hoe hebben jullie het aan je ouders gevraagd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

hoe hebben jullie het aan je ouders gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 20:12

hallo,

ik wil graag een eigen paard, alleen m´n ouders denken er nog over na.
dus m´n vraag is, hoe hebben jullie het gevraagd?

Anoniem

Re: hoe hebben jullie het aan je ouders gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:13

Niet

Want ik wist dat er geen geld voor was.
En ik heb mijn paad toen zelf gekocht toen ik 22 was

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 20:19

haha dat kan ook maar ik kan niet zo lang wachten hoor

btw: ik wil een arabier en m´n ouders zeiden als je een paard krijgt dan kan je beter ook gelijk een arabier krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:20

euh..niet...hij stond gewoon voor me neus toen ik 3 was haha

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:21

Zelf keihard voor gewerkt!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:22

Ik heb op een dag gezegd tegen mn ouders gezegd dat ik van plan was een paard te kopen (was 16). Tot mijn stomme verbazing vonden ze dat okay, mits ik zelf voor stalling en het geld enzo zorgde, dan zouden zij de hoefsmid en dierenartskosten voor hun rekening nemen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 20:25

nou ik kan dat niet betalen hoor:P mijn ouders wel, maar ik ben ook maar 14 dus dat is wel moeilijk om een baan te vinden die goed verdiend

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:39

Ik heb wel 10 keer voor mijn verjaardag een pony en later een paard gevraagd, is nooit wat geworden. Uiteindelijk op mijn 26e zelf een gekocht en me in de tussentijd vermaakt in de manegelessen en met een verzorgpaard.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:46

idd zelf keihard gewerkt voor het geld en aan mn ouders laten zien dat het wel degelijk ging met school..Nou was ik ook wel iets ouders als jouw.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 20:47

ik zit zelf ook op een manege maar ik vind 1 keer per rijden weinig en ik wil liever een eigen want dan kan ik doen wat ik maar wil en komen wanneer ik maar wil

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:48

Ik zat eerst altijd te zeuren en toen opeens vroegen ze zelf of ik een paard wilde

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 20:49

en wat zei jij......... ( ook al weet ik je antwoord )

ziggemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:55

niet gevraagd gewoon gekregen toen we nog bang waren van paarden. Maar mijn vader deed altijd veel met paarden dus..

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:10

niemand meer?
tips zijn welkom hoor

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:12

Yousra, als iemand even niet meer gereageerd betekent dat niet dat je steeds moet vragen Niemand meer? Dat komt op mij een beetje irritant over.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:14

steeds ???? het was m´n eerste keer

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:16

nee, maar voordat je het weer een keer zou doen..

Maar goed, we gaan weer ontopic

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:17

okeej haha bedankt voor de tip trouwens

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:17

Nou mijn ouders waren ook altijd heel erg tegen, maar ik zat al een tijdje niet lekker in mijn vel door verschillende omstandigheden en wilde een 'eigen'paardje naast mijn verzorgpaarden min of meer als bezigheid/afleiding.

Ik heb toen alle kosten op een rij gezet, potentiële stalling bekeken en vervolgens aan mijn ouders voorgesteld. Ze waren ongelooflijk moeilijk, maar zagen wel in dat ik er hard voor werkte en het echt wilde.

Al vrij snel gingen we een fjord bekijken, die werd het niet. Daarna kwam m'n moeder zelf met het haflingerras op de proppen, met als resultaat arnold.

Ik ben 18 jaar en betaal alle kosten zelf, van de stalling tot de veearts.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:21

Mijn ouders vonden het altijd te duur, maar mijn zus had toen mogelijkheid dat wij een paardje konden lenen en dan zelf alles moesten betalen. Dus van ons was en dat we er alles mee mochten doen behalve verkopen. Toen vond me zus ook nog eens supergoedkope stalling en toen vonden mijn ouders het goed. Nu hebben we dat paardje niet meer en heb ik zelf een Welsh A gekocht. Hierbij betaal ik nu ook alles zelf. Ben 15 jaar.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:30

Mijn ouders konden dat niet betalen, dus heb ik altijd een pony mogen huren op de manege (ook al heel wat), en op mijn 22e heb ik eindelijk mijn eigen paard gekocht, geeft wel extra voldoening als je daar zelf zo hard voor hebt moeten werken.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:57

Mijn mini heb ik gekregen, die betaald mijn stiefvader nog steeds, mijn shet heb ik er later bijgekocht, dit was niet zo'n probleem omdat ik het best kon betalen zelf. Die betaal ik dus helemaal zelf. Nu heb ik er nog een mini bij, dit was ook best zolang ik zorg dat alles netjs blijft en ik help in de kosten wanneer dat nodig is en zelf dierenarts en hoefsmid e.d. betaal..
Ik ben 18 en 3 kleine frummels gaat precies met wat hulp van stiefpaps

marquez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:04

Ik heb er nooit om gevraagd, ik ging op paardrijles en mijn vader wist niet wat hij met alle grond rondom ons huis (waren net verhuisd) aanmoest, dus had ie een (heel erg leuk) paard gekocht en die in het weiland gezet. En later kwam er nog een bij als gezelsschap. Verder weet hij zelf (van vroeger uit) al aardig wat van paarden af, dus wist hij wel waar hij aan begon. Ik vond het op dat moment wel leuk, maar ik sprong geen gat in de lucht ofzo. Waarschijnlijk omdat ik er nooit over nagedacht had over een eigen paard, en ja, dan heb je er ineens een:). Langzamerhand ben ik wel aan hem gewend, en nu, heeel veel jaren verder wil ik hem nooit meer kwijt. Toen ik hem kreeg was ik 11 ofzo.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:23

Heb het toen ik jonger was heel vaak gevraagd, maar ouders gingen vaak lang op vakantie en dan ging ik natuurlijk mee en dat was niet praktisch en ik begrijp best dat ouders wachten tot je zelf de verantwoordelijkheid kunt dragen en het zeker is dat dat paardrijden neit een kortdurige fase is. 3 jaar geleden kreeg ik de mogelijkheid om een paard van een handelaar in te rijden wat op de manege stond waar ik reed. Deze reed ik een maand of 9 3x in de week en ik werd volkomen verliefd. Helaas deden mn ouders toen nog een beetje moeilijk en voordat ik het rond had met ze raakte hij langdurig kreupel.. ik ben toen heel lang heeel verdrietig geweest en toen hij weer opduikelde en gezond hoefden we ook niet lang te twijfelen, ik ging kijken en de dag erna was hij van mij.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:19

Ik heb het vroeger erg vaak aan mijn ouders gevraagd, ik heb ze zelf gesmeekt. Helaas, mijn manier bleek niet zo effectief en ik heb dus ook nooit een paard van ze gehad Toen ik eenmaal volwassen was en mijn eigen geld verdiende heb ik er dus zelf een gekocht Nu begrijp ik ook maar al te goed waarom ik geen paard kreeg, een paard kost bakken met geld en voor veel gezinnen is dit waarschijnlijk gewoon niet op te brengen. Ik voel me nu zelfs lichtelijk schuldig voor alle keren dat is woedend werd op mijn ouders omdat ik dus geen paard kreeg Ik ben bang dat ze behoorlijk met me hebben afgezien