handelstallen noord brabant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantharei7

handelstallen noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 21:39

Ik ben op zoek naar goede handelsstallen in Noord- Brabant.
Liefst in omgeving Eindhoven.

Junior2019

Re: handelstallen noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:44

hoi
www.virtualzonehorses.nl in achtmaal.Ik heb er vanmiddag mijn paard gebracht om verder de beleren ze hebben ook paarden voor de verkoop.
succes

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:11

die zitten er genoeg in NB maar waar ben je precies naar op zoek
Een paard in de lagere prijsklasse of een jong paard of een goed getraind wedstrijd paard
spring of dressuur wat wil je er mee gaan doen
In brabant zit van alles maar om hier nu de hele lijst op te gaan noemen van alle stallen die ik ken zou een beetje lang worden daarom graag een beetje meer info

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 23:01

Ik zoek een jong paard. Wel zadelmak. Hoeft verder nog niet veel te kunnen.
Normale prijsklasse ( ik weet niet echt wat een normale prijsklasse is, vanaf hoeveel geld wordt het nu duurdere prijsklasse en heb je een goed paard? ) en een niet al te groot paard.
Ik wil er voornamelijk mee dressuur rijden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:13

Jansen van den Hout in Haghorst bij Moergestel.
Hebben allerlei soorten paarden in verschillende prijsklassen en verschillende leeftijden.

Pb anders Kimmie_girl even, zij werkt er.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:58

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:17

Bij mij op stal in Deurne hebben ze wel vaker zoiets staan.
Pb me maar als je interesse hebt.

Of bij www.stalvandenhurk.nl.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:32

Esther28 schreef:
Jansen van den Hout in Haghorst bij Moergestel.
Hebben allerlei soorten paarden in verschillende prijsklassen en verschillende leeftijden.

Pb anders Kimmie_girl even, zij werkt er.

Als je een goed paard wil voor de sport moet je daar niet zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:16

Raiza schreef:

Ze zoekt toch wat in de normale prijsklasse? Sportpaarden vallen vaak in de duurdere prijsklasse. En een stalgenoot van mij heeft er anders een goed en mooi sportpaard vandaan.(goedgekeurd en wel)

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:44

Esther28 schreef:
Raiza schreef:

Ze zoekt toch wat in de normale prijsklasse? Sportpaarden vallen vaak in de duurdere prijsklasse. En een stalgenoot van mij heeft er anders een goed en mooi sportpaard vandaan.(goedgekeurd en wel)

toevalstreffer nog nooit meegemaakt dat daar een paard goedgekeurd werd
je kan al aan de prijzen zien dat je de moeite niet hoeft te nemen om te laten keuren want die liggen maar net iets boven de slachtprijs
En ze schrijven zelf al op hun site dat ze doorgaans recreatie paarden hebben
Nee voor een goedgekeurd paard moet je daar niet zijn ( terwijl het er net zo druk is als in de supermarkt als je er op zaterdag komt)

kijk eens op sportpaarden.nu en dan naar handel daar staat van alles van een stal waar je beter de paarden kan laten staan tot topstallen

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:06

Ik heb mijn paard bij iemand in Heeswijk-Dinther gekocht (tussen Den Bosch en Veghel). Een driejarige met goed papier voor een nette prijs (niet zadelmak); hij had van alles staan van jong spul tot zadelmakke en wedstrijdpaarden, zowel eigen fok als handel, in verschillende prijsklasses.

Ik ben er via via terecht gekomen, en ben nu al zo'n 5 maanden heel blij met mijn paardje. Je moet maar net de adresjes weten! Mocht je adres / telefoonnummer willen pb dan maar, zoek ik het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:12

BM stabels

di(r)k hoefnagel

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 14:15

Bedankt voor de reacties.

