Morgen naar een nieuw paard kijken, tips?!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Morgen naar een nieuw paard kijken, tips?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 18:32

Hallo allemaal!

Eindelijk is het dan zo ver, ga naar een nieuw jong dier kijken...

Het is een 00 Seven x Gabor x Lektor...

Afstamming is super, haar moeder, oma en overgrootmoeder en overgrootoma, is in eigendom van de zelfde eigenaar als deze merrie,
Met deze merrie, is 3 jaar oud en ze is helemaal groen maar wel elke dag in handen..

Zijn er misschien nog tips waar ik op moet letten?

Bepaalde beenstanden of wat?

In ieder geval bedankt!

Gr. QuirA

Stephanie4

Re: Morgen naar een nieuw paard kijken, tips?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:44

of ze lief is

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 18:48

Stephanie4 schreef:
of ze lief is

haha oke

Is ook het belangrijkste en hoe de eerste indruk is, is ze nieuwsgierig of juist bang... blabla...

hahaha
maar bedoelde vooral op exterieur, omdat het toch een sportpaardje moet worden..

QuirA

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:05

altijd spannend een nieuw paard
ik zou zeker een kenner meenemen die veel van de bouw, halsvorm en beenstanden afweet
en kijk vooral naar het oog... straalt dat rust uit
is haar kin lekker zacht en ontspannen of heeft ze een dubbele (gestreste) kin
wat heeft haar moeder voor karakter (is ze lastig als ze hengstig is b.v.)
en verder moet je haar niet alleen kopen omdat ze mooi is.. ..maar je moet er een bepaald gevoel bij hebben..die echte klik
succes

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:08

unamie schreef:
altijd spannend een nieuw paard
ik zou zeker een kenner meenemen die veel van de bouw, halsvorm en beenstanden afweet
en kijk vooral naar het oog... straalt dat rust uit
is haar kin lekker zacht en ontspannen of heeft ze een dubbele (gestreste) kin
wat heeft haar moeder voor karakter (is ze lastig als ze hengstig is b.v.)
en verder moet je haar niet alleen kopen omdat ze mooi is.. ..maar je moet er een bepaald gevoel bij hebben..die echte klik
succes

Hier heb ik niks meer aan toe te voegen.
Vooral ogen zeggen veel.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:17

En hou in je achterhoofd dat je op papier niet kunt rijden! Veel succes!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 19:22

heej!

In ieder geval al bedankt.

Ik ga morgen alleen met mijn ouders, eerst kijken of dit hét paard is, dus gewoon als ik hem zie, wauw dat is 'm ( die klik zeg maar..), dan gaat er de volgende keer iemand mee en ze wordt zeker helemaal gekeurd, dus in dat opzich...

Als het niet klikt, gaan we gewoon verder zoeken, maar zoals de eigenaar hem beschreef en zo en hoe de nakomelingen 00 Seven zijn, vond ik haar erg interesant...

De eigenaar is een hobby fokker, die zelf de beste van de beste lijnen wil fokken, die goede karakters enzo hebben, maar ook goed kunnen lopen...
Ook kennen we de eigenaar persoonlijk, of althans mijn ouders...
Maar daarom ga ik haar niet kopen, wil wel zeker zijn of dit het is en ik er mee kan gaan doen wat ik wil..

Meer tips zijn toch wel welkom..

Gr. QuirA

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:07

Gabor nakomelingen zijn niet de makkelijksten ! Bovendien is de hengst afgekeurd op afstammelingen, dus op papier niet te mooi.

