paarden tandarts ZH

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

paarden tandarts ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 15:37

hey!

Ik vroeg me af welke paarden tandartsen er zijn in ZH, en hoeveel dat dan kost?
Bedankt!

sammetje

Re: paarden tandarts ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:17

www.korpaardentandarts.nl

Hij komt uit Den Haag. Op zijn site staan denk ik wel prijzen. Ik was iets van 45 euro kwijt voor een controle beurt met vijlen enzo erbij.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:36

Die vind ik echt nix, heb hem afgelopen x gehad, nou nooit meer.

Mijn vriendin had nog extra gezegd dat die van haar verdoving moest, had ie het alsnog niet bij zich, dus die van haar kon niet gedaan worden.
Die van mij ging in het begin nog wel, later niet meer en toen was ie ineens klaar, echt heel vaag allemaal.

Volgende x gewoon weer marielle voor mij, die komt dan wel uit belgie, maar die komt ook gewoon..

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 20:51

Alvast bedankt voor jullie reacties!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:56

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:04

diddlmouses schreef:
Die vind ik echt nix, heb hem afgelopen x gehad, nou nooit meer.

Mijn vriendin had nog extra gezegd dat die van haar verdoving moest, had ie het alsnog niet bij zich, dus die van haar kon niet gedaan worden.
Die van mij ging in het begin nog wel, later niet meer en toen was ie ineens klaar, echt heel vaag allemaal.

Volgende x gewoon weer marielle voor mij, die komt dan wel uit belgie, maar die komt ook gewoon..

O wat vervelend. Volgens mij verdoofd hij helemaal niet zelf...??? Mijn paard heeft namelijk een wolfstand die te groot was om zo te verwijderen. Nou komt hij volgende keer terug met een DA om mijn paard te verdoven. Vind dit wel een prettig idee omdat het een behoorlijke wolfstand is die op een rottige plek zit.

Hij nam verder heel erg de tijd. Mijn paard vond het een beetje spannend allemaal en hij stelde haar echt op haar gemak. Een ander paard bij ons op stal die had zijn dag helemaal niet toen hij kwam. Die had de stal af half afgebroken voordat hij er was. Hij heeft toen het hoognodige gedaan (er was in die week een kies afgebroken) en kwam later gewoon een keertje terug. Omdat hij van mening was dat je paarden niet kan dwingen.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 21:06

@ ukkiepuk; waar zit hij ergens? woonplaats oid.? en wat zijn zijn prijzen?

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 21:07

hmmz verschillende meningen over kor begrijp ik. Het heeft geen haast en wil even kijken wie er allemaal in de buurt zitten.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:45

sidneey schreef:
@ ukkiepuk; waar zit hij ergens? woonplaats oid.? en wat zijn zijn prijzen?

Omgeving Rotterdam, maar hij gaat door heel Nederland. Prijs weet ik nog niet want mijn eigen pony is nog niet door hem gedaan Controle is iig gratis, een vijltje erlangs halen doet hij ook niet moeilijk over. Als hij echt moet vijlen dan rekent hij een prijs.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:46

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:56

Richard van Dordrecht vind ik een hele goeie

Hij heeft geen site maar hij is heel rustig en lief voor de paarden, legt alles heel goed uit en je mag zelf ook even voelen wat ie gedaan had. Wat een verschil zeg! Als je zijn telefoonnummer wilt moet je maar even PM-en....

Hoe duur hij precies was weet ik niet meer maar het viel me wel mee, ik had het duurder verwacht.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:14

Ik heb ook happyhorse en een muts van een paard.
Stond bijna versteld hoe goed hij haar gerust stelde en hoe goed ze op hem reageerde.

Uiteindelijk stond ze op rust met die klem in haar mond, terwijl ze echt behoorlijk kan miepen.
Hij geeft ook goed uitleg en is gewoon rustig en aardig.

