Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ibbel schreef:Kijk eerst eens op de FAQ voor trailervragen.
mirgino schreef:ik heb een Weyer 1,5 paards 1088kg.

! Margreet schreef:Veel trailers zijn ook in een lichte en een zware uitvoering te krijgen. Dat is puur een papieren kwestie (terugkeuren) voor mensen die geen E hebben, aan de trailer zelf verandert er niets.
Je hoeft dus echt niet bang te zijn dat je paard er doorheen zakt ofzo als je meer laadt, in die zin is er niks onveiligs aan, maar op papier zit je natuurlijk wél fout.
jeddah schreef:Waar vind ik die? Ik zie geen Trailer vragen erbij staan??
bij Rijbewijs BE --> viewtopic.php?p=5415655#5415655
Verder en erg interessant topic om te wezen, ik leen zelf altijd een trailer, (tweepaards) maar weet niet meer hoeveel die exact weeg, ben uitgegaan van 700 kg, zat ik eigenlijk niet zo gek ver weg naast
Die FAQ had ik ook gezien. Ik vraag me af hoeveel de trailers wegen, per merk/type. jeddah schreef:mirgino schreef:ik heb een Weyer 1,5 paards 1088kg.
Is dat inclusief of exclusief max laadvermogen?
Papaya schreef:Atec Royal Class 1,5 paards, 540 kilo of 560 (papieren even niet bij de hand op dit tijdstip) totaal incl. paard in ieder geval max. 1200
Bij mijn zoektocht zag ik Westfalia, Humbaur, de Iforwilliam, de Paradiso en dat leken me relatief zwaardere trailers.
Ook Böckmann herinner ik me als zwaarder.
Bij de Hotra en de Atec kwam ik zelf uit als zijnde relatief lichtere trailers. En o ja, bij ons op stal staat ook nog een lichtere versie trailer, de 1,5 paards Blomert, 560 kg.
maar veelal staat het gewicht er niet bij hoor.