Ik ben nu nog vooral aan het rondkijken, maar als ik een paar goede handelstallen weet is het al wat makkelijker zoeken.
Ow ja over die stal in haghorst, naar zoiets ben ik dus inderdaad niet op zoek. Ik ben wel opzoek naar een sportpaard, maar dan in de normale prijsklasse voor een sportpaard.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:07

goldwing schreef:
Esther28 schreef:
Raiza schreef:

je kan al aan de prijzen zien dat je de moeite niet hoeft te nemen om te laten keuren want die liggen maar net iets boven de slachtprijs
Nee voor een goedgekeurd paard moet je daar niet zijn ( terwijl het er net zo druk is als in de supermarkt als je er op zaterdag komt)

kijk eens op sportpaarden.nu en dan naar handel daar staat van alles van een stal waar je beter de paarden kan laten staan tot topstallen

O goh, dan komen daar zeker meerdere toevalstreffers vandaan, haar vorige pony kwam daar ook vandaan en was ook goed en mijn paard komt er ook vandaan en is ook goedgekeurd....
Ik heb ook netjes een half jaar omruilgarantie gehad (boden ze uit zichzelf aan, zijn maar weinig stallen die dat doen overigens, moet je zelf vaak nog om vragen)

En als jij 2500 net boven slachtprijs vind...... ik vind slachtprijs toch toch max. 800 voor een paard.

Spijkse hoeve hebben ze ook leuke paarden en volgens mij niet al te belachelijke prijzen....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:10

0ojannekeo0 schreef:
BM stabels

di(r)k hoefnagel

Dit is dan een zelfde soort stal als in Haghorst, gezien de prijzen....

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:12

Als je maar ver weg blijft van WLM ergens in Dordrecht, wat daar vandaan komt zou eigenlijk gelijk uit het lijden verlost moeten worden.
Maar goed, dat zijn hitten in de laagste prijsklasse.
Is er geen hengstenopfokker in de omgeving? Die hebben nog wel eens leuke 2 of 3 jarigen die niet goed genoeg zijn voor de hengstenkeuring maar wel leuk voor de sport....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:15

Esther28 schreef:
0ojannekeo0 schreef:
BM stabels

di(r)k hoefnagel

Dit is dan een zelfde soort stal als in Haghorst, gezien de prijzen....

Dick Hoefnagel en BM stables hebben niets met elkaar te maken en Hoefnagel is zeker niet te vergelijken met Haghorst.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:24

sorry maar wie hier beweert dat jansen van den hout slachtpaarden of iets dergelijks verkoopt zit goed mis,

Sommige mensen denken alleen maar fout over een handelaar,
Alleen hebben sommige niet door dat een handelaar vaak van partaculieren paarden koopt en niet van de slacht. Jansen van den hout verkoopt absoluut geen slachtpaarden. als jij dat denkt kom dan maar een keer bij ons op stal.
Ik vind jansen van den hout een best goede handelstal vergeleken met andere ik ken genoeg mensen hier op bokt die blij zijn met hun paard en die goed gekeurt zijn . Bij elke handelaar kan een slecht paard tussen zitten maar wil dit zeggen dat ze dan gelijk slachtpaarden kopen, paarden zijn dieren en elke dier verschilt net als een mens. de paarden die afgekeurt worden komen vaak van een parteculier die hun paard niet wil laten af maken en dit verzwijgt voor de handelaar, zo komen de meeste handelaren aan slechte paarden omdat de partucilier niet het beste over heeft voor hun paard.

Balen dat er misschien iemand een verkeerde ervaring met jansen van den hout heeft. Maar geloof echt niet alle handelstallen geven hun paarden op tijd eten drinken , zorgen dat ze dag in dag uit opgestrooid worden , Zorgen dat ze in een goede stal staan en niet in een stand, en zeker neit alle handelaren hebben een nette stal,

En dus omdat iemand hier ene slechte ervaring heeft hoef dit niet gelijk te betekenen dat jansen van den hout slacht paarden verkoopt. Kom op ik werk er nu bijna 8 jaar en weet heus wel wat voor paarden daar staan en geloof me der staan daar echt geen slachtpaarden of paarden die voor de slacht bedoelt zijn.
En gezien dat de slachtprijzen volgens mij voor een paard rond de 800 euro is en sommige pony`s zij jansen van den hout zitten al aan de 1000 euro dus hoe hoog ligt bij jullie de slachtprijs

Dus goldwing laat me niet lachen want er worden echt wel mer paarden geoed gekeurt dan dat jij denkt

misschien www.stalwesterbeek.nl iets voor je

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:37

Bij jansenvandenhout hebben ze wel degelijk sportpaarden. Deze staan alleen op een andere stal waar ze getraind worden door een jongen die zelf ek joung riders meegereden heeft. Ze worden elke dag getraind en er wordt netjes bijvermeld als er iets met het paard is. Kwa prijs zitten ze goed. Vergelijk prijs kwaliteit dan zitten ze niet te duur. Varieent tussen de 3000 en 5000 euro.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:40

ik heb mijn paardje bij Jansen en v.d Hout in haghorst van dan en ik had niet een nettere stal kunnen treffen toen ik dr naar toe ging het was geheel onverwacht voor hun want op het allerlaatste moment gingen we kijken en alle paarden die ze hadden staan stonden in goede stallen lekker in het stro ze zagen er allemaal goed uit en niet van die paarden die je verwacht voor slachtprijs!!
Mijn paardje is dan ook goed gekeurd en een hele goude service!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:01

