passier -> grand gilbert

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

passier -> grand gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:49

ik ben op zoek naar een nieuw zadel en nu is mij aangeraden om een passier, Grand Gilbert te nemen. Heeft iemand van jullie hier ervarring mee? Naar het schijnt is hij redelijk hard...

Coberlina

Re: passier -> grand gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:59

hey
ik heb een tijdje met een passier grand gilbert gereden. Hij is absoluut niet hard! Ik zat er heel graag op.
Ik was ook van plan er zo een aan te kopen, maar dat was spijtig genoeg veel te duur. Ze zijn rond de 2000 euro nieuw.
Als je van plan bent zo een te kopen, kan je er toch eerst een keer mee rijden? Dan weet je gelijk hoe hij zit. Het zadel moet toch worden aangepast aan je paard.
Alleszins ik ben vol lof over passier zadels ze gaan ook lang mee, en moest je het na een aantal jaar willen verkopen, dan zal je er nog vrij veel geld van terug krijgen!
xxx

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 21:02

ok bedankt, ik was zeker en vast van plan om er eerst eens mee te rijden hoor, maar aangezien die persoon waar ik eens aan vroeg van , een passier grand gilbert zadel, hoe zit dat , en die begon dat zadel direkt af te keuren tot en met ...daarmee dat ik het dus eerst hier eens vraag of het een goed zadel is

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:11

heerlijk zadel
ik wil niets anders meer
had voorheen een kieffer wien.
en wilde een ander
met verschillende zadels gereden
en wilde eigenlijk weer een kieffer aanschaffen
totdat ik met een passier grant gilbert ging rijden
een heerliik zacht zadel
met iets knie wrong
ik wil echt geen andere meer.
heb de mijne tweede hands gekocht,ben je ook nog een kliene
1000 euro kwijt
de mijne koste 600 persoon moest er snel vanaf
had geld nodig denk ik.
ik ben er erg blij mee

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:21

Ik heb ook zo'n zadel!! erg fijn!! helemaal niet hard. Bovendien past hij op bijna elk paard!!!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:23

Iemand van stal heeft er een en heeft de beenwrongen eruit laten halen. Ik vind het voor geen meter rijden (omdat de beenwrongen eruit zijn) maar zij is er wild van.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:05

loeder schreef:
Ik heb ook zo'n zadel!! erg fijn!! helemaal niet hard. Bovendien past hij op bijna elk paard!!!

Mijn paard is de rede waarom er bijna staat. Prisca paste hem niet. Ik moet toegeven dat ik hem op de bok in de winkel ook al niet zo fijn vond. Ik vind hem wel hard, maar mijn lesgeefster zweert erbij.

Het hangt echt van je persoonlijke voorkeur af of je hem fijn vindt of niet. En natuurlijk of hij wel op je paard past. Ik zou gewoon een zadelpasservice laten komen, dan kan je proefrijden.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:17

Ik heb er nooit op durven zitten omdat ik bang was dat ik het een fijn zadel zou vinden (Heb niet zoveel geld, vind 2.100 euro echt te veel geld, als normale zadels rond de 1.500 euro of minder liggen). Maar ik heb hem op verschillende paarden zien liggen en ik vond hem op allemaal niet goed liggen. Ook vind ik het kussenkanaal te smal.

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 11:19

kun je die op maat laten maken? want als je hem op maat laat maken, dan moet ie toch goed op je paardje liggen?
Ken iemand die ermee rijd en hem echt super vind, dan ken ik nog iemand anders die zegt dat ie super hard is.....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:36

Ik vind het een heerlijk zadel, vind het echt zo'n zadel van Als je daarmee hebt gereden wil je niets anders meer, ze zijn echt absoluut niet hard!
Je kunt ze gewoon aan laten passen aan je paard trouwens, dus ik zou zeggen, laat een zadelpasservice komen en probeer het zeker een keer erop te leggen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:43

Perfect zadel! Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen van mijn man, lief he

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:49

Ik vond em niet fijn.....

Ik heb nu een Spalding en ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit meer een ander zadel zal komen, ik vond het idd te hard en glad en het lag niet zo mooi op mijn paard. Een stalgenootje van mij heeft een Grand Gilbert en die is er heel blij mee en past het ook op verschillende paarden, ik had denk ik dus pech !!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:08

vind het een fijn zadel; voordeel is dat ze vaak heel goed passend te maken zijn. nadeel dat ze zo duur zijn......... Ik zou ervoor gaan om een 2e hands via een goede zadelmaker aan te schaffen en passend te laten maken (ben je een stuk goedkoper uit). Nieuwe zadels zijn binnen 2 jr. nog maar iets meer dan de helft van de nieuwprijs waard.....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:12

loeder schreef:
Bovendien past hij op bijna elk paard!!!

Geen enkel zadel past op bijna elk paard. Ik heb zelf ook jaren een Garnd Gilbert gehad maar ben er niet kaopt van. Het zit heerlijk maar voor de rug van je paard zijn er veel betere zadels te koop. Vooral de vrij nauwe kamer vind ik een minpunt.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:14

ik vind het zadel ook absoluut niet fijn, ik vind het persoonlijk een hard zadel. Ik heb er ook ooit een gehad en die is binnen een paar manden net zo hard weer de deur uit gegaan!! Het zijn leuke zadels maar absoluut niet voor dat geld!!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:25

Zover ik weet past hij wel op elk paard,
de gewone standaard misschien niet, maar je kan ze precies zo bestellen als jouw paard het nodig heeft
Voor mijn Gribaldi heb ik er eentje met een extra wijde kamer, van achter 2 cm hogere kussens en extra lange zweetbladen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:30

Katja schreef:
loeder schreef:
Bovendien past hij op bijna elk paard!!!

