Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
is zolang ik hier woon dus nog niet gebeurd en denk ook niet dat ik het in december ga leeghalen
(ben hier dus vorig jaar dec gekomen
) en nee ik heb geen zeiknatte of vieze stal
Ranja schreef:Mijn paard staat sinds eind augustus op vlas, dit bevalt me trouwens prima. Onder het vlas heeft hij rubberen tegels liggen en daaronder een rooster.
Hoe kun je vlas nu het beste gebruiken? Iedere dag echt helemaal uitmesten of alleen de drollen er iedere dag uithalen en de rest 1x in de zoveel dagen eruit halen?
En wanneer doen jullie er weer vers vlas bij? Iedere dag een beetje of 1x in de zoveel dagen een hele baal?

Ranja schreef:Bedankt voor jullie reacties!!
Zo te horen heb ik er denk ik nog gewoon te weinig vlas in liggen... Want als ik niet om de dag de natte plekken eruit haal, dan is de bovenlaag toch al redelijk vies/nat.
Ibbel schreef:Alle vlasfabrikanten drukken je altijd heel erg op het hart dat je écht moet beginnen met 4 à 5 pakken. Dóe dat dus ook, dat roepen ze echt niet om meer omzet te krijgen.
Met 2 pakken beginnen werkt gewoon niet. Dan kan je beter stro nemen en iedere dag uitmesten.
Charos schreef:ik haal de drollen er elke dag uit, in t weekend de natte plek(ken) eruit en dan een heel pak bijstrooien.