Kimmie_girl schreef:
misschien www.stalwesterbeek.nl iets voor je

Kim, dit is toch de stal waar apaloosafan het over heeft??

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:20

Raiza schreef:

goldwing schreef:

apaloosafan schreef:
Bij jansenvandenhout hebben ze wel degelijk sportpaarden. Deze staan alleen op een andere stal waar ze getraind worden door een jongen die zelf ek joung riders meegereden heeft. Ze worden elke dag getraind en er wordt netjes bijvermeld als er iets met het paard is. Kwa prijs zitten ze goed. Vergelijk prijs kwaliteit dan zitten ze niet te duur. Varieent tussen de 3000 en 5000 euro.

Joyja schreef:
ik heb mijn paardje bij Jansen en v.d Hout in haghorst van dan en ik had niet een nettere stal kunnen treffen toen ik dr naar toe ging het was geheel onverwacht voor hun want op het allerlaatste moment gingen we kijken en alle paarden die ze hadden staan stonden in goede stallen lekker in het stro ze zagen er allemaal goed uit en niet van die paarden die je verwacht voor slachtprijs!!
Mijn paardje is dan ook goed gekeurd en een hele goude service!!

Zo blijkt het toch wel weer mee te vallen met die "slachtpaarden"dacht ik zo

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:44

ook ik geef iemand het voordeel van de twijfel maar 4 op een rij is een beetje veel toeval
Er zullen best wel paarden tussen zitten die goed gekeurd zullen worden dat hoorde je me ook niet zeggen
Maar hij adverteerd zelf al met wij verkopen recreatie paarden op zijn site
en ik had het ook niet over slachtpaarden maar over paarden net boven de slachtprijs
En ook heb ik vermeld dat het er druk is op een zaterdag zelfs drukker dan in de supermarkt
Dat de paarden er niet goed bijstonden heb je mij al helemaal niet horen zeggen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:46

Johan Jespers in Oosteind heb ik hele goede ervaringen mee!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:58

goldwing schreef:
ook ik geef iemand het voordeel van de twijfel maar 4 op een rij is een beetje veel toeval
Er zullen best wel paarden tussen zitten die goed gekeurd zullen worden dat hoorde je me ook niet zeggen
Maar hij adverteerd zelf al met wij verkopen recreatie paarden op zijn site
en ik had het ook niet over slachtpaarden maar over paarden net boven de slachtprijs
En ook heb ik vermeld dat het er druk is op een zaterdag zelfs drukker dan in de supermarkt
Dat de paarden er niet goed bijstonden heb je mij al helemaal niet horen zeggen

goldwing schreef:

Volgens mij zeg je dat hier dus wel dat het niet de moeite is om te laten keuren. En hoezo toeval? Is dus gewoon net als iedere handelsstal. En zijn recreatiepaarden per definitie slechte paarden of zijn wij hier allemaal professioneel met de sport bezig? Volgens mij is het grootste deel hier toch allemaal amateur die het voor hun hobby doen, dus als je een Salinero wilt moet je bij Anky gaan kijken alleen daar zul je ze niet vinden in de "normale prijsklasse".

Er zijn altijd mensen die jaloers of een slechte ervaring hebben met een handelsstal, maar om er dan meteen vanuit te gaan dat er alleen maar slechte paarden worden verkocht vindt ik een beetje onzin.
Ik vind het nog altijd de eigen verantwoording van de koper om een paard te laten keuren.
En idd wat Kimmie_girl al zegt: veel paarden komen van particulieren en het is als handelaar niet rendabel om al die paarden kl. en rontg. te laten keuren, dus moeten ze maar afgaan op wat de eigenaar vertelt en geloof me die liegen er ook op los om maar van een slecht paard af te komen om welke reden dan ook. Dus onderzoeksplicht van de koper en paard altijd laten keuren, een handelaar kan tenslotte ook niet door het paard heen kijken.