Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ik zet gewoon de tractor erbij aan, dan hoort ie het scheerapparaat niet en staat ie probleemloos stil. Alleen bij het hoofd draai ik even een praam op
)? Dat moet je gewoon OEFENEN, eerst met het scheerapparaat uit, een schaar, dan aan maar niet in de buurt en zo steeds verder. Iig Succes...

zo ook de muisjes. Citaat:Sedasan is een ZWAAR verdovend middel
hij zweet zichzelf te barsten en loopt zo een koudje op(heb alleen een buitenbak, moet dus door weer en wind) ik heb geen trek in een ziek paard. dus nee, scheren doe ik niet voor me plezier.. het zijn 4 uren die ik graagbeter zou willen besteden en dat gehanes met die dekens is ok lastig. maar voor zijn gezondheid moet het gewoon.
ik nodig je uit. als ik met scheren er al 4 uur over doe.. dan zalhandmatig je wel de hele dag nodig hebben
en probeer willem maar rustig te laten staan na een paar uur.. dan istie het zat 
Sees schreef:Marloezzke, jij bent denk ik in de war. Hier in Gelderland is Sedasan of Sedalin (vroeger) NERGENS meer te koop in ruitersportzaken, mag simpelweg niet meer. En niet voor niets, ik vind het een goede zaak dat dat soort middelen niet meer verkocht worden voor het scheren van een paard of voor een bezoekje hoefsmid. Ik vind dat belachelijk...sorry maar dat is mijn mening. Als je naar de kliniek moet met spoed en je paard laadt niet, alla. Maar scheren doe je voor jezelf, niet voor het paard. Dat KUN je oefenen met veel geduld en anders scheer je maar niet of je gebruikt een schaar of niet-electrisch scheermesje...Misschien een redelijk heftige mening maar ik vind het van de zotte dat je allerlei chemische middelen in je paard stopt voor je eigen gerief. Desalniettemin wens ik je wel veel succes met scheren hoor gekke_koei.
. Sees schreef:Althans bij mij in de buurt in een omtrek van 50 km niet meer...