Hij zit idd tegen de grens, net in Rotterdam en als hij een complete beurt geeft kost het 50 euro, maar als het in orde is kost het nakijken niks.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:49

Die happyhorse is bij mijn paard ook geweest in april van dit jaar.
Vond het idd een erg geduldige en vriendelijke man.
Mijn paard is helemaal niet lastig bij de tandarts, maar hij nam rustig de tijd om kennis te maken. Wel is mijn paard een beetje kieskeurig over wie ze lief vindt (oortjes naar voren, knuffelig) en wie ze niet lief vindt (happerig, boos kijken, dreigen), zeker bij mensen die ze niet kent. Maar de tandarts vond ze hartstikke lief Ook tussen het vijlen door nam hij regelmatig even een pauze, even paard kriebelen en weer verder.

Niet zo lang geleden is ze nog nagekeken door een andere tandarts die toch op stal was, omdat ze met rijden nog weleens 1 kant vast wilde pakken en ik twijfelde of ze niet weer last van d'r tanden. Maar toen hoefde er niets te gebeuren, dus er was in april goed werk verricht . Dus als we van happyhorse een bericht krijgen dat het een jaar geleden is, mag hij weer langs komen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:50

ukkiepuk schreef:
www.happyhorse.nl

Rustig, betrouwbaar, neemt alle tijd

Die heb ik ook, tevreden mee!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:28

Mij lijkt die happyhorse ook wel wat. woon nl. ong. 20 km bij rotterdam vandaan. Scheelt denk ik weer 1 voorrijkosten??
Ik ga hem denk maar eens een mailtje sturen of misschien heeft iemand wel een tel. nummer?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:13

sidneey schreef:
Mij lijkt die happyhorse ook wel wat. woon nl. ong. 20 km bij rotterdam vandaan. Scheelt denk ik weer 1 voorrijkosten??
Ik ga hem denk maar eens een mailtje sturen of misschien heeft iemand wel een tel. nummer?

Staat op zijn site anders moet je me maar een PM sturen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:27

Ididit schreef:
Richard van Dordrecht vind ik een hele goeie

Hij heeft geen site maar hij is heel rustig en lief voor de paarden, legt alles heel goed uit en je mag zelf ook even voelen wat ie gedaan had. Wat een verschil zeg! Als je zijn telefoonnummer wilt moet je maar even PM-en....

Hoe duur hij precies was weet ik niet meer maar het viel me wel mee, ik had het duurder verwacht.

Die komt bij ons ook altijd, ben ik ook erg tevreden over. Neemt alle tijd die nodig is per paard, en gaat op een prettige manier met de paarden om.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:10

er bestaan vast goede tandartsen maar ik moet de eerste nog tegen komen (heb al 3 klojo's gehad)
tandartsen kunnen/mogen niet verdoven
het is een vrij beroep
iedereen mag zo maar tandarts worden dus ook klojo's die nergens weet van hebben
ga aub naar de dierenkliniek in bodegraven
daar doen ze het zeker weten goed
je paard word goed verdoofd en je bent verzekerd van vakkundigheid

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 19:28

Ja ik vindt verdoven, tsja ik weet niet. Hij is heel kalm en rustig. ik denk zelf niet dat ie verdoofd moet worden. En het de kosten voor bezoekje aan de tandarts moeten ook niet boven mijn hoofd reizen. Maar als iemand toch zo'n site heeft en erkend is, lijkt het me dat het niet een of andere klojo is, ik bedoel hoefsmid kan volgends mij ook iedereen worden, zonder enige kennis van een paard , of zie ik dit nu heel verkeerd? (mijn excuses daar dan voor)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:00

Unamie niet ieder paard hoeft naar mijn idee verdoofd te worden lijkt mij.
Als je het zo navraagt op internet krijg je al snel reacties waaruit je dingen kan halen die je wel of niet aanstaan.

