Wat een gedoe met Reddy.
K weet echt niet meer wat ik moet doen, vandaag is het zo uit de hand gelopen, dat ik nu hulp wil hebben, deskundig iemand of iemand met ervaring..
dit is het verhaal..
ik ging naar redje toe, leuk, lekker poetsen enz toen was ze al wat onrustig maar goed dat is ze wel vaker. Hoefjes doen moet altijd gebeuren als iemand haar vast heeft, dus dat deden we, me ma haar vast houden ik hoefjes doen, toen draaide ze zich om en rende naar het hooi. ik heb der overgenomen en terug gezet met moeite maar het lukte me, ze bleef vervelend, maar toen ze wat rustiger was heb ik der hoefjes alsnog gedaan.
ik merkte dat ze veel energie had dus ff laten dollen in de bak, prima, leuk niks aan de hand.
later op naar de wei, heel gedoe, eerst ging het prima tot ze gras zag, en toen rende ze met me ma naar het gras, en dan gaat het fout.
Ik had een zweepje mee voor het geval dat, heb haar overgenomen en ben flink pissig geworde, zweep nog niet gebruikt, op den duur toch zweep gepakt me ma de zweep ik reddy en toen draaide ze der kont zo snel naar me ma toe en gaf een flinke trap, been van me ma blauw en bloeden. Die raakte overstuur dus is even ergens gaan zitten, uiteindelijk stond reddy voor het pad richting haar wei en zag ze weer gras (loopt een strook gras langs de weien). dus gras gras. vriendin van me kwam nog even helpen met een zweep, longeerzweep. alleen dreigen ermee en redje schoot er vandoor met mij, k heb losgelaten aangezien ik bijna tegen het stroomdraad aanviel, en toen stond redje weer stil gras aan het eten, k pissig weer der kont naar me toe en trappen, ik blauwe plek op me been maar deed niet echt super pijn dus doorgezet (heb haar trouwens voor elke keer trappen een trap terug gegegeven). ik heb het halstertouw naar de andere kant gedaan zodat ik richting wei stond (ze blokkerde het hele pad). heb aan het eind van het halstertouw vast gepakt en haar richting wei gelokt, kwam steeds verder, heeft flinke tijd geduurt voor ze voor de wei stond, maar toen we er eenmaal waren moesten we er nog in, van alles geprobeert, met eten lokken, zweep erbij, alles. niks hielp. toen kwam er een vrouw aan met 2 friezen en die werd me een partij pissig en riep: kan iemand met de zweep die k*t knol de wei in rammen.. en zei ook nog tegen mij, wanneer ga je dat beest eens opvoeden.. nouwja k trek me dat niet aan, heb gezegt hoe? vertel het maar, ik heb ALLES geprobeert.. doe jij het dan maar? maja toen kwam de baas van stal toevallig op stal en die is met de zweep naar redje gelopen, zei tegen mij: heb je der goed vast? ik zo ja doe maar, bam tik op der reet redje in de wei, halster af, stroomdraad dicht, en toen heb k redje niet meer aangekeken. me ma was inmiddels overstuur want die vrouw was ook nog pissig op haar geworen dat we die k*tknol eens moesten opvoeden.
Ik zit dus echt met de handen in het haar en weet niet echt meer wat ik moet doen.
ik heb hulp nodig, anders word het toch redje verkopen..
ik hoop dat iemand iets weet wat ik kan doen, of een deskundig iemand kent in de omgeving rheden.
of wat er misschien aan de hand kan zijn.
ik ga ook een çonsult'aanvragen bij iemand die kan praten met paarden misschein dat ik daaruit wijzer word met wat er aan de hand is. misschien dat ze het te druk vind om stal, of zich er niet fijn voelt. want ze wil alleen niet naar de wei.. erg vreemd..
k weet het niet meer..
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 27-10-05 18:06, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.