Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nou ik ben niet op het ras gevallen hor, ik val altijd op het KARAKTER !! :d
.
. Met 1 meter heeft ze totaal geen moeite. En ons record staat op 1.25 onder het zadel (en over de bakrand los
). Toch wel indrukwekkend voor een stevige koudbloed van 1.45.
) echt geweldig. Ik ben ook echt niet voor al die moderne pony's, maar zolang het wat bredere type blijft bestaan hou ik me stil. Is dat niet zo....nou dan stap ik over naar een ander ras, makkelijk zat.
(zowel met ras als kleur) er is ooit een hele tinker hype geweest en dan schaffen veel een tink aan maar nu loopt de verkoop wat minder (zal ook wel door de € komen, en dit is vrijwel met ieder ras) 
) nou volgens mij kom je met deze eisen bij een hoop verschillende paarden en rassen terecht zowel warm als koudbloed. M'n voorkeur gaat toch uit naar een koudbloed denk ik maar mocht er nou een geweldige warmbloed staan die dat ook allemaal heeft kan het toch heel anders lopen.
.En dan verzorg ik de Haflinger van mijn vriendin, die gereden word door mijn dochter.En dat is een "oude type" zoals het noemen nog afkomstig van een stam eerst ingevoerde halingers.Maar ik vind het zo jammer dat ze steeds slanker worden gefokt. 

wendytjeG schreef:Ik heb vroeger heel wat paarden en ponies gereden, maar ik ga toch het beste met een paard wat gevoelig is, graag wil lopen en wat bloed heeft.
Ook wil ik een paard wat lekker veelzijdig is, waar je lekker mee naar buiten kunt, een sprongetje kunt maken en dressuur rijden.
Dus als je dan op zoek gaat naar een eigen paard kom je al snel bij een arabier of kruising uit
Javayo schreef:Toen ik dit zat te lezen dacht ik meer aan een kruising met volbloed... kruising met arabier kan ook, maar zeker niet aan een echte arabier... Maar ja, dan ga ik ook op de arabieren af die ik ken, en die waren niet zo veelzijdig als ik mijn paard wil hebben.

Ik heb er nu 1 sinds 8 jaar, en wil niks anders meer, ik rij vooral buiten, en dat is heel goed te doen met mijn fjord. Hij is af en toe wel eens eigenwijs met buitenrijden, maar verder is hij 100 % verkeersmak, en ook zijn karakter is heel cool, hij maakt zich niet snel druk om iets buiten. De andere mensen bij ons op stal die niet alleen naar buiten durven met hun paard, rijden graag met mij en mijn fjord mee, omdat hij altijd rustig blijft, ook al is het andere paard wat meerijd gek aan het doen. Verder is hij erg goedkoop in het onderhoud (ik zou het trouwens helemaal niet erg vinden als hij wat duurder zou zijn
) en hij is nooit ziek
.
)