hoeveel paarden hebben jullie verkocht en reden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

hoeveel paarden hebben jullie verkocht en reden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 18:11

ik heb al best veel paarden gehad, en verkocht
Sommige mensen vinden dat raar, je verkoopt je hond toch ook niet?
Maar zelf heb ik zoiets, als mijn paard het ergens anders even goed heeft, dan heeft hij daar zelf geen erg in, ik denk zowiezo dat een paard geen verleden-besef hebben, de eerste week is misschien wel even heftig, maar daarna wennen ze wel.
Al hoorde ik gister van een man dat zijn paard na de verhuizing was gestopt met eten, en na een tijd dood was gegaan.

Eerst kocht mn vriend een b-pony, Roxanne, voor bijna niks, omdat ze anders naar de slacht was gegaan.
De buurman had een shetveulentje, die mijn vriend ruilde voor een lammetje en een telefooncentrale, zodat Roxanne niet alleen stond.

Ze zijn bij ons opgegroeid, ingereden, maar toen ging het bij mezelf toch kriebelen, ik wou zelf graag rijden, en besloot hen te verkopen, en een haflingerveulen te kopen. Later kwam daar een haflingermerrie met zomereczeem bij.

Hen had ik bijna 2 jaar, toen ik tegen een sterk vermagerd haflingerveulentje aanliep. Ik heb haar gekocht, haar opgeknapt, maar omdat ik bang was dat de wormen haar van binnen toch bescahdigd hadden, en omdat ze ertg klein bleef, haar ook weer verkocht.

Later nog een tinkerveulen erbij, die beleerd, maar wij botsten qua karakter, en heb haar ook weer verkocht.

Toen een kwpn'er gekocht, en de haflingermerrie met zomereczeem verkocht.
Nu heb ik 2 gezonde paarden, en een goede balans zo samen, en het is voor mij ook beter te doen om ze allebei genoeg te rijden enzo.

Anoniem

Re: hoeveel paarden hebben jullie verkocht en reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:17

Drie gekocht, waarvan er eentje inmiddels al een tijdje verkocht is. Heb haar toen verkocht omdat ze niet geschikt is voor de dingen die ik graag wou, en bij iemand anders beter tot haar recht zou komen.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:25

1 gekocht en 1 gefokt, verkocht nog nooit.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:56

1 gekocht toen de merrie verkocht en toen weer terug gekocht . dat was mn shet .... en dondelo mijn huidige paard heb ik gekocht en niet meer verkocht .... ik heb die shet en paard bijde nog

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:29

3 pony's gekocht --> moesten weg omdat ze te klein waren en ik 16 was en er niet meer mee op wedstrijd mocht.
1 paardje --> hij was veel te sterk tijdens jumpingparcour
en nu heb ik nog altijd 1 paardje

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:36

Bij ons word er af en toe wat van de aanfok (jonge paarden) verkocht, simpelweg omdat we niet alles kunnen houden.

(zie onderschrift en website!! )

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:01

0 en dat wil ik ook graag zo houden

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:39

Alleen ff gekeken over dit jaar: 5 van me zelf en 14 van andere mensen die ik verkocht heb.Ik zit in de paarde bemiddeling

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:14

2 gekocht,1 verkocht,
2 paarden op een verschillende stal werkt niet,
shet ging er aanonderdoor,
heeft nu een super huis !

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:55

4 gekocht, 1 verkocht.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:07

Cezanne --> nog steeds hier

Just Joey --> zou verkocht worden wegens studie zus in buitenland,tijdens verkoop periode overleden.

Lowara --> nog steeds hier

Fayette --> hier geboren en verkocht wegens plaatsgebrek (kregen Lowara drachtig)

Arwen --> nog steeds hier

Choice --> nog steeds hier, misschien verkopen ivm toekomst plannen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:16

Dennis --> gekocht en blijft
Ukkie --> gekregen en blijft als ze in de maat blijft, groeit ze de maat uit word ze op 3 jarige leeftijd ingereden, betuigt en verkocht
Senna --> zelf gefokt en verkocht, dit wegens het niet passen in mijn fokdoel en het krijgen van Ukkie(toen Senna al in de maak was)
Roos --> staat al ongeveer 1,5 jaar op de nominatie om gekocht te worden, alles is rond gepraat en moet alleen nog betaald worden, Roos blijft altijd

x/y/z???? --> zelfgefokt(en nog onderweg), blijft in principe tenzij het geen stamboek pony word(merrie of hengst maakt niet uit)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:20

In het verleden heeft mijn zus haar pony moeten verkopen, dit omdat ze in haar stal stond en vrolijk naar buiten keek, mensen die langs kwamen in het gangpad gaven haar een tik dat ze haar hoofd binnen moest houden, ze ging toen erg bijten, de reden voor mijn zus om haar te verkopen.

verder:

Marinde--> gekocht, gaat niet weg
Estrella--> was van mijn broer, werd verkocht kwam de volgende dag weer thuis, mijn zus heeft haar over gekocht, gaat niet meer weg
Twister--> gekocht als 3 maanden oud veulentje, blijft!
Jolanda--> de trots van mijn zus, zou ook nooit weg gegaan zijn, maar helaas overleden
Vanity--> had ik gekocht als maatje voor Marinde en toekomstplannen, helaas is zij overleden.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:28

heb een paard en die is nog niet verkocht .
paard kreeg steeds een tik dus ging bijten dus is verkocht. hoe logisch... wat dacht je van: paard krijgt een tik dus mensen krijgen een waarschuwing en anders een knal voor hun bek? lijkt me beter... zou mn paard niet verkopen omdat anderen er niet normaal mee om gaan. waarom werd Estrella eerst verkocht en kwam ze toen terug en bleef voor altijd?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:37

Alleen 1 weggegeven naar een manege op Texel ivm met zomereczeem. Goed tehuis was belangrijker....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:24

1 gekocht en geen verkocht
heb haar nu ruim 6 jaar, en ze gaat nooit meer weg.
Ik koop een paard voor het leven, net als andere dieren. En het klikte vanaf het begin.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:31

Mijn pony ---> weggegeven -ik had het te druk - ook nog een ander
paard. De pony was niet de makkelijkste en een
goed bazinnetje vond ik belangrijker.

Nog 3 paardjes verkocht, maar ook gekocht voor de verkoop.

Nu heb ik er 5 paarden, waarvan er 2 altijd blijven.
De rest bijft ook nog wel een poosje, ze zijn nog jong.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:42

Mijn pony, simpelweg omdat ik te groot werd en verder wilde in de sport en tegen mijn 16 jarige leeftijd aanhinkte.. Toch wat oud om nog bij de D pony's springen te rijden.. Kans om in team's te komen of talentenplannen is dan toch klein..

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:04

1 gekocht. En heb ik nog steeds.

Nee, ik zou mijn paardje nooit kunnen verkopen.
Misschien als ik later (ghehe) meerdere paarden zou hebben, dat ik ze wel zou kunnen verkopen. Maar ik kan Hieke gewoon echt niet verkopen, die blijft altijd!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:07

Ik heb m'n pony verkocht en daana mijn huidige paard gekocht.
De pony werd te klein en al wat ouder en kon bij de nieuwe eigenaar lekker het land op.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:43

Ik heb een new forest pony gekocht die was toen 14 jaar.
Daar heb ik 2,5 jaar plezier van gehad toen hij afgemaakt moest worden omdat hij erg ziek was en pijn had.

Toen heb ik een pony gekocht die was ongeveer 7 en daar heb ik 3 jaar plezier van gehad omdat ik op mezelf ging wonen en er geen geld meer voor had.

Toen heb ik een kwpn-er gekocht maar ik kwam er na 2 maanden achter dat dit paard niet bij mij paste en die heb ik verkocht.

Nu heb ik een paar maanden geleden een fries x haflinger gekocht en deze hoop ik haar hele leven te houden (is nu 3,5 jaar)

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:50

Al met al toch wel zo'n 20 paarden gekocht en verkocht,sommige zijn verkocht omdat we er eigenlijk wel op uitgereden waren,maar de meeste paarden toch verkocht omdat er iets aan verdiend kon worden.
vaak als jong of verwaarloosd paard kopen voor weinig,goed in het voer zetten,beleren en met winst (meestal) weer verkopen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:58

we hebben er ongeveer 6 stuks gekocht, daarvan zijn er 2 bij ons doodgegaan en hebben we er 3 van verkocht. 1tje hebben we nog en daar heb ik een veulen bij lopen. redenen? mijn eerste pony (C-tje) was ongelooflijk gemeen, smeet iedereen eraf en als je ernaast lag trapte hij ook nog ff lekker na, aangezien ik toendertijd net van de manege af kwam...je raadt het al. de 2e (grote D-pony) is naar Zweden verkocht, ik werd er al snel te groot voor. en de 3e (D-pony) is naar Noorwegen verkocht omdat mijn zusje er te groot voor werd.

nou heeft mijn merrie er dus nog een veulen bij lopen maar die gaat niet weg, en de merrie zelf ook niet. maar ik wil nog een merrieveulen fokken en als het over anderhalf jaar weer een hengstje word, gaat die wel weg...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:32

3 pony's verkocht (reden lijkt me duidelijk ) en ook 3 paarden. Eerst Kyvaso, vanwege mijn eigen gezondheid (rugproblemen), Roxanne vanwege haar gezondheid en Velvet omdat ze helaas te klein voor mij bleef.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:01

1 pony verkocht: werd ik helaas te groot voor. Loopt nu geloof ik M1 dressuur en Z springen in het buitenland.

zelfgefokte Fries verkocht: was een hengst, kon niet bij ons op stal. Aangezien hij erg mooi was en er goed papier bij zat vond ik het zonde om hem (zo jong) ruin te maken. Hij staat nu al dressuurpaard (nog steeds hengst) in Denemarken!

Mijn Friese merrie heb ik nog steeds, al 5 jaar!
Ga ik denk ik ook nooit meer verkopen na wat ze allemaal heeft meegemaakt. En als ik er ooit nog een bijkoop wordt het een Andalusier/Lusitano/Lippizaner