Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Urielle schreef:Zo doet mijn veearts het ook Sjoert
Tot twee dagen erna niet in het zweet rijden, gewoon licht werken mag wel. Ik kijk ook een beetje naar het paard, soms zie je dat ze zich echt niet lekker voelen en dan laat ik ze natuurlijk wel staan.
EDIT: en wat Jacqy zegt - de halsspieren wat rust gunnen die dagen want die kunnen erg stijf en pijnlijk zijn door de enting.
MirandaFuego schreef:Urielle schreef:Zo doet mijn veearts het ook Sjoert
Tot twee dagen erna niet in het zweet rijden, gewoon licht werken mag wel. Ik kijk ook een beetje naar het paard, soms zie je dat ze zich echt niet lekker voelen en dan laat ik ze natuurlijk wel staan.
EDIT: en wat Jacqy zegt - de halsspieren wat rust gunnen die dagen want die kunnen erg stijf en pijnlijk zijn door de enting.
Ben het hier helemaal mee eens, een hoop mensen denken gelijk dat je paard op stal moet blijven staan.....zucht......das natúúrlijk helemaal niet goed!!Dan desnoods even aan de hand stappen als ze zich écht niet lekker voelen......
Maar de mijne heeft er nooit last van en het hangt er vanaf hoe veel je traint, zijn ze zwaar werk gewend kun je natuurlijk ook wat meer doen.
Mariek87 schreef:Wij rijden altijd gewoon na het enten.
Vroeger bij de ponyclub kwamen ze altijd enten tijdens de lessen, werd je even uit de les gehaald, spuitje erin en reed je weer verder.
Heeft nooit een beest last van gehad.
Toevallig is mijn paard vanochtend ook geënt, heb haar net gewoon gereden en ze zal morgen ook gewoon meemoeten op concours..
:x:x:x !!! mango schreef:Mariek87 schreef:Wij rijden altijd gewoon na het enten.
Vroeger bij de ponyclub kwamen ze altijd enten tijdens de lessen, werd je even uit de les gehaald, spuitje erin en reed je weer verder.
Heeft nooit een beest last van gehad.
Toevallig is mijn paard vanochtend ook geënt, heb haar net gewoon gereden en ze zal morgen ook gewoon meemoeten op concours..
bizar zeg!!!! sorry hoor maar ga jij zwaar tillen als je net je enting in je arm heb gehad??!!!
ponyclubs & maneges sommige..:x:x:x !!!
Mies7 schreef:
Verder wil ik jullie er graag op wijzen dat er tussen de enting en de wedstrijd minimaal 7 dagen moeten zitten!!!