want iemand vertelde mij laatst dat dat niet goed was, maar als ik mijn paard losgooi doe ik wel altijd peesbeschermers om want ze wil dan nog wel eens een sprintje trekken
alvast bedankt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Graaskorf schreef:Waarom peesbeschermers omdoen in de bak? Een gezond paard zal zichzelf niet zo heel snel blesseren bij een sprintje in de bak.

Graaskorf schreef:Een misstap kan altijd maar toch zal ik nooit een paard met peesbeschermers losgooien of in een wei zetten. je voorkomt misschien dat ze niet tegen hun eigen benen aan trappen. maar bij een rare draai kunnen ze ook een knie verdraaien en daar helpt een peesbeschermer niet tegen. Dan zou je ze echt helemaal moeten inpakken.
Zowat iedereen die ik ken Graaskorf schreef:Waarom peesbeschermers omdoen in de bak? Een gezond paard zal zichzelf niet zo heel snel blesseren bij een sprintje in de bak.
Blue_Star schreef:Toch is mijn vzpaard gezond en doe ik hem bescherming om in de bak,waarom?Elk paard kan eens een misstap zetten
wyko schreef:Blue_Star schreef:Toch is mijn vzpaard gezond en doe ik hem bescherming om in de bak,waarom?Elk paard kan eens een misstap zetten
Heb jij je eigen enkels, knieen en polsen dan ook wel goed ingepakt?
Een paard kan in een uitgelaten bui toch altijd wat onstuimig worden en niet meer goed weten waar hij zijn benen neer zet?
- dus dan borstel ik zowel de peesjes als de benen weer af en is er geen probleem imo. Het is bij ons niet de gewoonte dat ze uren in die bak blijven, dus dat lijkt me niet echt een probleem. Graaskorf schreef:Een misstap kan altijd maar toch zal ik nooit een paard met peesbeschermers losgooien of in een wei zetten. je voorkomt misschien dat ze niet tegen hun eigen benen aan trappen. maar bij een rare draai kunnen ze ook een knie verdraaien en daar helpt een peesbeschermer niet tegen. Dan zou je ze echt helemaal moeten inpakken.

)