Daarbij hoor ik ook weleens verhalen over de kliniek in Bodegraven, positieve maar ook wel eens negatieve, zo hou je altijd wat.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 20:36

Sily schreef:
Unamie niet ieder paard hoeft naar mijn idee verdoofd te worden lijkt mij.
Als je het zo navraagt op internet krijg je al snel reacties waaruit je dingen kan halen die je wel of niet aanstaan.

Daarbij hoor ik ook weleens verhalen over de kliniek in Bodegraven, positieve maar ook wel eens negatieve, zo hou je altijd wat.

helemaal mee eens!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:47

sidneey schreef:
Ja ik vindt verdoven, tsja ik weet niet. Hij is heel kalm en rustig. ik denk zelf niet dat ie verdoofd moet worden. En het de kosten voor bezoekje aan de tandarts moeten ook niet boven mijn hoofd reizen.
Maar als iemand toch zo'n site heeft en erkend is, lijkt het me dat het niet een of andere klojo is,

ik bedoel hoefsmid kan volgends mij ook iedereen worden, zonder enige kennis van een paard , of zie ik dit nu heel verkeerd? (mijn excuses daar dan voor)

een site is geen garantie op vakundigheid
evenmin een certificaat
ik heb 3 tandartsen bij mij thuis gehad
al jaren at mijn shet slecht
de tanden konden het niet zijn dacht ik.. want ik laat immers 2 keer per jaar de tandarts komen om alle paarden na te kijken en te behandelen
mijn jonge merrie wilde niet meer nageven terwijl ze een maand geleden nog behandeld was door de tandarts

toen het probleem zo erg werd ben ik naar bodegraven gegaan voor een second opinion
daar bleek dat ze achterin enorme haken had en dat er 3 doppen nog vast zaten
ze is onder verdoving uitgebreid behandeld
haar hele gebit was verwaarloosd
het geld wat ik aan de tandarts had betaald had ik net zo goed in de sloot kunnen gooien

ik heb toen meteen mijn shet daar ook laten nakijken/behandelen
ook zij had enorme haken.. vooral achterin
ze heeft nu als eerste haar eten op

door bovenstaande ervaringen begrijp je dat ik geen tandarts meer vertrouw

ook als er tanden getrokken moeten worden verdoven tandartsen niet
mijn paard is normaal ook rustig.. maar als er flink gevijld moet worden of getrokken..kan een paard toch wel heftig reageren

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:12

Unamie ik denk dat er aardig wat flierefluiters tussen zitten, dat zitten er idd ook onder de hoefsmeden Sidney.
En als je die pech hebt gehad kan ik me voorstellen dat je er weinig vertrouwen meer in hebt.
Maar zo zijn dus niet alle tandartsen, en als er een tand getrokken wordt komt er een DA bij om te verdoven, is gelukkig bij mij nog niet nodig geweest.

Maar ik mocht dan ook mee voelen, tot helemaal achterin naar voren, voordat hij gevijld had en daarna, nou dat verschil voel je wel en nou was mijn paard niet eens overdreven nodig zoals hij het zei.

Hoorde ook van diezelfde tandarts dat er veel mensen rondliepen die zich uitgaven als tandarts maar de kosten van een mondklem al te hoog vonden...kan me voorstellen dat als je die niet hebt dat je niet helemaal netjes alle kiezen voor elkaar krijgt en dat je dan dat soort dingen krijgt.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 21:25

smurf schreef:
http://www.paardentandverzorging.nl

zij heeft mijn paard een paar weken geleden gedaan, de foto's staan hier

èxcuses voor mijn late reactie hedt het over het hoofd gezien. Weet je toevallig nog wat zij rekende kan het namelijk neit op haar site vinden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:27

Ik ga ook voor Richard van Dordrecht. Je kan zijn telefoonnummer vinden in het Hippos Vademecum. Ik heb hem eigenlijk al vanaf het begin, en ik vind het een erg vriendelijke man.
HIj neemt de tijd, laat je zelf alles voelen en ontdekken en is consequent. Ik geloof wel dat hij ietsje duurder is, maar ik heb wel wat over voor kwaliteit...