Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
dan komt het wel allemaal goed Goddess schreef:Mijn KWPNer heeft met zn maatje 3 jaar dag en nacht buiten gelopen, zon, regen, sneeuw, vrieskouw, etc. Hij had wel een schuilstal natuurlijk, maar je ziet al snel dat ze daar ook niet snel in gaan staan. Heb m vaker aangetroffen onder de sneeuw, en de bovenste laag van zijn vacht bevroren. Maar dit paardje is nooit een dag ziek geweest. Natuurlijk s winters als het echt koud was, werd er wel wat krachtvoer naast het hooi bijgevoerd. Ze moeten wel genoeg energie hebben om zich warm te houden.
Dus ik zou zeggen, zet buiten en laat maar lekker paard zijn.
Share schreef:bedankt goddes, dit is eigenlijk precies hoe ik erover denk.
maargoed kreeg zoveel rare reacties van dat is zielig enzo en hij moet wel een deken op in de winter dat ik zoiets had van... hmm of ik ben gek dat ik vidn dat ze geen deken op hoeven of hun zijn gek! ik wil gewoon mijn paard op natuurlijke wijze laten opgroeien zodat hij zich kan ontwikkelen als paard.bijvoeren als dat nodig is en verder niet teveel mee tobben.
wat is daar nou mis mee? ik word beetje moedeloos van de mensen die mij steeds maar wijzen op dat ik mijn paard op die manier zou mishandelen want een paard zet je swinters toch niet in een wei?! argggg
Mensen vinden het al gauw zielig als ze paarden in de sneeuw of regen buiten zien staan, maar het zijn diéren, geen ménsen!
van mijn part mag hier een slotje op

Marliesje schreef:Zorg gewoon voor een schuilstal, dan kunnen ze mooi droog staan als ze willen.
Zou zeker niet met dekens gaan werken.