Hoeveel vragen voor inrijden grote D-pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

monaatjuh

Hoeveel vragen voor inrijden grote D-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 13:45

hey,

Ik begin deze week met een pony van vrienden van een vriendin van mij. Ze hebben mij gevraagd hem in te rijden. Ik heb hier al wel ervaring mee, dit is mijn 2de pony. De vorige pony heb ik puur voor mijn lol gedaan, maar voor deze pony krijg ik betaald, maar zowel ik als de eigenaresse hebben geen iedee wat we voor zoiets moeten vragen. Ik heb 7 jaar rij- en verzorgervaring. Heb al eerder een pony recreatief ingereden(deze pony word voor concour). Ik heb op L1 dressuur en b springnivo gereden. De pony kent al wel wat en kan dus binnen 2 maand al aardig zadelmak zijn. Ik ben minimaal 3 en maximaal 5 keer aanwezig daar en had het iedee om 15-20 euro in de week te vragen..goed idee...of moet ik minder of zelfs meer vragen?

groetjes manon
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 31-10-05 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:48

hoo ik heb geen idee eigenlijk

monaatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 13:59

neej daar schiet ik meej op ....iemand wel een iedee???

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:20

ik denk dat je dit beter bij vraag maar raak kunt zetten...ik zal even voor je temmen!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:39

RT=>vmr

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:00

5 euro per keer oid?

monaatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:33

ja ik heb echt geen idee?

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:35

Sorry heb echt werkelijk geen idee

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:47

wat ze er voor willen geven . Je doet het natuurlijk omdat je het leuk vindt, maar je bent er ook veel tijd mee kwijt. Het is niet zo professioneel dus, dus je hoeft er ook niet al te veel geld voor te krijgen toch? 5-10€ per keer lijkt me best wel redelijk.

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:01

Ik vind dat je bijna niks kan vragen, omdat je zelf nog weinig ervaring hebt.. De kans dat je wat fout doet zit er ook nog in, dus is er voor hun ook een risico... maar misschien ben ik wel te voorzichtig met mijn jonge paardjes

Sily

Re: Hoeveel vragen voor inrijden grote D-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:49

Ik ben het met Liesje eens, gewoon een leuk kleinigheidje aan het eind, in geld of cadeau vorm, wat hun willen.

Zou er zelf niet eens geld voor durven aannemen met de angst dat ik het niet goed zou doen....en heb er toch ook al een aantal ingereden.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:41

liesje1986 schreef:
Ik vind dat je bijna niks kan vragen, omdat je zelf nog weinig ervaring hebt.. De kans dat je wat fout doet zit er ook nog in, dus is er voor hun ook een risico... maar misschien ben ik wel te voorzichtig met mijn jonge paardjes

Helemaal mee eens.
Je hebt weinig ervaring en 2 maanden is ook nog een redelijke lange tijd.
Ik lever ze meestal na een maand zadelmak af.
Maar omdat jij minder ervaring hebt kun je er waarschijnlijk ook beter wat langer over doen

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:47

ik zou gewoon zeggen dat je 25 euro vraagt totaal en dan op je gemakje ermee bezig kunt? zo zit je niet tijdsgebonden en krijg je er toch een klein bedrag voor.

Kimberley84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:58

Hai, sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat je er niks voor mag/kunt vragen. Je bent eigenlijk zeer onervaren voor het inrijden voor pony's. Zeker als het gaat om een pony die straks concoursen moet lopen, dan geef ik de tip aan de eigenaar, breng de pony naar een professionele stal, of naar iemand die VEEL ervaring heeft, kost wel wat meer maar je pony is binnen 3 a 4 weken klaar en loopt al op B-L niveau.

Tempus_Fugit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:06

t inrijden van n paard proffesioneel is zo'n 250 euro per maand. en dat kan (bij helemaal onervaren paarden) zo'n 3/4maanden duren.
dus wanneer die mensen aan jou vragen of je hun paard wil inrijden. dan hebben ze wel vertrouwen er in dat je het (iig een beetje) kunt. dus vind ik ook wel dat je er wat geld voor kunt vragen.
je steeds er tenslotte wel tijd en moeite in. en als je niks vraagt, kan je het net zo goed niet doen.
en wanneer die mensen naar iemand proffesioneel gaan, dan gaat dat ze helemaal veel geld kosten.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:45

ThaGirl: ik weet niet waar jij ze heenbrengt, maar 400-500 komt meer in de richting. 250 is de stalling al zowat op zo'n bedrijf
3-4 maanden is trouwens wel heel lang hoor. 1 maand(of met een lastige 1,5-2) komt meer in de richting.

