Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Margon schreef:Ja en ze kunnen de mond daardoor ook niet openen ofzo toch?
Ik vind het echt 'stom' als iemand een mexicaanse neusriem aanschaft omdat ie het mooi vind staan. Maar goed.
zo hoort hij dus niet maar hebben de meeste hem wel zitten. 

xx_Irisje schreef:voor lang maken haal jij er meteen een andere neusirem bij???
neem een goede intructeur en leer je paard beter bij elkaar rijden!!!

xx_Irisje schreef:voor lang maken haal jij er meteen een andere neusirem bij???
neem een goede intructeur en leer je paard beter bij elkaar rijden!!!
Dan is het goed
sherwood schreef:ik vind het altijd zo vreselijk overtrokken die reacties op de mex. neusriem. Het is een neusriem, geen prikkeldraad! Houd het paard z'n mond dicht is er gelijks niks aan de hand. Probeert hij z'n mond open te doen voelt dat wat minder prettig, nou jeetje wat erg zeg. Ik rijd met een aansnoerneusriem, en die zit, jawel, aangesnoerd. Nou niet zo strak dat het niet strakker kan, maar toch wil ik daar geen 2 vingers tussen kunnen doen. Dan opend hij ook z'n mond niet hoor. En dat zit er ook met een reden, ik heb vrij grote sterke paarden, en dan zit je niet te wachen op een paard wat het bit vast pakt. Niks ergs aan. Een mex. neusriem is precies zo iets. Mensen kopen ook een aansnoer neusriem omdat die veel mooier zijn dan die dunne dingertjes, dus waarom geen mex? Zo scherp is het heus niet.