Naar mijn mening vraag je momenteel ook te veel van zo'n jonge pony. Ze is nog maar kort onder het zadel en moet de spieren nog opbouwen. Mijn buurman leidt jonge sportpaarden op en zolang de paarden 3 en 4 zijn, worden ze meestal maar 3 tot 4 keer gereden. en dan meestal niet langer dan een half uur. Ik vind 3 keer les in een week veel te veel. Er is dan erg weinig ruimte voor ontspanning zonder haar over te belasten.
Als mensen spieren en conditie moeten opbouwen moeten ze ook steeds 1-2 dagen rust houden na een dag sporten om het lichaam de tijd te geven om weefsel op te bouwen. Ik ben bang dat je met deze training snel blessures krijgt door het overvragen (bij mensen ontstaan dan meestal ontstekingen in de gewrichten, kapsels of peesaanhechtingen) en bovendien heb je kans dat je pony in protest komt, omdat het te zwaar is (en haar lijf pijn kan gaan doen). Ik zou zelf een les schrappen en in plaats daarvan lekker het bos ingaan. Tussen de lesdagen door zou ik haar rust geven, lekker de wei in. In het bos kun je ook best wat dressuuroefeningen doen. Ze is nog jong, geef haar de kans om alles goed op te bouwen. Veel succes!