Maar idd op een papier kan je niet rijden.

meer info stuur ik je per pb

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:34

veel fotoos en het liefste een fimpje maken, zodat je er thuis nog een paar keer naar kunt kijken en deskundigen voor kunt leggen.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:40

ga niet af op je eerste indruk, zo ging ik gister kijken bij een paard, ik zag m op stal, hij sprak me niet zo aan qua type. Toen ging ik er even bijstaan enzo, super lief paard, heel aanhankelijk echt een knuffeltje toen opgezadeld, geen problemen etc, toen gaan rijden, en toen veranderde hij zo erg: opeens was het een plaatje geworden, onder het zadel veranderen paarden meestal heel erg, deze dus ook en positief, nou toen ik erop, ging heel fijn daarna afgespoten, gewoon zn hoofd etc ook, echt een liefie, dus ga nooit af op je eerste indruk, je kan wel een beeld vormen vast, maar een echt beeld krijg je pas op het laatst.
paard in kwestie, ben ik even de afstamming van vergeten.
nog een tip, laat je nooit vanwege de afstamming een te hoge vraagprijs aansmeren afstamming is mooi meegenomen, maar zoals velen al zeggen, je kan er niet op rijden!! succes

Quir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 11:07

De Gabor van deze is niet afgekeurd, Gabor (Lektor x ?) weet ik zo niet, is voor het leven goedgekeurd...

Ik kan alleen niet uitproberen hoe die onder het zadel is, ze is nog zo goed als groen...

Met eerste indruk bedoel ik eigenlijk, hoe ze uit der ogen kijkt, bang, nieuwgierig, etc...
Ik ga ook zeker foto's maken om thuis terug te kijken en precies te zien of ze helemaal regelmatig loopt etc..

Voor een te hoge prijs hoef ik niet bang te zijn, we kennen de mensen goed (nja ons mam dan) Hij is vooral hobby fokker en vraagt er voor wat die er aan kwijt is, dus dekgeld, dierenarts kosten (inenten, enz..) hoefsmid en hij wil er geen extra kosten voor maken omdat die er in princiepe niets aan over wil houden, hij vind het belangrijker dat ik hem alles vertel hoe het gaat en er alles uit ga rijden, als er geld aan verdienen...

Afstamming is niet heel belangrijk, maar omdat er hier toch duits bloed in zit, heb ik er ontzettend veel interesse in, ook vind ik de nakomelingen van 00 seven en rubinstein I helemaal geweldig...
Je kan er inderdaad niet op rijden, maar ergens ver weg telt het wel mee, niet om er nou mee te rijden, maar gewoon om een beetje te weten wat voor bloed het dier heeft, vind ik het wel fijn dat de afstamming redelijk bekend is, gewoon om te weten, hoe ze op dingen reageren, karakter enz...
Ook weet ik dat dat per dier verschillend is en ook aan de opvoeding ligt, maar zo weet je toch wel een beetje of het een heet hoofd is of juist een koele...
(oke ook hier zit weer verschil in..)
Maar ik hoop dat jullie beetje snappen wat ik bedoel??

@ Kiana: De moeder van deze merrie heeft alle predikaten die te behalen zijn, dus moet eerlijk zijn dat ik daar niet heel erg aan twijfel, waarschijnlijk hebben we het ook niet over de zelfde hengst
In ieder geval heeeeeeel erg bedankt voor de info die je me gestuurd hebt!

QuirA

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:57

QuirA schreef:
Voor een te hoge prijs hoef ik niet bang te zijn, we kennen de mensen goed (nja ons mam dan) Hij is vooral hobby fokker en vraagt er voor wat die er aan kwijt is, dus dekgeld, dierenarts kosten (inenten, enz..) hoefsmid en hij wil er geen extra kosten voor maken omdat die er in princiepe niets aan over wil houden, hij vind het belangrijker dat ik hem alles vertel hoe het gaat en er alles uit ga rijden, als er geld aan verdienen...
QuirA

Niet rot bedoeld maar dit heb ik erg vaak horen zeggen bij paarden waar wel wat aan mankeert. Het kan natuurlijk een uitzondering zijn die echt niets aan zijn paarden wil verdienen maar ik denk dat die personen zeldzaam zijn.
In ieder geval laten keuren als het je wat lijkt. Maar ik las dat je dat sowieso zou doen.

Quir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 17:05

CD28 schreef:
QuirA schreef:
QuirA

Niet rot bedoeld maar dit heb ik erg vaak horen zeggen bij paarden waar wel wat aan mankeert. Het kan natuurlijk een uitzondering zijn die echt niets aan zijn paarden wil verdienen maar ik denk dat die personen zeldzaam zijn.
In ieder geval laten keuren als het je wat lijkt. Maar ik las dat je dat sowieso zou doen.

