Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Maar heb je ook een bron erbij? Lijkt me sterk dat alle stallen even groter gemaakt moeten worden.
Anouar15 schreef:Is er wel een wettelijke norm voor de grootte van een stal?
Alleen de richtlijn van 3x3m toch?

Rupsje schreef:is dat niet gewoon het aantal vierkante meters dat het totaal oppervlak van de stallen mag hebben voor een particulier ? (geen manege/handelsstal dus) wij zijn namelijk bezig met de bouw van een nieuwe stal, en het totaal oppervlak (in ons geval 3 boxen en gangpad) mag dus maar 12 vierkante meter zijn. Ik vind dat niet zo veel hoor.... Maar we hebben al een andere oplossing..
Cheveyo schreef:haha owja. ik zat eerst aan 4 bij 4 te denken, maar dat kon niet want dat is 16. Maar goed, het blijft vrij groot.Sammie volgens mij is 20m2 eerder 4x5 dan 5x5, want dat is namelijk 25m2
.
PhiaBink schreef:Ik weet wel dat in Duitsland de stallen min. 20 m2 moet zijn.
Ideaal schreef:Iemand die bezig is een nieuwe stoeterij te bouwen heeft mij dat verteld, het zijn voorschriften van het ministerie!
Maar wanneer en hoe dat weet ik ook niet!
Vandaar mijn vraag op Vraag maar raak!!
Dit is zeker niet bedoeld om paniek te zaaien, maar ik ben gewoon op zoek naar een antwoord van iemand die er verstand van heeft!
En zo te weten te komen of het geldt voor nieuwe en/of bestaande stallen!