook niet op zijn terrein te plaatsen!
er staat niet voor niets een 'parkeerplaats' voor aan z'n huis

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:05

beautylover schreef:
nou...jij hoort jou auto dan ook niet op zijn terrein te plaatsen!
er staat niet voor niets een 'parkeerplaats' voor aan z'n huis

oke daar heb je helemaal gelijk in, maar als ik het eigenwijs toch doe (misschien weet ik niet dat het niet mag als ik voor de 1e keer daar kom) heeft hij nog steeds niet het recht om mijn auto in elkaar te beuken.....

je mag al niet eens een inbreker in je eigen huis slaan!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:08

en daar heb jij ook weer helemaal gelijk in
ze zijn beide fout...

maar de eigenaar kan nu dus wel zeggen van; 'ja het is per ongeluk gebeurt,en die auto hoort hier niet eens te staan'
toch?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:18

beautylover schreef:
en daar heb jij ook weer helemaal gelijk in
ze zijn beide fout...

maar de eigenaar kan nu dus wel zeggen van; 'ja het is per ongeluk gebeurt,en die auto hoort hier niet eens te staan'
toch?

mot ie toch dokken hahahaha, ik heb hier ook niet al te veel verstand van, maar hij moet toch verzekerd zijn? dan is er toch geen brand? wel een eikel hoor.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:19

Schadeformulier invullen (had je eigenlijk direct moeten doen) en opsturen naar de verzekering. Zou mooi zijn als hij zijn deel ook in wil vullen, maar dat zal wel niet lukken...

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:19

ja maar zij is nu dus wel de grootste fout,want zij heeft haar auto daar gewoon niet neer te zetten als er een parkeerplaats is

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:21

Margreet schreef:
Schadeformulier invullen (had je eigenlijk direct moeten doen) en opsturen naar de verzekering. Zou mooi zijn als hij zijn deel ook in wil vullen, maar dat zal wel niet lukken...

Daartoe kan de verzekeraar hem dwingen hoor!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:21

oh? leg eens uit dan hoe ze dat willen gaan doen?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:22

Ja, maar dat lukt haar niet als ze met een pen en dat formulier voor 'm staat denk ik maar zo Daarom zo veel mogelijk invullen en verder door de verzekering laten afhandelen.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:26

Maar als die stal zo goedkoop is, maar je vriendin zou zelf voor die schade moeten opdraaien. Nou dat weegt niet op tegen die goedkopere stal. Geloof mij maar. Schadebedrijven hebben een leuke prijslijst. Ik zou hem dus ook dwingen via de verzekering het terug te vorderen.

LDRD

Re: aangereden door staleigenaar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:27

Door er fijntjes op te wijzen dat het zijn verplichting is bij schade en dat er anders 'passende maatregelen' genomen worden.
Dat helpt vrij goed over het algemeen.

Anoniem

Re: aangereden door staleigenaar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:30

ilonaz heeft zelf nog niet gereageerd, ben benieuwd wat ze gaat doen....

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:30

ja maar hij is niet de eerste fout ingegaan,zij wel!
ze kan hem in princiepe niks maken,zij zet haar auto achter de vrachtwagen neer...terwijl er voor een 'parkeerplaats' is,en hij kan gewoon zeggen dat hij de auto niet gezien heeft en dat de auto daar niet hoort te staan.

wat wil ze doen?
maargoed,ik ben wel nieuwschierig wat de verzekering eraan gaat doen