Hoii,

Dinsdag wordt die gekeurd, als die goed gekeurd wordt komt die 1 december..

Eerste paardje waar ik naar ben gaan kijken, na half jaar zoeken, is het gewoon meteen..

Die draf dat zweefmoment, gewoon te mooi
Super karakter, we kwamen het erf op lopen en kwam in volle galop aan zetten, je zowat omver knuffelen, aan een stuk door likken en lekker vrij in zijn doen en laten...

Verle N. (OO Seven x Gabor)
hahaha

Sorry ben echt helemaal verliefd op haar...

Gr. QuirA
Zul je zien, wordt ze dinsdag afgekeurd, mijn droom... Zucht

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:12

ow wat leuk voor je! ik zal dinsdag voor je duimen!
hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:15

heb je ook foto's?

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:20

Komt vast helemaal goed! Iig heel erg veel succes ermee maar het wachten tot 1 Dec. duurt zoo lang Ik hoefte maar 4 of 5 dagen te wachten en vond het al verschrikkelijk

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:37

ik geloof ook in liefde op het eerste gezicht, bij paarden dan...........
heel veel plezier met je nieuwe paard, al duurt het wel wat lang ja.

fotoooooooooooooos ?

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:40

Of ze makelyk is in de omgang, niet drammerig of doorzetterig oid, zegt namelyk vaak veel over het karakter.

En voor de rest, is het net wat je zoekt.
Jij moet er kopen, niet wij.

En laat d'r keuren door een DA.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:42

ik heb wel 2 standfoto's de rest krijg ik niet op de computer..

Ik zet ze er zometeen wel op, ze heeft nog geen spieren ofzo.. maar vind er echt heel erg mooi..

Ik zet ook wel een halfzusje van haar erop dan kan je zien hoe ze draaft!

Afbeelding
Afbeelding

en van haar half zusje
Afbeelding

Is echt helemaal verliefd op Verle

Gr. QuirA

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:13

Leuk paardje! Ik kan je een oo seven ook alleen maar aanraden; ik heb er zelf één, een 3,5 jarige oo seven x sultan. En ik was net als jij meteen verliefd; beetje zelfde situatie: ik was ook al een tijdje rond aan het kijken, maar dit was de eerste dag dat ik naar paarden ging kijken. Was wel mijn tweede adresje... Volumia kwam de stal uit en ik was verkocht

Hij heeft mooie gangen, leuke uitstraling, lief en nuchter karakter, ook echt een kroelkont. Inmiddels gaan we al alleen buitenritten maken. echt een heerlijk beest!

Hopelijk heb je aan Verle net zo'n goede aankoop!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 16:46

Hoi,

Heb jij jou paard ook zelf ingereden?
Zou je dan misschien willen vertellen hoe ze het deed en of ze moeilijk gedaan heeft etc?

Ben ik namelijk heel benieuwd naar!
Vooral omdat ik zelf niet de ervaring heb met een 00 Seven..
Wel hoor ik vaak dat nakomelingen van 00 Seven, erg makkelijk, lief en aanhankelijk zijn...

QuirA

Ben echt zooo zenuwachtig voor morgen

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:47

Leuk beestje, Quira.
Ben benieuwd of het haar wordt.
Wat ga je met je huidige paard doen?

Quir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 16:50

Marliesje schreef:
Leuk beestje, Quira.
Ben benieuwd of het haar wordt.
Wat ga je met je huidige paard doen?

Die wordt helaas verkocht..
Dus als je iemand weet die een paard zoekt?

QuirA

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:58

je kunt de benen voelen of die droog zijn en de rug controleren of ze daar geen pijn heeft.

Veel plezier en succes iig!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 16:48

Verle N. Is goed gekeurd!!
hahaha..

Ze is nu écht van mij, helaas komt ze pas 1 december
mjaa ze komt! }>

QuirA