rollen met peesbeschermers om??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

o0oJamieo0o

rollen met peesbeschermers om??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 15:23

nou je ziet het al aan de titel.... mag een paard met peesbeschermerse om rollen??

want iemand vertelde mij laatst dat dat niet goed was, maar als ik mijn paard losgooi doe ik wel altijd peesbeschermers om want ze wil dan nog wel eens een sprintje trekken

alvast bedankt

Kitty

Re: rollen met peesbeschermers om??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:29

Waarom zou het niet goed zijn dan? Omdat er zand bij in kan komen ofzo? Dat kan tijdens het rijden ook...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:33

Ja idd, lijkt me vreemd? En zie 't zo vaak. tijdens t rollen hebben ze er gene hinder van lykt me..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:58

Kan volgens mij prima hoor!

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:05

jah kan best, bij ons heeft een paar een peesblesure gehad die had ook altijd in de bak peesbeschermesom als ze goed zitten zakken niet dus mij lijkt het geen probleem..?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:14

wij hebben renpaarden, en wij gooien ze NOOIT los als ze geen beenbescherming om hebben. Het is toch slordig dat als ze fit zijn en ze hun pezen of iets anders kapot trappen...

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:24

Waarom peesbeschermers omdoen in de bak? Een gezond paard zal zichzelf niet zo heel snel blesseren bij een sprintje in de bak.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:29

Graaskorf schreef:
Waarom peesbeschermers omdoen in de bak? Een gezond paard zal zichzelf niet zo heel snel blesseren bij een sprintje in de bak.

Toch is mijn vzpaard gezond en doe ik hem bescherming om in de bak,waarom?Elk paard kan eens een misstap zetten

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:32

Een misstap kan altijd maar toch zal ik nooit een paard met peesbeschermers losgooien of in een wei zetten. je voorkomt misschien dat ze niet tegen hun eigen benen aan trappen. maar bij een rare draai kunnen ze ook een knie verdraaien en daar helpt een peesbeschermer niet tegen. Dan zou je ze echt helemaal moeten inpakken.

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:45

Lijkt me geen probleem, rollen met peesbeschermers
Ik zou niets kunnen bedenken wat schadelijk zou kunnen zijn..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:38

Graaskorf schreef:
Een misstap kan altijd maar toch zal ik nooit een paard met peesbeschermers losgooien of in een wei zetten. je voorkomt misschien dat ze niet tegen hun eigen benen aan trappen. maar bij een rare draai kunnen ze ook een knie verdraaien en daar helpt een peesbeschermer niet tegen. Dan zou je ze echt helemaal moeten inpakken.

Je kunt niet ALLES uitsluiten maar zoveel mogelijk wel.
Even loszetten met peesbeschermers is geen probleem, maar niet de hele dag omlaten op de wei oid want dan kunnen de benen op gaan zwellen.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:46

Ja kan best, waarom niet? Ik doe het ook altijd gewoon Zowat iedereen die ik ken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:20

ik ook,
laat die van mij vaak rollen na het rijden, dan heeft ze peesbeschermers of bandges vaak nog om.
blijven altijd netjes zitten!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:44

Graaskorf schreef:

en toch kan er altijd wat misgaan, mijne heeft áltijd bescherming om als ze in de bak staat.

het mag wel gewoon hoor

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:48

ik doe het ook altijd, vind het toch een stukje veiligheid hoor!!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:51

De meeste paarden krijgen juist een blessure met losgooien, als ze erg druk zijn zou ik zeker beenbescherming omdoen.
De enige reden die ik kan bedenken waarom ze er niet mee mogen rollen is als je ze om zijn oren doet,en zelfs dan...
Nee, ik denk dat sommige mensen bang zijn voor schuurplekken, maar de mijne heeft dat nooit gehad....

o0oJamieo0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 21:56

oke bedankt

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 10:39

Ben er even vergeten bij te zetten dat mijn vzpaard strijkt met zijn achterbenen en daardoor ook genoodzaakt is pees én strijklap beschermers in 1 aan te doen(weet de precieze naam niet meer),bandages kan ik aandoen als hij niet wild is maar als hij begint te galloperen heb je meteen afgezakte,SPANNENDE bandages om de koot

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:59

Mijne gaat altijd met peesbeschermers en springschoenen los en eigelijk meestal ook bandages achter.En dan rolt ze ook gewoon geen probleem..Spoel daarna wel altijd der benen af maar ze heeeft er nog nooit wat van gehad ook niet van beschermers in de wei.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:47

Blue_Star schreef:
Toch is mijn vzpaard gezond en doe ik hem bescherming om in de bak,waarom?Elk paard kan eens een misstap zetten

Heb jij je eigen enkels, knieen en polsen dan ook wel goed ingepakt?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:02

wyko schreef:
Blue_Star schreef:

Heb jij je eigen enkels, knieen en polsen dan ook wel goed ingepakt?

Dat is toch geen vergelijking? Ik zie mezelf nog niet springend en bokkend door de bak gaan, moet het mss eens proberen maar toch Een paard kan in een uitgelaten bui toch altijd wat onstuimig worden en niet meer goed weten waar hij zijn benen neer zet?
Bij mij gaan de paarden die ik met bescherming rijd ook met bescherming in de bak, en daar rollen ze dus ook mee ja. Na het losgooien haal ik er sowieso even een borsteltje over - ik ben een vakidioot en denk dat de eigenaars me anders slordig ofzo gaan vinden - dus dan borstel ik zowel de peesjes als de benen weer af en is er geen probleem imo. Het is bij ons niet de gewoonte dat ze uren in die bak blijven, dus dat lijkt me niet echt een probleem.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:07

Graaskorf schreef:

Ja idd in de wei vind ik ook wat overdreven hoor
In de bak losgooien snap ik dan kunnen ze nog es gek doen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:08

Goh wat ben ik blij dat mijn paarden de hele dag buiten kunnen staan zodat ze nooit uit hun panty gaan als ze los lopen in de bak.
Maar met peesbeschermers rollen geen probleem... (om niet helemaal off topic te gaan )

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:09

bij mijn haflinger doe ik het ook, die wil nog wel eens iets geks doen..
je weet maar nooit,,
ja in de wei vind ik ook een bietjuh te..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:29

Ja hoor kan makkelijk..Allebei mn paardjes hebben peesbeschermers om bij rijden/losgooien/longeren enz. Dus die blijven bij het rollen ook gewoon om. Bij mijn Haflinger heb ik als extra nog strijklappen en springschoenen om, die heeft ijzers, en die strijkt snel als ze hard gaat draven, en tilt de voorbenen niet snel genoeg op