Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Margo schreef:misschien dat jouw paarden al een soort van eeltlaagje aangemaakt hebben voor die houtchips, mijn hoefsmid was er heilig van overtuigd dat het daardoor kwam...
Het was verder ook niks ernstig en op lange termijn raken ze daar vanzelf wel aan gewend.... misschien dat het zand ook wel meegespeeld heeft.. ben niet zo zandexpert
pilou schreef:wij hebben zo'n bak en het afvoeren is echt een probleem qua financien dan, maarja dat is ook weer niet voor iedereen een probleem toch![]()
Het is echt mega duur, in onze gem. wordt het gezien als chemisch/bedrijfs afval en dan betaal je de hoofdprijs. MAargoed dat geldt dan ook voor de Agterberg bodems tenslotte (haha dan betaal je 2x de hoofdprijs, 1x voor het aanleggen en 1x voor het afvoeren) of zie ik dat verkeerd?? Dat is toch ook geen natuur product wat er door zit.
Volgens Van Doorn moet hij nu veel bodems zuiveren van de Agterbergvlokken omdat de (sommige dan) gemeentes bezwaar maken, of het moet een verkooppraatje zijn, dat weet ik niet. Hij verkoopt tenslotte zelf ook kunststof vezels.
PhiaBink schreef:Margo schreef:misschien dat jouw paarden al een soort van eeltlaagje aangemaakt hebben voor die houtchips, mijn hoefsmid was er heilig van overtuigd dat het daardoor kwam...
Het was verder ook niks ernstig en op lange termijn raken ze daar vanzelf wel aan gewend.... misschien dat het zand ook wel meegespeeld heeft.. ben niet zo zandexpert
Dit is echt de eerste keer dat ik deze onzin hoor over slijten van hoeven door hout. Het zou eerder andersom zijn.
Er hebben verschillende paarden op deze bodem gelopen. De paarden werden door verschillende smeden bekapt/beslagen. Geen 1 had het over overmatige slijtage of want dan ook.
Mijn paarden staan niet op ijzers, ze worden door een normale smid bekapt.
Voordat ik hier heen ging verhuizen, heb ik ook op een bodem met hout gereden. Daar stonden 40 paarden en weer verschillende smeden. Daar heb ik ook nog nooit vernomen van overmatige slijtage van hoeven door hout.