Ik vind dat je erg weinig ervaring hebt, maar als die mensen vertrouwen in je hebben dan is het natuurlijk goed.
Ik zou 25-50 euro vragen aan het eind.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:59

ik zou er niet over piekeren om iemand met joun ervaring mijn jonge pony inte rijden maar goed en als je het dan wilt doen zou ik er niks voor vragen aangezien je er zelf van leert en je het voor je lol doet,
ik zelf heb 16 jaar rij ervaring en weet nu al dat ik mijn nu nog veulen over 3 jaar ga zadelmak laten maken door een mijn instructrice gewoon weg omdat het o zo belangrijk is om bij jonge pony`-paarden geen fouten te maken, aanleren is makkelijker als afleren,

is niet aanvallend bedoelt,

monaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:00

ik vind zelf dat ik er best wat voor mag vragen, bedoel ik steek er wel energie in en de eigenaresse weet van mijn ervaring...en ze wil me gwoon betalen, waarom dan niet het geld aannemen. Vanmiddag ga ik met de pony beginne...gwoon even longeren om kennis te maken. als het niet klikt en ik er geen vertrouwen in heb ga ik er niet aan beginnen. verder vraag ik de eigenaresse zelf wat ze kwijt wil zijn en maak ik haar nogmaals duidelijk dat ik niet super veel ervaring heb. Verder wil ik even duidelijk maken dat het alleen gaat om het zadelmak maken...niet het verder concoursklaar maken...ik moet hem zover maken dat het beestje netjes stap, draf en gallop kan door de bak, daarna gaat het meisje zelf met het beestje op les enz. De moeder vind het dochtertje gewoon te jong om dit zelf te doen

Martinedd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:34

Ik beleer ook paarden en pony's.
Voor de pony's krijg ik 30 per pony, maar dat zijn handelspony's dus hoeven niet ver doorgereden te worden van mijn baas.
Ik moet nu een Fries beleren van een particulier en daar vraag ik 150 euro voor. In 2 weken moet ie beleert zijn en dan verder rijden.
Mijn baas krijgt 50 en ik 100.

XxX Martine

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:47

heel veel ervaring heb je niet toch?? hoe oud ben je?
ik weet niet, maar ik was vroeger allang gewoon blij als ik een pony of paard kon rijden/beleren! ik dacht er niet over er iets voor te vragen!
ja, het kost je tijd, maar ik neem aan dat je het ook leuk vindt om te doen, bovendien is het erg goed voor je ervaring!!
Wees blij dat je de kans krijgt!!
(maar als ze je dan toch perse wil betalen..... )

veel plezier ermee!

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:58

gomir schreef:
ThaGirl: ik weet niet waar jij ze heenbrengt, maar 400-500 komt meer in de richting. 250 is de stalling al zowat op zo'n bedrijf
3-4 maanden is trouwens wel heel lang hoor. 1 maand(of met een lastige 1,5-2) komt meer in de richting.

Ik vind dat je erg weinig ervaring hebt, maar als die mensen vertrouwen in je hebben dan is het natuurlijk goed.
Ik zou 25-50 euro vragen aan het eind.

Dat wou ik ook al zeggen, zijn niet veel plekken waar ze ze voor 250 zadelmak maken hoor.
En inderdaad is 3-4 maanden lang.
Ik heb ze na een goeie maand meestal wel klaar.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:55

Zadelmak maken of aanrijden? Dat is een heel verschil.
Zadelmak maken, zadel, hoofdstel gewenning, longeren, stemhulpen. Alle gangen aanleren en erop zitten terwijl een ander hem vasthoudt en begeleidt. Als je los kan stappen en draven( rechtuit) en er zit een soort van rem op ban je wel klaar.

Aanrijden is het vervolg traject en daar zou ik niet zonder hele goede begeleiding aan beginnen als ik jou was. En dan bedoel ik echt, alleen erop als er een instructrice naast staat. Geen instructrice aanwezig, kan je hoogstens longeren met bijzet, maar dan ook alleen als je precies weet wat je doet.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:02

ik vind totaal 25 euro ook meer dan genoeg, dat zou ik een meisje als jouw ook geven als ik een (minder belangrijke ) pony van me ingereden zou willen zien.
daarbij zou ik wel al;s begeleiding erbij willen blijven bij alles wat je met de pony zou doen.
maar er zit natuurlijk veel tijd in en een risico aan, dus 25 euro zou je van mij absoluut krijgen, maar zeker niet meer, omdat je er zelf van leert, aangezien je nog erg weinig ervaring hebt, "poets en rij ervaring" dat zinnetje op zich zegt mij al genoeg over je ervaring, het woord poetservaring is IMO niets anders als een penny-woord.
poets ervaring is een vereiste voor je uberhaupt aan paardrijden begint

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:11

Misschien een totaal bedrag van 25 euro per maand ofzo?
Gewoon omdat je zelf niet zoveel ervaring hebt, maar omdat je er toch tijd in steekt.

monaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 13:49

Zadelmak maken, zadel, hoofdstel gewenning, longeren, stemhulpen. Alle gangen aanleren en erop zitten terwijl een ander hem vasthoudt en begeleidt. Als je los kan stappen en draven( rechtuit) en er zit een soort van rem op ban je wel klaar.

dit is tot nu toe het iedee ja...zonder begeleiding ga ik ook niet verder..ik heb met de eigenaresse gesproken en zij heeft zelf 10 euro in de week aangeboden...het gaat trouwens al heel goed, pony loopt nu met zadel en hoofdstel aan de longeerlijn....overgangen aan de longeerlijn van draf naar stap en stap naar draf gaan al super goed....pony was al gewend aan zadel en hoofdstel maar was er nog niet mee gelongeerd.....de bungelende beugels waren eerst nog beetje eng....maar ook dat gaat nu goed...ik ben blij met het extra zakcentje omdat ik toch tijd vrij moet maken....en voor niets had ik het niet gedaan...das mijn mening