Geen enkel zadel past op bijna elk paard. Ik heb zelf ook jaren een Garnd Gilbert gehad maar ben er niet kaopt van. Het zit heerlijk maar voor de rug van je paard zijn er veel betere zadels te koop. Vooral de vrij nauwe kamer vind ik een minpunt.

Dat ben ik niet met je eens. Mijn paard is jarenlang gevoelig geweest o de rug. Eigenlijk dacht ik al dat het nooit over zou gaan. SInds mijn passier GG heeft hij nergens meer last van. Mijn eerdere kieffer Wien paste ook, maar blijkbaar zit dit hem toch lekkerder. Zelfs bij de hardste poetsbeurt heeft hij nergens last van.

Ik zit er ook lekker op, het zadel voelt voor mij niet hard. Ik vind het wel stevig, en dat vind ik prettig, ik houdt niet van die stoel-zadels, die zo zacht zijn dat je er zowat niet meer rechtop in kunt zitten. Maar dat is een kwestie van smaak.

Wel past mijn zadel niet goed op mijn andere merrie. Zou ik em anders laten opvullen, dan zou ie haar wel passen, maar nu hij mijn ventje zo goed past doe ik dat maar niet. Hij voelt zich er zo lekker bij!

Ook zijn de meningen over het nut van een extreem breed kussenkanaal ook nogal verdeeld. Enkele goede zadelmakers in dit land beweren dat het onzin is, een modegril.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:37

Het is per paard verschillend er zijn zat paarden die prima met de kamerbreedte van een Passier overweg kunnen maar er zijn er ook zat waarbij dat niet kan.
Lesklant van mij had een GG en dat is bijna de ondergang van haar paard geworden ondanks dat een gerenomeerde zadelmaker zei dat het wel kon. Paard heeft nu een zadel met meer ruimte en is weer prima te rijden.
Zelf heb ik een paard gehad die nogal vast zat in de rug en die ik liet behandelen door Rodinde. Haar eerste vraag was of ik een Passier had.
Beide paarden waren paarden met een vrij brede wervelkolom en daar vind ik Passier niet geschikt voor.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:39

Overigens heb ik van de week weer eens in mijn Daaleman gezeten en dat voelde toch wel als thuis komen hoor
Ik geloof dat ik die toch nòg fijner vind als een GG, alleen is de kwaliteit van een Passier echt niet te evenaren.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:44

Katja, scheelt de wervelkolom veel in grootte bij paarden dan? Daar zal toch niet veel meer dan een centimeter inzitten bij ongeveer even grote paarden?
Zit dat verschil em niet voornamelijk in de spieren die eromheen zitten?
Ik kan het mis hebben hoor. Anatomie is niet mn sterkste kant.

En ik geloof onmiddellijk dat er genoeg paarden zijn waarbij dit zadel ongeschikt is. Maar het is niet per definitie een slecht zadel, sterker nog, het is voor velen een goed zadel.
Maar zoals ik al zei, hij past helaas ook niet op mn andere paard.
Dus daarvoor ben ik ook op zoek naar een ander zadel!

Meerdere internationale GP'paarden kunnen er prima de piaffe/passage mee dus het is geen pagony zadeltje oid.

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:26

ik heb een GG en vind hem hard zitten (ik ben er wel aan gewend maar toch), nu heb ik voor m'n jonge paard een 2e hands Passier Optimum gekocht en die zit echt veel zachter nu snap ik idd waarom veel mensen mijn zadel hard vinden. Daarnaast heb ik Passier gekocht voor de kwaliteit en de service van Passier zelf ik ook super heb ik ervaren met een 6 jaar oud zadel.

Maar laatst kwam de man van Best Fit om de zadels te controleren en zei dat ze beide niet goed lagen. Dus pasvorm is dus niet goed voor het ''model'' voor mijn paarden ze moeten achter meer omhoog en dat kan volgens hem niet met de Passiers, dus zou ik naar aan ander merk moeten kijken................. toch vreemd ze zijn aangemeten door Starho, die staan toch ook goed aangeschreven. Maargoed die schijnen weer niets met KN te hebben en BestFit niet met Passier, dus zo valt eea misschien te verklaren.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:29

Ik heb een paar keer met de Passier GG proef gereden en ik vond het een erg fijn zadel. Toen ik met mijn paard naar de winkel ging bleek de Passier GG toch niet zo heel goed te passen op mijn paard.

Ik ben uiteindelijk op de Passier Optimum uitgekomen doordat er wat meer ruimte is tussen de kussens en het beter lag op mijn paard.
Iedereen die ik een keer op mijn paard heb laten rijden is erg enthousiast over het zadel.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:30

ik heb ook een passier Grand Gilbert, heerlijk zadel helemaal niet hard hoor, juist niet vind het een heeeeeel fijn zadel

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:54

ok, amai, zoveem verschillende ervarringen, ik ga hem gewoon eens proberen ! Ik breng zeker verslag uit! Maar euh, hoe zie je aan je paard dat ie zich niet goed voelt met dat zadel?

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:00

Ik wilde erg graag een Passier Grand Gilbert (Special) voor Tiara. Helaas lag hij niet echt goed. Dus is het een KN Tango geworden. Ook een fijn zacht zadel

Edit: je was me voor met je reactie

Een goede zadelmaker ziet wat goed en niet goed ligt