verschil ankypad en leather feel look-a-like

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

verschil ankypad en leather feel look-a-like

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 21:19

De titel zegt het al.

Bij veel advertenties zie je dat mensen zeggen dat ze precies het zelfde zijn, alleen het merkje ontbreekt bij de leather feel look-a-like.

Ben erg benieuwd hoe de kwaliteit verschilt?
Is de pas vorm van een leather feel look-a-like ook goed, naar de rug gemaakt?

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:27

Wij hebben een Anky en een look-a-like, maar ik merk geen verschil. Beide dekjes blijven goed liggen en blijven prima in de wasmachine. Ben met allebei even tevreden.( alleen is de Anky 20 euro duurder!)

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 21:29

Is de pas vorm ook goed? voorgevormd rug?

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:30

Ik vind het beide rotdingen, na intensief rijden verschuiven ze 8 van de 10x..... terwijl ik ze toch écht goed neerleg en in de kamer trek, en de singel goed aansingel.

Geef mij maar "normale dekjes"

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:45

De Anky dekjes hebben ook geen "pasvorm". Toch blijven ze bij ons goed liggen. En wij singelen niet overdreven aan, want we hebben een merrie die daar niet blij van wordt.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:52

Heb net een anky pad gekocht, ga het gewoon proberen:D

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:59

ik snap het niet ik hoor steeds dat die dingen verschuiven ik heb er nu 3 waarvan 1 echte anky en 2 neppe ik heb nergens problemen mee ik snap het echt niet en het verschil tussen die 2 tja het label en de prijs en dat was het dus

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 23:04

Het verschijven kan heel erg liggen aan het paard of het zadel.

Ik heb net via marktplaats een echte gekocht, rafblauw, hoop dat het zal staan op mijn beesie:D

Chivari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:58

Die van mij verschuiven echt niet (de neppe). En ik heb toch twee zeer verschillende paarden. De een is rond zonder schoft en de ander smal met hoge schoft. Geen enkel probleem. Heel fijne dingen, ze nemen super het zweet op!!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:16

Alleen het merkje?

Mijn (echte ) ankypad verschoof eerst ook, maar na 1x wassen niet meer!

Orly

Re: verschil ankypad en leather feel look-a-like

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:19

Ik heb een ankypad en een look-a-like en het enige verschil dat ik zie is dat de look-a-like ietsjes groter is.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:20

SpLaSh_ schreef:
Ik vind het beide rotdingen, na intensief rijden verschuiven ze 8 van de 10x..... terwijl ik ze toch écht goed neerleg en in de kamer trek, en de singel goed aansingel.

Geef mij maar "normale dekjes"

Mee eens. Ik had er 2, ik heb ze allebei een paar keer gebruikt en bijna in de vuilnisbak gegooi, toen heb ik ze maar verkocht.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:34

Ik ben tevreden over de nep-pads. Het scheelt in de portomonee, en ik hoef niet zo nodig opzichtig met ANKY op mijn dekje rond te kachelen.

Als je een goed passend zadel hebt horen de dekjes niet te verschuiven. Wat ik bij de anky pad gemerkt heb is dat deze wel strak kunnen trekken bij de schoft en je dus bij t opzadelen daar extra rekening mee moet houden. Verder zie ik tijdens lessen clubgenootjes wel eens halverwege afstappen om hun anky pad goed te doen terwijl ik met de look a like prima door rij...

Al denk ik eerder dat het bij t zadel weg komt dat schuiven dan dat het aan de pad zelf ligt

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:40

Ik heb 3 look al like en binnenkort 1 anky pad bij mij verschuiven ze ook niet ( de look al like's dan he de anky moet ik nog proberen) ik ben er super tevreden over, maar als ik pads wil dan koop ik liever de neppers mede omdat ze goedkoper zijn en omdat ik niet persee met zo'n anky logo hoef rond te rijden

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:11

Mijn Anky pads schuiven ook niet hoor..
Ik heb ook alleen maar Anky pads, die andere heb ik niet.

JazzOrlando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:12

De nep pads zijn iets langer zowel naar onder als naar achter. Met beide heb ik geen last met schuiven!!

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:23

Ik dacht ook dat de neppe iets langer waren. Als ik ooit nog eens zo'n ding koop, neem ik dus maar zo'n neppe, want die ANKY's zijn redelijk kort vind ik (en bovendien hoef ik niet zo nodig een ANKY merkje erop voor 20 euro meer ofzo).

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:26

Ik heb alleen de echte ankys(5) maar die blijven goed liggen en vind het echt hele fijne dekjes .
Vind die neppe niet zo en ze zijn langer maar dan zijn ze iets te lang bij mijn pony ben ik bang..

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:07

Ik heb 2 nepperds en ze bevallen super!!! Ik doe ze ook onder mijn VZH zadel om ermee te springen en dan blijven ze ook super liggen!!

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:58

Dan zullen de neppe misschien voor dressuurzadels met extra lange zweetbladen is mooier zijn?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:18

we hebben hier nu drie nepperds, 1 Anky, ze bevallen prima, echt niet slechter dan de originele en een stuk goedkoper.

Verschuiven komt door een niet goed passend zadel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:43

Ik verkoop leatherfeel pads (de 'neppers') en ik gebruik ze zelf ook.

Het materiaal is hetzelfde als van de ANKY pads, alleen het model is iets anders.
De leatherfeel pads zijn iets langer, zodat ze ook goed onder zadels met lange zweetbladen passen.

Ik vind ze zelf heel prettig in het gebruik, makkelijk zonder lusjes, lekker zacht en dik en goed zweetdoorlatend.
Bij mij blijven ze goed liggen, trekken niet naar beneden en schuiven niet naar achteren (ik gebruik ze op meerdere paarden met verschillende zadels...).

Ervaring met ANKY pads heb ik niet...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:06

De mijne schuift ook niet(ik heb de echte) maar bij mijn fjord trekt ie idd wel wat strak bij het aansingelen, dus daar moet je ff op letten. En zweetopneme? Hij veroorzaakt juist zweet!

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:15

Mijn 'neppe' steekt aan de onderkant heel iets af, terwijl de echte Anky dat niet heeft. Verder geen verschil.
Ik vind ze geweldig, binnen no time droog, terwijl andere 'normale' dekjes heel lang zeiknat blijven. Alleen de prijs is een nadeel.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:31

Ik heb een nepperd en een echte... geen verschil!
Bij mijn verschuift de pad gelukkig niet, ook al ligt mijn zadel niet goed (ben al op zoek naar een andere )